Logo
Právě je 11. lis 2024 00:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 19. pro 2023 18:23 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. pro 2010 18:00
Příspěvky: 1748
Bydliště: Hradec Králové
Ahoj.

Po pár letech jsem opět usedl do Mini, tentokrát první generace, abych poznal ten kompresor, o kterém všichni básní.
A je to síla :) Jede nádherně, drží perfektně stopu v zatáčkách, zvuk kompresoru a výfuku je famózní.

Je to Cooper S R53 s originálním JCW tuningem 211 hp, JCW výfukem, samosvorem, a v kombinaci s Checkmate paketem, v tmavě modré metalíze Space Blue a stříbrnou střechou a pruhy, vyrobený 06/2006.

Aktuálně má najeto 152 tisíc km, pár vad na kráse se najde, po motorové stránce se ale vše zdá být v pořádku.

Pěkná sada Flame Spoke kol v matné černé na zimu a GP kol na léto. Interiér je zachovalý, s palubním počítačem a navigací, antracitovým stropem, akorát kůže na boku sedačky řidiče bude chtít nabarvit.

Začnu se základním servisem, servisem kompresoru, kontrolou podvozku (na rozbité silnici je to tvrdé za trest :D ) a pak podle možností a chuti možná s kompletní renovací, tahle vrcholná edice by si zasloužila uchování.

Příloha:


Příloha:


Příloha:


Příloha:


Příloha:


_________________
2010-2018 Mini Cooper S (2007)
2023- Mini Cooper S JCW Checkmate (2006)


Naposledy upravil Nick dne 11. říj 2024 19:01, celkově upraveno 5

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 20. úno 2024 18:37 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. pro 2010 18:00
Příspěvky: 1748
Bydliště: Hradec Králové
Servis kompresoru je hotový, ale při důkladné kontrole byly objeveny další problémy, takže se to trochu komplikuje.
Uštípnutý kus pístu, axiální vůle klikové hřídele, promáčknutý chladič motoru i klimy...

Příloha:


Příloha:


Příloha:


Příloha:


_________________
2010-2018 Mini Cooper S (2007)
2023- Mini Cooper S JCW Checkmate (2006)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 20. úno 2024 18:45 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. pro 2010 18:00
Příspěvky: 1748
Bydliště: Hradec Králové
A když už to opravovat, tak pořádně. Kované písty Wössner a ojnice K1, ložiska ACL, výbrus válců 77,5 mm, komplet renovace motoru.
K tomu všechny nové chladiče - Mishimoto pro motor, kondenzátor klimatizace a chladič kompresoru druhovýroba Nissens (zatím oem vzhled, líbí se mi ten JCW kryt).
Edit: nakonec jsem pořídil GP intercooler v replice od Nissens a sehnal i nový GP kryt intercooleru.

Příloha:


Příloha:


Příloha:


Příloha:


Příloha:


Příloha:


_________________
2010-2018 Mini Cooper S (2007)
2023- Mini Cooper S JCW Checkmate (2006)


Naposledy upravil Nick dne 11. říj 2024 20:45, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11. říj 2024 20:40 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. pro 2010 18:00
Příspěvky: 1748
Bydliště: Hradec Králové
Po delší době je vše podstatné hotové, tak to trochu sepíšu.

Představuji vám Mini Cooper S R53 JCW Checkmate vyrobený 06/2006, sériové číslo JCW S12924, původně 211 hp.

Po koupi jsem chtěl udělat servis kompresoru, ať mám klid. Odvezl jsem k Příbrami panu Holubovi (Taube Mini servis), na FB velmi chválenému specialistovi na Mini.
Při zevrubnější kontrole, po sundání olejové vany, se zjistilo, že píst má kousek odštípnutý, je axiální vůle na klice, a navíc chladič motoru i klimakompresoru je promáčknutý.
Rozhodl jsem se tedy udělat kompletní GO motoru, než měnit jen jeden píst a čekat, co odejde dál.

