A můj poslední příspěvek zase na delší dobu se týká tlumičů a zamyšlení ohledně trvanlivosti dílů.
Moje auto má teď v 8-mi letech najeto 110.000 km a zde je evidentně hranice trvanlivosti části dílů. Celkem se toho sešlo víc, ale že bych nadával - tak to vůbec. Mohu porovnávat s již zmiňovanou Octavií I, motor 1,6 benzín. Auto pro zcela opačnou sortu lidí. Je to takové houpací, v klídečku, žádný spěch a stres, velký kufr kombíku. Také docela robustní stavba, vážně tam dali pár krytů navíc (např. když je ten výfuk jen 10 cm od prachovky poloosy, tak jí VW 'musí přece' ochránit speciálním krytem).
V každém případě Octavii, kterou nikdy nikdo nehonil po okrsce více než 110 a nikdy jí nikdo nedrtil (protože je to nuda a žádná zábava a protože by díky houpacímu podvozku stejně skončila v příkopu) - tak té stejně odcházejí díly jako kotouče, tlumiče, silentbloky - a ta mrcha taky žere 1 litr oleje na 2~5.000 km (i bez turba
) - většina věcí jen o trochu později. Ne ve 110.000 km jako Mini Cooper S, ale kolem 140.000 km.
Takže na Mini tento rok zatím bylo:-
gumy uložení zadního stabilizátoru (klepalo to a to mi dobře poradili v Inveltu - na bývalé Hondě Civic jediná špatná věc ve 100.000 km byly tyčky stabilizátoru, tak jsem to chtěl koupit i pro Mini, ale řekli mi, ať nejdřív zkusím uložení - a měli pravdu);
- dále
uložení výfuku (to se začalo ozývat hned poté, co stichl stabilizátor
);
-
spodní silentblok motoru - utržený uvnitř - jakože dlouho jsem si říkal, jestli každé Mini zaškube při chcípání tak, až se zvedne celý čumák snad o 1 cm a zároveň poskočí všichni pasažéři v autě... tak normální to není
to měl silentblok vůli asi 1,5 cm, kdy netlumil vůbec...
-
začal téct levý přední tlumič, takže nutně nové. Dlouho jsem studoval jaké koupit, zda tuning, sportovní originály nebo seriové. Tuning není nejlevnější a nechce se mi nic přestavovat podle stylu jakým chci jet a sníženo už je za pomoci H&R pružin od Lukas80 (jestli si dobře pamatuju). Sportovní originály nejsou na trhu k sehnání a Nick stejně v jednom z příspěvků psal, že nejsou až tak rozdílné proti serii. Takže jsem se mrknul na cenu v BMW, pak jsem zkusil Elit a AutoKelly, které je mají v katalogu. Tam jsem ale vůbec nepochodil. Tlumiče na MCS nemají nikde na skladech a ani je neobjednají a ani nevědí kdy by měly přijít... Stál jsem tam v těch dvou prodejnách a stejné odpovědi na otázku -
Několik dní, týden nebo měsíc? odpověď
ANO, MOŽNÁ ASI, ALE MOŽNÁ TAKY NE Nakonec mám ale krásné modré MEYLE za SUPER cenu od Worryho. Jo a vlastně i ten silentblok motoru je od Worryho i když ten nebyl úplně za super cenu