Logo
Právě je 19. bře 2024 08:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 06. dub 2013 23:00 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. úno 2012 23:26
Příspěvky: 168
Bydliště: Praha zapad
Zdravim,

asi to tady chybi, jelikoz uz se me nekolik lidi ptalo - co je to BPV a jak seridit. Tak jsem se rozhodl ten navod radeji poslat, i kdyz je jejich asi spousta na netu.

Trochu teorie:

BPV=Bay Pass Valve ma za ucel regulovat tlak z kompresoru. Jelikoz kompresor se toci porad, jedinna moznost jak regulovat tlak je vypustit ztlaceni vzduch zpet do saciho portubi. Napriklad kdyz jedete na dalnici konstantni rychlost lehkou nohou, treba 120km Yellow_Flash_Colorz_PDT_48 , BPV se otevre a kompresor toci jakoby naprazdno, cili jedete bez neho. Ve chvili kdyz potrebujete predjet a slapnete na plyn BPV se uzavre a mate k dispozici cely vykon motoru i.e. vic tlaku=vic kvzduchu+vic benzinu=vykon Yellow_Flash_Colorz_PDT_07

BPV se ridi vakumem ze sani valcu. Napr.na te dalnici mate 4000otacek, ale vakum v potrubi je vysoky a tim klapka BVP se otevre, kdyz pridate plyn, tak vakum klesne a klapka BVP se uzavre. Na obrazku - ty zlute sipky ukazuji smer vzduchu zpet skrz BPV(ktery neni zrovna videt).

Je znamo, ze vs.S-ka pred faceliftem a nektere serie po, mely lehce pootevrenou klapku BVP z vyrobni linky, coz znamena v praxi, ze i kdyz slapete na plyn nemate vs.S-kove kone. Napr.pokud by mel kompresor standardne dodat 1.5psi v 6.5tis.otacek, tak bude mit treba 1.0psi. :pray:

Doporucuji vsem BPV seridit. Vysledek poznate! Je moznost taky BPV si koupt jiz serizen a pouze vymenit.
Treba z lohenu: http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail. ... eG1&cat=19
Nebo vytuneni Detroit tuned BPV, ktere ma silnejsi pruzinu a uzavira rychleji, respektive otevira pomaleji: http://www.detroittuned.com/detroit-tuned-bypass-valve/

:andare:


Přílohy:
Poznámka: vypustit ztlaceni vzduch zpet do saciho portubi
R53 BPV intake flow.jpg
R53 BPV intake flow.jpg [ 80.1 KiB | Zobrazeno 9807 krát ]
Poznámka: schema
BPV schema.jpg
BPV schema.jpg [ 18.54 KiB | Zobrazeno 9807 krát ]
Poznámka: taj by menlo vypadat auto pred a po
BPV1.jpg
BPV1.jpg [ 62.15 KiB | Zobrazeno 9807 krát ]
Poznámka: sundat IC
BPV2.jpg
BPV2.jpg [ 37.48 KiB | Zobrazeno 9807 krát ]
Poznámka: odsroubovat roh
BPV3.jpg
BPV3.jpg [ 48.72 KiB | Zobrazeno 9807 krát ]
Poznámka: odmontovat sani
BPV4.jpg
BPV4.jpg [ 47.86 KiB | Zobrazeno 9807 krát ]
Poznámka: odmontovat skrtici klapku/TB
BPV5.jpg
BPV5.jpg [ 54.24 KiB | Zobrazeno 9807 krát ]
Poznámka: odmontovat roh
BPV6.jpg
BPV6.jpg [ 71.78 KiB | Zobrazeno 9807 krát ]
Poznámka: odmontovat BPV z rohu
BPV7.jpg
BPV7.jpg [ 37.48 KiB | Zobrazeno 9807 krát ]
Poznámka: serizeni
BPV serizeni.jpg
BPV serizeni.jpg [ 54.59 KiB | Zobrazeno 9807 krát ]
Poznámka: pred tim
BPV pred.jpg
BPV pred.jpg [ 41.83 KiB | Zobrazeno 9807 krát ]
Poznámka: pred tim
BPV pred2.jpg
BPV pred2.jpg [ 35.6 KiB | Zobrazeno 9807 krát ]
Poznámka: hotovo!
BPV hotovo.jpg
BPV hotovo.jpg [ 34.6 KiB | Zobrazeno 9807 krát ]

_________________
MCS 2005/240hp
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 18. kvě 2013 11:31 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. čer 2011 21:23
Příspěvky: 741
Bydliště: Bratislava
Postup pri demontazi skrtiacej klabky je aj pre r50 totozny?

