kola, pneu, brzdy, tlumiče, nápravy, výfuk...
Odeslat odpověď

Rezonance, spíš vibrace

26. črc 2011 16:24

Tak mám zas trabl a nevím kud z něj. Jen co jsem zavařil prasklý rezonátor nového nerezového výfuku a díky OKCZ rozchodil palubní počítač a denní svícení, tak po dvoutýdenní radosti mám další, doposud nepoznaný problém...
Začalo to nenápadnými vibracemi, které jsem cítil v řadící páce při zařazené čtyřce v okamžiku, kdy jsem páku mírně odsunul od dorazu té polohy. Vibrace.Ale jen při určitých otáčkách a pod plynem. Teď už jsou vibrace patrné na plynovém, pedálu i volantu a tedy i na celém autě. Děje se to pod plynem a vyšší rychlosti v otáčkovém spektru od cca 3tisíc výš, s přibývajícími otáčkami je to intenzívnější. Ale od vyšší rychlosti, to znamená když točím trojku, tak to cítím víc než když točím dvojku.Takže to souvisí asi s náhonem, pokud to tedy je nejen o otáčkách ale i rychlosti. Tiše si myslím na nějaký silentblok,ale obávám se, že to bude složitější. Mám Mini ONE, 2004 před faceliftem. Najeto 900000. Umíte někdo poardit?
Kola jsou vyvážena před dvěma měsíci, závaží žádné neodpadlo.
Dával jsem nový laděný koncový díl výfuku, včetně trubky od katu s rezonátorem, je od německé firmy FK, dva výfuky po stranách.S usazením jsem se taky dost trápil a na jedné straně je na každém šroubu 5 karosářských podložek. To je jediná změna. Proběhla také vyměna oleje, mimochodem nešel povolit výpustný šroub, který jsem osobně s kámošem citlivě utahoval. Ooravli jsme hlavu tak, že jsme "céóčkem" museli navařovat matku na hlavu šroubu.Až třetí to vydržela. Já byl požární hlídka... :shock:
Kdybych nevěděl, že to bylo oparvdu utahované s péčí a citem, tak bych si řekl, že to nějaký prase zarvalo,ale to tak opradvu nebylo.
Ještě jedna poznámka pro ty, kteří občas najdou pod autem loužičku.Něžnou.Jednak jsem za celý interval musel asi 3x dotahovat filtr, prostě se prostě povoloval.A také byla někde nějaká trhlinka v těsnění, takže mírně kapal, i to může být příčinou malinkatých loužiček. Zažil jsem to.S novým filtrem a těsněním je to ok. I to se může stát.
ad rezonance, pomůžet a poradíte odkud začít pátrat?
Dík.

Re: Rezonance, spíš vibrace

26. črc 2011 16:39

ahoj
mal som podobny problem ,ale mne to tobilo pri 90-110km vybroval mi volant a trocha to aj hucalo
problem bol ze som mal odlepeny zavazie 15g na lavom disku :? a geometriu a vyvazenie som robil asi pred 3mesiacmi pred tym,isiel som to vyvazit a bolo to oka
skus skontrolovat disky ci ti nechyba zavazie

a z krytom fltra na olej som mal tiez problem,tiez som ho nemohol vytocit,
isiel som do bmw a tam to tiez nemohly vytocit :evil: musel som prist o par dni kym objednaju nove viko krytu kebyze nahodou to povodne prasklo,tak nakoniec to povolili tak ze prava tyc riadenia musela ist dole aby bola poriadna paka a potom to islo :? tiez nadavali ktory debil to tak zatocil ze to neslo otvorit
po vymene je to v pohode nic netecie :bigups: ale bola to drina

Re: Rezonance, spíš vibrace

26. črc 2011 16:50

svádí to říct poloosa ale docela bych vsadil na ložisko v kole ja se trápil podobným způsobem. Špatně se trefuje kolo male auto přenáší zvuky takže jsem nakonec musel přehazovat ložisko zleva do prava .