Písty z BMW jsou dražší než kované, takže jsem objednal kované písty Wössner ze slitiny 4032 se silikonem s menší roztažností, k nim kované ojnice K1 a ojniční ložiska ACL.
Lepší rovnou udělat výbrus a honování válců, kontrolu klikové hřídele ultrazvukem atd., takže polomotor putoval na doporučení k panu Mackovi, motoráři ze Štítů u Šumperka.
Udělal se výbrus na oversize 77,5 mm, vše se vyčistilo, složilo, klikovka naštěstí v pořádku, rezatý motor se hezky nastříkal barvou a odvezl jsem ho zpět do Suchodolu (ještě s jedním motorem z R56 a váhově to je úplně jiná liga :D ).
Udělala se hlava, GO kompresoru, rozvody, vyměnila se těsnění, termostat, vodní pumpa, napínací kladka i olejová vana.
Na autě byla nějaká divná řemenice kompresoru, změřili jsme 50,2 mm, standardní 11% u JCW by měla být 58,3 mm, takže tu noname jsem nechal vyměnit za 17% řemenici KAVS, nový řemen i svíčky NGK Iridium (díky JK Mini). A samozřejmě mělo smysl vyměnit i spojkovou sadu s dvouhmotovým setrvačníkem od LUK.
Chladič jsem koupil sportovní od Mishimoto s 4 cm jádrem oproti 2,5 cm, ať to líp chladí, a klimakondenzátor i nový větrák od Nissens.
Krom toho se měnila i brzdová kapalina, kryty A sloupků, seřídila okna, aby pořádně těsnila a nehučela, seřídil zadní ostřikovač a vyměnily se unavené písty kapoty.

Času mají málo, tak přestože výbrus motoru byl v půlce března hotový, auto jsem si vyzvedl až 25. června.
Na zajetí motoru se dal minerální olej Millers Oil SAE30.
A frčel jsem po okreskách domů, lehkým tempem s proměnlivými otáčkami jsem následně najezdil 650 km a vyměnili jsme olej už za syntetický Millers Oils EE Performance C3 5W-40.

Mezitím vším jsem nechal renovovat 17" kola ET 40 - repliky GP 18" kol, protože dvě měla odřené hrany a už se i loupal lak na frézovaných částech. Kombinace lakování a CNC broušení čelních ploch stála docela dost, ale výsledek naprosto perfektní, oproti lesklé černé jsem dal saténově matnou černou, která víc odpovídá GP originálu.
K takhle dravému autu jsou potřeba pořádné gumy a tak jsem objednal Michelin Pilot Sport 5 215/45 R17 91 Y a nechal si je zapsat do TP. Kola váží 8,7 kg což je ještě míň než 18" GP (ta mají 9 kg) a pneu váží 7 kg. Původně tam byly dvě různé značky levných pneu, hrůza.
Na zimu byla k autu sada originálních Flame Spoke 17" ET 48 kol, renovovaná v antracitovém komaxitu, hrany dobré a až na pár drobných škrábanců v pořádku. Gumy měly vzorek skoro jak nový, ale zase dvě značky, 2015 a 2018, už hodně tvrdé, tak jsem je prodal a akorát budu měnit za Continental WinterContact TS 870 P 205/45 R17 88V.
K tomu samozřejmě nové středové krytky JCW, čepičky ventilků JCW a černé šrouby, ať to trochu vypadá :)

Doma jsem si už sám vyměnil filtr v JCW sání za K&N, vyměnil oloupaná loga Mini vepředu a vzadu, stěrače včetně ramínek, dal novou měrku oleje místo staré pokroucené, krátkou anténu podařilo se mi sehnat nové originální koberce Mini City na R53 (z Řecka přes eBay :D).
Starý intercooler kompresoru už byl dost zašlý, z Německa se mi podařilo sehnat repliku GP intercooleru od Nissens a i originální GP kryt intercooleru. Ceny mimo, ale chtěl jsem, ať to vypadá a už jsem tam tak jako tak zahučel strašně moc :biggrin: Motorový prostor jsem kompletně vyčistil, škrábance na laku opravil barvou a jako třešničku na dortu pořídil očička Minimeyes.

Když jsme s tátou měnili olej, všimli jsme si, že nesvítí pravý xenon. Kamarád Pumik doporučil výměnu za LED, které svítí mnohem líp a déle vydrží, mají hezčí bělejší světlo a taky tolik nehřejí a nevypalují čočky.
Z SK jsem objednal D1S LED 6000K žárovky od NHK a pokusil se je retrofitovat do stávajících světel s D2S úpravou plastového držáku žárovky. To se podařilo, aspoň jsem si to myslel, jedno světlo ale už nesvítilo. Z kablíků k žárovce opadávala izolace, prostě 18 let je dlouhá doba. Navíc skla už zdaleka nebyla čirá a průzračná. Vyřešil jsem to koupí nových světlometů, opět z Německa se mi podařilo sehnat prvovýrobu Magneti Marelli a za dobrou cenu. Výměna světlometů byla jednoduchá a osazení D1S LED žárovkami otázka chvílky, a svítí naprosto skvěle. Předtím zamlžení skla rozptylovalo světlo a čára byla nevýrazná, po výměně naprostá nádherná ostrá čára potkávacích světel, svítí skvěle, bíle, vše jak u full LED moderních světlometů.

Také jsem našel čas na kompletní důkladné umytí celého auta, prozatímní opravu ďubek od kamínků, ruční naleštěnía a navoskování. Lak velmi prokoukl.

V srpnu bylo 1000 km od GO najeto a nastal čas naladit motor na brzdě, aby nad 4000 otáček nebyla chudá směs a spalování probíhalo správně vzhledem k osazené 17% řemenici.
Můj cíl nebyl výkon ale dlouhodobá spolehlivost jako OEM+, a kromě řemenice se nic zvyšujícího výkon ani neměnilo, takže jsem neočekával velké navýšení ve špičce, ale 225-230 hp by mě potěšilo.
Udělal jsem si výlet na jižní Moravu k JK Mini (Jan Kučera) do Hustopečí a na 100 oktanový benzín naladil krásných 217 hp a 253 NM. Taky se vyměnily zapalovací kabely.

Ukázalo se, že ani GP intercooler nad 6000 otáček nestačí a kdybych měl Airtec, mohl bych mít o těch 10 koní víc. Ale GP intercooler se zase rychleji ochlazuje a na moje okreskové ježdění bohatě stačí. Podstatné je, že došlo ke zvýšení výkonu a kroutícího momentu v celém průběhu otáček a to cítit opravdu je. Znatelně vyšší výkon ve špičce by vyžadoval Airtec IC, ostrou vačku, nové svody atd. a to mi dává smysl jedině u okruhového speciálu. Pumik má 264 hp kdesi za 7000 otáčkami, ale mezi 3000-5000 rpm jsem mu výkonově poměrně blízko, za mě velká spokojenost :wink:

Času nyní nebylo tolik, kolik bych chtěl, tak mám nyní najeto 1500 km od GO a motor šlape nádherně, takže po stránce motorové už mám doufejme vše na dlouhou dobu pořešené :bigups:

_________________
2010-2018 Mini Cooper S (2007)
2023- Mini Cooper S JCW Checkmate (2006)


Naposledy upravil Nick dne 12. říj 2024 18:12, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11. říj 2024 20:42 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. pro 2010 18:00
Příspěvky: 1748
Bydliště: Hradec Králové
Příloha:

Příloha:

Příloha:

Příloha:

Příloha:

Příloha:

Příloha:

Příloha:

Příloha:

Příloha:


_________________
2010-2018 Mini Cooper S (2007)
2023- Mini Cooper S JCW Checkmate (2006)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11. říj 2024 20:46 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. pro 2010 18:00
Příspěvky: 1748
Bydliště: Hradec Králové
Příloha:

Příloha:



Video z brzdy: https://www.youtube.com/watch?v=MDmykdsM2a0

_________________
2010-2018 Mini Cooper S (2007)
2023- Mini Cooper S JCW Checkmate (2006)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11. říj 2024 20:47 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. pro 2010 18:00
Příspěvky: 1748
Bydliště: Hradec Králové
Příloha:

Příloha:

Příloha:

Příloha:

Příloha:

Příloha:

Příloha:

Příloha:

Příloha:

Příloha:


_________________
2010-2018 Mini Cooper S (2007)
2023- Mini Cooper S JCW Checkmate (2006)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 11. říj 2024 21:03 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. pro 2010 18:00
Příspěvky: 1748
Bydliště: Hradec Králové
Řekl bych, že se z toho klube pěkný projekt a hezký příběh a jsem rád, že jsem opět v Mini :) Pár let bude trvat, než ho doladím do top stavu podle svých představ, ale to nevadí, není kam spěchat. Moc toho jako třetí auto v rodině nenajezdí, ale o to víc a déle vydrží, ideálně napořád, protože nasypat do toho tolik peněz jinak nedává smysl. Snad se mi odvděčí mnoha hezkými zážitky a jede famózně. Mustanga mám v automatu, rodinné auto taky, takže manuál mi chyběl a i kvůli tomu jsem rád, že mám opět Mini.