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 25. říj 2013 18:56 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 01. říj 2012 12:54
Příspěvky: 19
Bydliště: Bratislava
nazdar,
ako vychadza porovnanie tejto metody s touto?
viewtopic.php?f=73&t=4843&hilit=klapka

BPV - skusal niekto, okrem opravy dosadania klapky, stelovat predpatie pruziny, pripadne upravu dlzky paky klapky?
VGS - ak je klapka ovladana vakuom (podtlakom), jej funkcia konci pri atmosferickom tlaku (teoreticky) - neublizi jej aplikacia pretlaku z kompresora?

moj predpoklad ako by to mohlo fungovat - vakum medzi skrtiacou klapkou a kompresorom je vacsie (napr. -0.8bar) ako za kopresorom, ktory ak stlaca 2x, tak napr. -0.6bar a preto je klapka menej citliva, resp. otvara sa menej? aka je zavislost otvorenia klapky od hodnoty podtlaku?

pytam sa, pretoze pred tym, ako nieco upravim, chcem mat v tom uplne jasno, aby som daco neposral

_________________
esko 03


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 07. lis 2013 18:56 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 01. říj 2012 12:54
Příspěvky: 19
Bydliště: Bratislava
tak som to rozobral, ze vycistim skrtiacu klapku a nastavim ventil a:

ventil mal zlomenu pruzinu - doslova - bola na dva kusy a tym vznikol ostry hrot, ktory rozparal membranu.
docasne som to spravil - strunu som navinul a vytvaroval, membranu som zalepil opravnou sadou na bicyklove duse

tento stav ale musim fixnut kupou noveho ventilu, takze:
objednaval niekto ten ventil z lohenu? lisi sa od OEM dielu? a ten silnejsi z detroittuned niekto kupoval? je rozdiel poznatelny?

_________________
esko 03


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 08. lis 2013 13:43 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. čer 2008 13:44
Příspěvky: 1869
Bydliště: Nord Czech
Mam koupenou detroit klapku ale bohuzel motor jeste neni po kupe takze v chodu nemuzu srovnavat

na prst je detroit oproti serii o poznani silnejsi 8)

_________________
I love cool cars with sex-appeal = MINI
Happy MINI Friends - "Ekšn and Dance man"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 18. lis 2015 14:09 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 01. dub 2015 15:31
Příspěvky: 40
Bydliště: Plzeň
Čau,
máte někdo tady to VGS už delší dobu v autě?

Má to rozebraný, klapku vyčištěnou, bpv seřízen.

Mám do toho jít? Nehází to nějaké chyby?


Dík

_________________
Cooper S R53 04´


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 18. úno 2018 18:04 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 23. lis 2017 23:08
Příspěvky: 47
Bydliště: Benešov
Ahoj, zkoušel tu někdo vyměnit pružinu za silnější? :) měl bych možnost výroby na míru

_________________
2006 Checkmate JCW R53


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 18. úno 2018 22:52 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 28. bře 2016 20:25
Příspěvky: 63
Bydliště: Olomouc
Se silnější pružinou zkušenost nemám, ale mám ji podloženou a jo-jo efekt jsem skoro odstranil ve výsledku jsem musel podložit hodně. Pružina je kónická a nikdo je právě nedodává, jen na zakázku. Chtělo by to někoho kdo má BVP už modifikovaný od výrobce a pružinku zkopčit. Fotky jsem viděl nějaký tady https://www.northamericanmotoring.com/f ... lve-6.html
Pokud se ti něco podaří, dej vědět. Já ten ventil měl rozdělanej snad už 100x a už mi moc pokusů nezbývá:-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 20. úno 2018 19:48 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 23. lis 2017 23:08
Příspěvky: 47
Bydliště: Benešov
https://www.ebay.com/itm/Forge-Motorspo ... Xy&vxp=mtr

Našel sem tohle, mam chuť to testnout

_________________
2006 Checkmate JCW R53


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 21. úno 2018 17:33 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 28. led 2018 14:05
Příspěvky: 49
Bydliště: Ostrava
Otazkou je zda to clovek pozna vubec, myslim si ze dulezite je aby dobre zavrela a tesnila a ze ta standartni pruzina pokud je ok by mohla byt dostacujici, ne? Popripade uz bych zainvestoval do BPV od detroit nez hodit 9kil za pruzinky


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 21. úno 2018 19:38 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 23. lis 2017 23:08
Příspěvky: 47
Bydliště: Benešov
tak ono hlavní rozdíl v detroit je silnější pružin pokud se nemýlím.. nebo je to úplně jiná klapka?

_________________
2006 Checkmate JCW R53


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 22. úno 2018 07:16 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 28. led 2018 14:05
Příspěvky: 49
Bydliště: Ostrava
Asi jen v pruzine ale mozna nejaka vychytavka tam jeste bude, stejne mas novou klapu s podtlakovym regulatorem plus pruzina ktera je spocitana aby fungovala jak ma


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 22. úno 2018 20:13 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 28. bře 2016 20:25
Příspěvky: 63
Bydliště: Olomouc
motokarista píše:
Otazkou je zda to clovek pozna vubec, myslim si ze dulezite je aby dobre zavrela a tesnila a ze ta standartni pruzina pokud je ok by mohla byt dostacujici, ne? Popripade uz bych zainvestoval do BPV od detroit nez hodit 9kil za pruzinky


No pokud nemáš napojený ovládání klapky jinak než v originále tak to asi poznáš. Když to začneš krmit z ustálených otáček tak se klapka zavírá a než se natlakuje sání tak se pootvírá a trochu to jakoby pohupuje. Silnější pružina klapku zavře a drží než se vytvoří zase podtlak takže to tlačí bez hopsání jak šlápneš na plyn . Jinak ta Detroit má pouze jen tu silnější pružinu, a a ta sada od toho forge obsahuje pružin na rozdávání, ale která je ta správná? jestli vůbec nějaká správná je? Podle fotek jsou dost nahusto. Pokud to pomůže tak origo pružina je z drátu 1,36mm má 4spirály a průměr vnějškem 25,0 a 19,0 mm na druhé straně. A délka povolené pružiny je 28,5 mm


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz