M.Z. píše:
Pokud vím, tak u verze JCW, zvýšení výkonu obnáší poměrně zásadní zásah do motoru, spojený s úpravou ř.j.
Dává se jiná hlava a další věci v souhrnu okolo 100tkč, že by čiptuner dosáhl pouhým přehráním dat přes zásuvku ještě lepší výsledky?
Je to asi dost podobné jako u jiných aut, ta výkonnostní rezerva tam je, protože motor musí splňovat všechny nároky na něj kladané s rezervou, u každého auta se to může trochu lišit.
JCW tuning zahrnuje výměnu určitých částí motoru, ale to nutně nemusí znamenat, že je to nutné, spíše to dělají aby zachovali ty rezervy a vylepšili motor jako takový (vibrace atp).
Osobně bych do obyčejné úpravy řídící jednotky (od kohokoliv z Česka) nešel. O těch podvodech jsem slyšel už dost.
Steinbaueru jako renomované tuningové firmě můžu aspoň jakž takž věřit. A hlavně už ten čipovací modul v autě byl, jinak bych do něj asi nešel, i tak je Sko divoch.
http://www.urtuning.cz/mini.htmlPřidávám ještě pdfka s informacemi o té jednotce a instalační příručku, třeba to někoho bude zajímat.
http://www.edisk.cz/stahni/72579/STEINBAUER_cip.pdf_147.04KB.htmlhttp://www.edisk.cz/stahni/52600/Steinbauer_instalace.pdf_1.33MB.htmlCitace:
How it works
The STEINBAUER Power enhancement modifies the boost pressure and injection quantity by fine tuning the firing
point and duration of the injectors. This is achieved by blue printing and interpreting original electronic signals.
These signals are recorded and recalculated to optimise boost pressure, ignition timing, injection characteristics
and the control of actuators to optimise performance.
To prevent the engine from damage the power enhancement starts from a certain engine temperature which is
saved in the characteristic. Furthermore the power enhancement is reduced or deactivated at the culmination of
excessively high engine temperatures.
Každopádně v létě plánuju zajet do válcové zkušebny, abych to viděl na vlastní oči.