Pokud vyjdou finance, uvažuju na příští rok o pár změnách, co se výkonu týče. Brembo brzdy pak další rok.
http://www.altaperformance.com/products/show/358/Cold-Air-Intake-Systemhttp://www.altaperformance.com/products/show/668/Turbo-Inlet-Hard-Pipehttp://www.altaperformance.com/products/show/625/Hot-Side-Boost-Tubehttp://www.altaperformance.com/products/show/341/Catback-Exhaust-w-Dual-Tipshttp://www.altaperformance.com/products/show/379/Front-Mount-Intercooler (možná až později)
Stříbrné svíčky a možná Forge BOV adaptér.
A mám několik dotazů na majitele těchhle nebo podobných aftermarket doplňků.
1) CAI kit (a chladič) podle uživatelů (i grafu na stránkách Alty) trochu sníží krouťák v nízkých otáčkách. Jaké jsou vaše postřehy? Neměl by to být problém vykompenzovat cat-backem. Vyhovuje mi řazení kolem těch 1800-2000 ot./s v běžném městském provoze, kde stejně nejde spěchat, a nechtěl bych to měnit. Když si sečtu ty jejich grafy pro jednotlivé díly, tak v hodně nízkých otáčkách by to mělo být +- stejné, všude jinde nárůst.
Četl jsem, že CAI je spíš hlavně o zvuku, než o přidání výkonu, od toho je hlavně cat-back, protože ten standardní na R56 S je bottleneck.
2) Zvýšení vnějšího/vnitřního hluku s CAI při otáčkách do 3000 ot./s prý není nějak velké, což se mi líbí. Nechtěl bych na sebe poutat až zas tak velkou pozornost a dlouhé jízdy taky občas jezdím, takže aby mi to nelezlo na nervy. Vaše zkušenosti?
3) Alta v manuálu uvádí, že tyhle aftermarket díly nejsou určené pro běžný provoz, ale "solely for use on off-road and racing vehicles not controlled by federal and or local
emissions laws. It is not intended for use on vehicles that operate on public streets and highways. Use of this part on emissions controlled vehicles may be in violation of federal or local law!"
Nemyslím si, že by to mělo nějak ovlivnit běžný provoz. Dojde tedy ke zvýšení emisí? Mohlo by to způsobit nějaké problémy při měření na našich emisních stanicích? Jak se to změnilo u vás?
4) Co spotřeba benzínu? Spíš dolů než nahoru, ne? Víc vzduchu, efektivnější spalování atd...
5) Co maximální rychlost? Někde jsem četl, že CAI ji sníží, otázka je, co v kombinaci s ostatními díly, myslím, že by mělo spíš dojít k nárůstu. Ne že by to byl problém, 230 stejně nejezdím běžně, ale je dobrý pocit vědět, že to dokáže
6) Se současným výkonem díky powerboxu od Steinbaueru jsem spokojený, zajímá mě, jak dojde ke změně při kombinaci těchto zlepšení a powerboxu, nebo spíš hlavně, zda tam nebude nějaký problém s naprogramováním powerboxu, že by to spolu nevycházelo dobře? Na tohle bych se asi zeptal pak i přímo Alty a Steinbaueru. Podle mě by to na to mělo být připravené, od toho si to lidi kupují (jako čiptuning, taky se nemění při každé koupi lepšího dílu). O kolik se max. výkon zvedne, těžko říct, jde mi hlavně o vyhlazení křivek a třeba zvýšení v normálnějších otáčkách.
Pár krásných videí, co jsem našel
http://www.youtube.com/watch?v=kk_t1vI5Kkohttp://www.youtube.com/watch?v=FuotyCHCac4http://www.youtube.com/watch?v=NkHY1K_7ex8#t=30sKdo máte nějaké tyhle nebo podobné after market vychytávky, podělte se prosím o zkušenosti
Ať mě nahlodáte ještě víc