Co se mi podařilo zjistit, ze 196 612 Checkmate Mini Cooper a Cooper S jich jen 301 bylo factory JCW a pouze 21 registrováno v kontinentální Evropě v roce 2006. 1 z 21, to stojí za to ho zachovat.
Hyper Blue se mi vždy líbila víc, ale Space Blue už jsem si taky oblíbil, hezký kontrast se stříbrnou místo obvyklé bílé střechy a zrcátek.

Interiér je ve velmi slušném stavu, brzy pořeším akorát renovaci odřené kůže na sedačkách. Také displej navigace má vadné pixely a celkově je ta navigace v dnešní době nepoužitelná, takže plánuji vyměnit za Chrono displej, dva budíky nad volantem již mám.

Snad příští rok bych chtěl udělat renovaci náprav a podvozku, nové tlumiče ST X, vyměnit brzdy za JCW big brake kit z R56 (teď lituju, že jsem ho v 2018 prodal s předchozím Mini). JCW vzpěra do motoru je taky must have.

Přední i zadní nárazník jsou zralé na výměnu, možná aerokit? Budu muset rozhodnout jestli vyměnit přídavná světla za nová nebo sundat a dát mřížku místo stávajících lišt. Vyměnit dálkové za LED, parkovačky+blinkry za LED s denním halo kroužkem, zadní za Union Jack. Myslím, že s komplet LED světly už pak nebudou přídavná ani potřeba (ale nyní svítí božsky).

A poslední krok by byla oprava rzi pod zadními světly, kit zatím drží, a pak celolak, těch ďubek a odřenin je tam hodně.

:banana:

_________________
2010-2018 Mini Cooper S (2007)
2023- Mini Cooper S JCW Checkmate (2006)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14. říj 2024 20:35 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 15. lis 2008 19:29
Příspěvky: 1485
Bydliště: Praha
Kruty !!! :bigups:

_________________
Klasika jsem měl rád, NEW MINI miluju !
Happy MINI Friends - "Kápo"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 21. říj 2024 17:04 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra

Registrován: 16. zář 2017 23:06
Příspěvky: 166
Bydliště: Kosice
Velmi pekne spisane a pekna praca :bigups:

_________________
Mini Cooper S R53
HYPER BLUE
Froged engine (Wossner&K1)
198PS/229Nm
ALTA: 17% + 2% ATI
Newman PH2
Bosch 550cc
FORGE IC
Milltek: Full Exhaust System/ Res.
PowerFlex Full + KW v2
SilverProject stav. ramena/ horne ulozenia
OMP U/L Strut Brace


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 21. říj 2024 20:07 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. pro 2010 18:00
Příspěvky: 1748
Bydliště: Hradec Králové
Díky :-) Vzal jsem to detailně, ať sám později vím, co tam bylo kdy děláno :-)

PS: Něco se peče, začíná to na R a končí to na o, tak snad to dopadne :banana:

_________________
2010-2018 Mini Cooper S (2007)
2023- Mini Cooper S JCW Checkmate (2006)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 22. říj 2024 08:48 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra

Registrován: 16. zář 2017 23:06
Příspěvky: 166
Bydliště: Kosice
Zeby Recaro sedacky? :D

_________________
Mini Cooper S R53
HYPER BLUE
Froged engine (Wossner&K1)
198PS/229Nm
ALTA: 17% + 2% ATI
Newman PH2
Bosch 550cc
FORGE IC
Milltek: Full Exhaust System/ Res.
PowerFlex Full + KW v2
SilverProject stav. ramena/ horne ulozenia
OMP U/L Strut Brace


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz