Tak jsem se při výměně mého autorádia rozhodl pro udělaní jednoduchého fotonávodu pro ostatní. Doufám, že někomu pomůže.
Omluvte kvalitu fotek a to čmárání.
P.S. budu se snažit barevně označovat slova s ohledem na barvu značení na fotkách.
Takže nejprve ukázka kabelů a konektorů (u každého rádia asi budou jinak, ale základ je stejnej)
Příloha:
svazek.JPG [ 47.87 KiB | Zobrazeno 12990 krát ]
Zeleně je redukce mezi Cooperem a radiem, kterou je potřeba koupit pro zapojení neoriginálního rádia (
POZOR jsou dva typy, buď s plochejma konektorama jako na fotce a nebo s kulatejma, takže si nejdřív ověřte, kterej potřebujete)
Červeně je kabeláž od nového autorádia
Modře je Anténní napáječ FAKRA-DIN pro zapojení antény opět
POZOR, byl jsem upozorněn, že je potřeba mít "napaječ" ne jenom adaptér, protože anténa musí být napájená, což u neoriginálního rádia neni. (povšimněte si
světle modrého kabelu vedoucího od anténního adaptérů do redukce k radiu a zároveň
tmavě modrého rámečku uvnitř Cooper redukce, který označuje, že zde "chybí" jeden plochý konektor). Toto se dělá jednoduše tak, že původní
modrý kabel který je v zakoupené redukci se vyndá na obou koncích a plochý konektor z anténního napaječe se zapojí místo něj do power konektoru (viz druhý obrázek)
Příloha:
detail napajeni.JPG [ 14.4 KiB | Zobrazeno 12984 krát ]
Před montáží se ujistěte, že nemáte zaplé napájení klíčkem. Asi by se to dalo i tak, ale nedoporučuje se to.
To by byla připravená kabeláž a teď už montování.
Je potřeba uvolnit ty dva šedivé sloupky které vedou podél středové konzole.
Nejprve odšroubujeme
dva šroubky v držáku nápojů křížovým šroubovákem.
Příloha:
drzak napoju.JPG [ 24.71 KiB | Zobrazeno 12984 krát ]
Dále poté otevřeme přihrádku před spolujezdcem a odšroubujeme
dva šroubky na pravém sloupku pomocí torx šroubováku.
Příloha:
prave bocni srouby.JPG [ 24.41 KiB | Zobrazeno 12984 krát ]
Někdo, jako třeba já, bude muset odšroubovat ještě jeden
šroubek, který se nachází zespoda přístrojové desky, viz další obrázek.
Příloha:
dalsi sroub vpravo.JPG [ 20.49 KiB | Zobrazeno 12984 krát ]
Poté přejdeme k levé straně, kde je potřeba nejprve sundat plastový kryt pod volantem, který drží na
dvou kovových cvočcích. Jeden je vidět na obrázku, druhý je pak uplně na druhé straně vlevo téměř u dvěří. Ideální je dostat ruku pod plast, co nejblíže těmto cvočkům a hodně zabrat. Jde to hodně ztuha, ale pokud to vyloženě nebudete páčit daleko od nich, tak se plast nezlomí. Pak už opět jenom odšroubujeme
dva šroubky na levém sloupku pomocí torx šroubováku.
Příloha:
leve bocni srouby.JPG [ 24.48 KiB | Zobrazeno 12984 krát ]
Teď přijde moment, kdy je potřeba vysunout dva sloupky směrem k řadičce. Někomu bude stačit trochu zvednout uvolněný držá nápojů, chytit sloupek, zatlačit ho směrem k podlaze a vysunout k řadičce viz
šipky s číslem 2. Pokud to někomu nejde a vadí mu ten horní plast okolo rychloměru, jako mě, tak je potřeba ho odklopit podle
šipek s číslem 1. Opět se nebojte trochu zabrat a hlavně nezapomeňte odšroubovat ten dodatečný šroubek viz detail o dva obrázky výše.
Poté již můžete odšroubovat
4 šroubky, které drží rádio.
Příloha:
celni pohled rozebrano.JPG [ 60.95 KiB | Zobrazeno 12984 krát ]
Teď již můžete rádio zcela vysunout a pustit se do rozpojování konektorů.
Nejprve je potřeba stisknout
packu číslo 1 a vysunout anténní konektor směrem od rádia. Poté stisknout
packu číslo 3 a zároveň začít odklápět
páku číslo 4, čimž se uvolní hlavní konektor.
Příloha:
konektory.JPG [ 38.53 KiB | Zobrazeno 12984 krát ]
Další krok je montáž redukčního rámečku autorádia, aby bylo do čeho chytit šuplík neoriginálního autorádia. Je to jedoduchý černý rámeček, který je vidět na následujícím obrázku a aby byl vubec vidět, tak jsem ho orámoval
červeně.
Příloha:
novy ramecek.JPG [ 29.72 KiB | Zobrazeno 12984 krát ]
Poté se zastrčí samotný šuplík autorádia.
Příloha:
suplik autoradia.JPG [ 31.67 KiB | Zobrazeno 12984 krát ]
Teď je potřeba zastrkat všechny konektory do odpovídajících konektorů v autorádiu (jak konektor pro napájení a repráčky, tak anténu) a na druhé straně do Cooper konektoru, který nám kouká z rámečku uvnitř palubní desky. Poté zapněte napájení a zkuste, zda rádio hraje. Pokud nehraje, tak za to nemůžu.
Pokud máme všechny konektory připojené a rádio hraje, tak se vydáme stejnou cestou jako doteď, ale pozpátku.
Takže,
1) zasunout rádio do připraveného šuplíku a nasadit na něm okrasný rámeček (pokud byl k rádiu dodán)
2) nacvaknout zpět sloupky
3) přišroubovat sloupky pomocí všech 4 šroubků (případně nacvaknout plast kolem rychloměru a připevnit ho šroubkem)
4) nacvaknout plast pod volantem pomocí obou cvočků
5) přišroubovat držák nápojů
6) zavřít přihrádku
7) přehrávat hudbu
Pokud budete někdo potřebovat poradit nebo najdete nějakou chybku (hlavně pravopisnou), tak mi určitě písněte.
Odkazy na jednotlivé díly budu asi časem mít u svého Coopříka, včetně fotek mého nového rádia, tak pak zkoukněte.