Upozornuju... nemelo klasicke symptomy zadna vule a od urcite rychlosti spis vibrovalo nez hucelo.

kola jsou origo ?? naražím na velký středící kroužek to taky umí potrápit. nevymetl jsi nejakou díru - koplé kolo ??

co se stane když vyslapneš spojku stejné ?? zkus v tom spektru otáček zatáčet a odlehčovat jedno a druhé kolo a poslouchej jestli se zvuk mění

Re: Rezonance, spíš vibrace

26. črc 2011 17:32

Kluci dík, kola ještě překontroluju.Ale mám pocit, že závaží tam jsou všechna.
Ale je to první rozumný a nejméně bolestivý krok, nechám to převážit a zkusím geometrii.
Jen je divný, že to je v zátahu, pokud vyšlápnu spojku či vyřadím, tak se to neděle. U ložisek mám relativně vyřešeno, protože pokud to nějaké bude, tak levé.Pravé je měněné, což se projevovalo standardním hučením, ale samozřejmě i v okamžiku, kdy to jelo na volnoběh. Tohle dělá jen v zátatahu.
Ty jo, nebo koply nový ložisko?
Kola mám 16" origo, už rok a byly vždy ok.
Ten středící kroužek, tomu úplně nerozumím, je tam jen krytka středového otvoru.
S tou poloosou to je zajímavý.A snad ne drahý...
Dík.

Re: Rezonance, spíš vibrace

26. črc 2011 17:38

já měl právě kople ložisko pravděpodobně narazem, protože hučelo nebo spíš vibrovalo od vyšších otáček ale bylo to bez vlivu spojky /převodovky / tzn pořád.
Což se tobě mění satr sakr :(

ps. pokud maš origo tak středící kroužky jsou pase máš kola přesně na náboj tam problem není

překontrokoluj ještě dotažení šroubu kol jednou mi takhle pěkně zavařili na R19 v pneuservisu mi nedotahli kola a dělalo to něco podobného

Re: Rezonance, spíš vibrace

26. črc 2011 18:06

Tak to je docela zapeklite..

Zkus to pri jizde z kopce.. Rozjed se do otacek, kde to opravdu hodne vibruje a vyrad na neutral (bez seslaple spojky) a dej vedet, co to dela.. zkus u toho mirne zatacet vlevo a vpravo..

Pokud by bylo kople lozisko nebo kolo, chybejici zavazi atd.. delalo by to stale, byt pri neutralu urcite mene..

Jinak jakekoliv dily poresime, mam slevy cokoliv z podvozku, ale hlavne at se neco nemeni zbytecne..

Jinak vykon motoru se nemeni?

Pokud ne, mohlo by to byt spatne zaveseni motoru, to by vysvetlovalo chveni v radicce..

Ty jsou tam tusim 3, vpravo, vlevo a vzadu..

Cepy si nemyslim, axialni tahla taky..

Kdyz vytocis kola do plneho rejdu a pomalu jedes tak to nekrupe?

Kloub ramene napravy? Nebo zaveseni ramena?


Jinak mimo, byl jsem po roce v servisu a ten kryt olej filtru sel sundat pry krasne....

Re: Rezonance, spíš vibrace

26. črc 2011 18:16

Ještě jednou dík za náměty, kola běžím utáhnuot hned. Pampe, to je teda strašný,to by mně fakt nenapadlo :idea:
Pravé ložisko jsem měnil taky po rance, koupil jsem auto s kleplým pravým blatníkem, ten příběh tu někde na fóru je..
A zítra udělám testy dle zadání Kamiho. Mám ale pocit, že ložisko to nebude. To zavěšení motoru je na nějakých silentblocích, předpokládám.
Zítra cestou do práce to testnu,ale mám pocit, že na volnoběh se nebude dít nic,souvisí to s motorem. Jinak koukal jsem ještě na řízení, vlevo od motoru.Ta prachovka, která kryje tyč řízení ji má krýt celou? Tyč je částečně odhalena.Ale asi to nemusí úplně souviset. Možná se blbě vyjadřuju, zkusím to případně nafotit.

Re: Rezonance, spíš vibrace

26. črc 2011 18:28

Ano, zaveseni jsou silentbloky..

Hledam hledam, tady to je:

http://www.ecat.elit.cz/ArticleBrowser.aspx?TT=car&TNV=491|-31790|-31781|3&VehicleID=15889&VehicleTypeID=1

Ten vykon motoru je stale stejny?

Az pojedes na ten neutral zkus pridat plyn "naprazdno" a zen ho pres 4tis..

