Přátelé a kamarádi, mám to za sebou
Takže, co se událo ? Byl jsem objednán do Inveltu ve Stodůlkách na 16:00 a tak jsem také dorazil. Na showroomu mě už očekával náš starý známý z ještědského výletu, pan Sčudla. Takže potřesení pravicí, nalezení správného oslovení s tykáním a už se šlo na věc..
Byl pro mne připraven Clubman v šedém metalickém laku ve verzi S - takže záruka rychlé jízdy
Takže krátké seznámení s autem, ve kterém jsem zatím nikdy neseděl a mohlo se vyrazit. První překvapení - zpátečka je prý stejně jako u všech BMW - doleva dopředu bez zamačkávání - to mne vykolejilo
Ale pak už to šlo. Takže výjezd na Jeremiášovu a hnedka se auto projevilo, jako že má výkonu na rozdávání. Jelo to jako z praku prakticky na každý převodový stupeň.
Následuje prokličkování se až na výpadovku na Plzeň a už si to fičíme. Jízda velmi pohodlná, autíčko příjemně tiché, výhled je z auta dobrý i přes přítomnost dělicí linie zadních dveří. Co mne ale překvapuje, tak je relativně hodně tuhý volant - to byl nezvyk. Zpět k jízdě, protáhli jsme to po silnicích i dálnicích, takže bylo dost času vyzkoušet všechny jízdní vlastnosti - opět to sedí jako správné MINI - prostě výborný...
Co se týče mých pocitů z auta jako takového, tak tam už mé nadšení není až takové. Hodně mne překvapilo použití pro mne ošklivých černých plastů uvnitř vozu. Za auto zaplatíte raketu, ale interiér je tedy pro mne ošklivý a použité materiály bych čekal spíš u aut hodně levných. Obrovský, ale opravdu obrovský středový tachometr, pod ním podivně vyhlížející černá palubka z které na některých místech trčí něco stříbrného, jako slot na CD či ovládání klimatizace. S místem je to také horší, jsem zvyklý na svou R50-ku, kam se relativně v poho vejdu. Tady jsem až tak pohodlně neseděl. Možná kdybych měl čas si vyhrát s nastavením sedáku, tak by to bylo lepší, ale za tu chvilku pocit spíš negativní. Spolujezdcovy půl dveře jsou hodně vtipný, ale teda na nich navěšený bezpečností pás je jako dělaný pro nehodu při vylejzání - úplně to vidím, člověk spěchá, nezvedne nožku a už letí
Kufr auta je hodně malinký - na nárůstu auta do délky profitovaly hlavně zadní sedačky - rozhodně ne kuft. Ten je sice ještě možné "zvětšit" odstraněním dvojité podlahy, ale to je spíš taková z nouze ctnost.. Co se týče detailů, tak auto bylo por mne hodně strohé, bez zajímavých detailů. 3 brzdové světlo bylo v čiré barvě - ošklivé, více by slušelo celočervené. Interiér byl již zmiňován, strohý, bez většího nápadu s plasty, za které se nemusí stydět Dacia, ale MINI ? To ne e..
Ale abych nekončil moc negativně - auto je to pěkné, ale třeba aby splňovalo mé představy, muselo by prodělat pár zásadních úprav jak v interieru, tak exteriéru - a možností jsou mraky
Takže kolem a kolem, jsem rád, že jsem dostal možnost auto si na vlastní kůži vyzkoušet. Doprovod pan Sčudly byl o to více zajímavý, že se již známe a MINI má rád, má rád i akce klubu a to je hlavní. Probrali jsme pár detailů o dalších možných srazech, dozvěděl jsem se nějaké zákulisní informace o tom, co se chystá a na co se můžeme v tomto a příštím roce těšit pod značkou MINI... a je toho dost
No a pár fotek níže