úpravy, spotřeba, převodovky, olej...
Odeslat odpověď

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - fo

28. čer 2016 21:49

Přesně. Já tady zase budu přikyvovat. Přesně :)

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - fo

03. črc 2016 09:17

Tak som termostat vymenil a zda sa, ze kvapalina prestala miznut. Mam vsak problem, ze teplota vody sa zvysila a je niekde na 107-108. Pricom pred vymenou bola vzdy maximalne 105. Dnes rano bolo vonku chladno a po vypnuti motora sa pustila sahara - co sa predtym stavalo len v horuce dni.

Chladiacu kvapalinu som daval v pomere 1:1 - kvapalina Total Glacelf Plus.

V com moze byt problem? Zavzdusnene? Kvapalinou (predtym som tam mal kvapalinu BMW)?

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - fo

03. črc 2016 11:09

Jo, tak to znám. Po výměně termostatu před měsícem jsem vyrazil na test. Po 2 km na dálnici. Do té doby teplota kolem 105 a najednou na dálnici také 110. Při další jízdě se to umoudřilo a není to tak vysoko. Teď je ovšem během jízdy maximálně 85 a víc to jde jen během stání. Já jen doufám, že se to časem srovná, že se adaptuje ovládání termostatu.

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - fo

04. črc 2016 08:13

Uf, myslíš, že riadenie termostatu ma takúto inteligenciu? Je to každopádne divné a v tvojom prípade asi radšej menej ako viac...

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - fo

04. črc 2016 10:21

Já to viděl poprvé na naší Octavii. Na bloku motoru má stejně složitý termostat a na něm to bylo lépe vidět.
Funguje to tak, že do klasického termostatu (klapka s pružinou a válečkem, ve kterém je nějaký ten vosk, co reaguje podle teploty), je doplněný ještě menší termostat a z něj vede konektor na kabeláž. Ten menší vložený termostat má ve válečku s voskem výhřev, který dokáže ovládat řídící jednotka.
V provozu pracuje normální termostat jak to bylo vždy. Do toho ale může řídící jednotka doseřizovat podle programu.
Mně ten původní termostat pracoval tak, že provozní teplota byla celou dobu 105 a když jsem to honil (okrska, dálnice, město), tak to chladilo na 85 stupňů. Po chvíli klidné jízdy se to vrátilo na 105.
Teď je to už měsíc rozhozené a doufám, že se to srovná.
NEBO je nová série termostatů, kterou máme oba, špatná :D no, to snad ne...

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - fo

04. črc 2016 10:22

Ještě poznámka - překvapilo mne, že v pouzdru původního termostatu byla vrstvička vodního kamene... :/

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - fo

04. črc 2016 11:51

no mě nový termostat funguje stejně jak Vám, tj. sahara se mi sepíná vždycky když zastavím... u starého jsem ji neslyšel jak byl rok dlouhej.... důvod netuším, ale když už jsem třetí, tak to budu brát jako vlastnost a ne jako chybu :-D

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - fo

04. črc 2016 12:29

Ako môžeme vidieť tak sa s našimi autami asi nikdy nudiť nebudeme :-D. Už aj keď si človek myslí, že je všetko vychytané a nemá sa čo posrať tak auto si niečo vymyslí. Každopádne je to dosť divné s tým termostatom, ale ako píše MiniMike tak keď už sme tu traja, tak to bude asi vlastnosť.

Miras, MiniMike - akú kvapalinu ste tam dávali?

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - fo

04. črc 2016 18:09

Měla by být modrá, ale dal jsem růžovou :)
Nemohl jsem totiž najít žádnou informaci. Koukal jsem do originál návodu a nic. Pak jsem koukl co doporučuje AutoKelly. Tam je uvedeno růžová K12, což by mělo být G12 podle VW. Doma jsem to našel a nalil. Druhý den jsem zjistil, že by měla být modrá... :? Tak jsem strávil noc pátráním, co se může stát. Míchat by se to úplně nemělo, ale to proto, že růžová vydrží až 4 roky, kdežto modrá by se měla měnit po 2 letech. Po smíchání to nevydrží 4 roky a ani se to nedá zprůměrovat, ale je to na pouhé 2 roky. Základ těch kapalin je stejný, pouze jsou jiné činné složky. Ty se navzájem nevylepšují, ale škodit by to nemělo. Obojí je pro celohliníkové motory.
Problém býval před lety na Favoritech, kdy chladící kapalina sežrala těsnění pod hlavou. To se ovšem týkalo Fridexu bezbarvého.

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - fo

04. črc 2016 18:13

deli píše:Ako môžeme vidieť tak sa s našimi autami asi nikdy nudiť nebudeme :-D.

Jo, jo, to jo :D
Ono tohle s tou teplotou - vůbec bych si nevšiml a žil spokojeně, kdybych neměl dodělaný ukazatel teploty - člověk by o tom nevěděl, že... :biggrin:

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - fo

05. črc 2016 22:30

Tak to s tými Favoritmi je važne sila :D.

Tu som našiel pekný príspevok o tom prečo teplota vody bola 105 a teraz je 107 a viac... Vyzerá to na rozkalibrovaný termostat, alebo tepelné čidlo.

V skratke sa tam píše, že mechanický termostat môže byť rozhodený a okruh otvorí až pri teplote 107-108 pričom ideálna teplota je 105. Následne ECU je z toho zmätená a pustí ventilátor aby dostala teplotu pod 106 pričom sa môže stať, že ventilátor bude bežať stále aj počas jazdy.

Alebo môže byť problém opačný, že teplotný senzor číta väčšiu teplotu než v skutočnosti je a ventilátor púšta stále.

Miras - to máš pravdu, tie naše ukazovátka nám len pridávajú starosti :D. Ale tak ja by som si to všimol aj bez toho keďže sa mi púšta vetrák.

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - fo

10. črc 2016 21:15

Tak mně konečně už jde na 105°C jako před výměnou termostatu :)
Pomohlo 3x 10 minut na Mosteckém okruhu :D
Bylo docela teplo a při čekání před jízdou šla teplota několikrát na 110°C. Fungovalo to ale jak mělo - zapla se sahara, termostat otevřel a docela slušně se zchladilo. Cestou domů z Mostu koukám, že už si to dokáže udržet tu správnou teplotu... :wink: Trochu extrémního ježdění a dokázalo se to adaptovat.

Re: Strata chladiacej kvapaliny UPDATE: mláka pod autom - fo

22. říj 2016 08:24

Musím doplniť moju skúsenosť. Ako som písal pár príspevkov vyššie, tak po výmene chobotnice s termostatom sa teplota vody zvýšila. Nedalo mi to spávať a na termostat som dal teplotný senzor zo starého termostatu. Po výmene teplota hneď klesla na 107 a neprekročila túto hranicu.

Zo začiatku sa mi pri každom zastavení spustil ventilátor. Avšak po pár týždňoch sa všetko umúdrilo a teplota počas jazdy je 105 a ventilátor sa už nepúšťa - resp. sa pustí len pri vysokej záťaži.

Takže snáď záhada vyriešená :-).
Odeslat odpověď