S tou tyci nevim a nemam ted zrovna Mini doma..

Re: Rezonance, spíš vibrace

26. črc 2011 18:31

Výkon se nemění, tedy určitě ne tak, že bych to okamžite nepoznal,ale je fakt, že při vibraci povoluju plyn, zkusím to protáhnout.Dík za link na to uložení!

Re: Rezonance, spíš vibrace

26. črc 2011 18:45

Na Elitu mam dost zajimave slevy, takze klidne tam koukej na informace.

Dostaneme se na slevy 15 - 40% podle sortimentu, na dilech pro Minikare si navysuju jen za cestu, vetsinou cca 50 Kč.

Dalsi slevy mame i na Kellynu nebo Haspu, nektere specialni dily si vozime naprimo.

Tady na foru nic nevydelam ani neprodelam :satisfied:

Re: Rezonance, spíš vibrace

27. črc 2011 11:46

Zdar,tak jsem dle vašich rad provedl autotest. Kola jsou utažený, na převážení kol jsem nebyl a po dnešku si myslím, že to bude zbytečné,protože rezonance opravdu ustanou v ukamžiku, kdy vymáčknu spojku nebo vyřadím rychlost, testováno při jízdě z kopce při otáčkách,ve kterých to rezonuje. Což snad by rozvážená kola musela kmitat i poté, co vyřadím. Ložisko to tím pádem také pravděpodobně nebude. Nebo se jeho opotřebení může projevovat jen v zátahu? Když mi odcházelo pravé, tak jsem "losím testem" odhalil pnop známe hučení-drhnutí, teď se to při uhýbných manévrech chová úplně normálně, bez jakýchkoli nečekaných projevů.
Výkon motoru nikterak neklesá.
Zítra odpo jdu ke kámošovi do servisu,nejdřív na zkušební jízdu a pak na hever. Zaměřím se na uložení motoru a pak taky asi na poloosy. Kdyby vás ještě něco napadlo,tak dejtě pls. vědět. A díky za gentlemanskou nabídku dílů, uvidíme co bude třeba.

Re: Rezonance, spíš vibrace

27. črc 2011 13:58

Pokud by byla spatna kola nebo loziska furt by to bylo dostatecne poznat..

Tzn. pokud jedes z toho kopce, das neutral a vytocis na 4tis tak to nevibruje??

Re: Rezonance, spíš vibrace

27. črc 2011 14:10

Přesně tak, vibrace s vyřazením rychlosti přestanou a auto se chová normálně. Tak jen doufým, že to bude v uložení motoru, což by měla být asi ta jednodušší záležitost...

Re: Rezonance, spíš vibrace

27. črc 2011 14:11

Teda počkej, teď je to blbě, vlastně tím míříme k převodovce???

Re: Rezonance, spíš vibrace

27. črc 2011 14:29

Přesně podle tvého popisu se mi dříve chovalo bývalé auto-Golf r.v. 1975 v tuningu-nakonec to byla výměna převodovky(bylo to levnější nežli oprava).

Re: Rezonance, spíš vibrace

27. črc 2011 14:31

Pochopil jsi muj dotaz naprosto spravne........ :(

bohuzel teda...

chtel jsem Te to trochu navezt..

Re: Rezonance, spíš vibrace

27. črc 2011 14:32

a skara...

Re: Rezonance, spíš vibrace

27. črc 2011 14:35

Nicmene pokud to vybruje, ale rychlosti nedrhnou je tu sance, ze to ulozeni prevodovky..

Jeden silentblok..

Katalogovka 3.147 Kč s daní, moje cena necelých 2.200 Kč..

Ale nevim, jak presne se chova, kdyz ta prevodovka odchazi, to tady vedi jini :wink:

Re: Rezonance, spíš vibrace

27. črc 2011 14:39

Rychlosti nedrhnou, jen občas zpátečka,ale to je u téhle převodovky tak trochu folklór, jak jsem tu už zjistil...Takže díky za předběžný účet, kéž by to bylo takhle...

Re: Rezonance, spíš vibrace

27. črc 2011 18:41

A sakra. Taky mám v řadící páce na čtyřce mírné vibrace. Tak držím palce ať na to přijdete a doufám, že to nebude nic smrtelného...
Odeslat odpověď