Stránka 1 z 2
Problém s baterií a osvětlením...
Napsal: 07. črc 2015 22:50
od Minicooper22
Zdravím,
po 4 měsících reším první problém s MINICooper S 2015.... náhle se mi objevila hláska viz foto a i po nabití BMW nabíječkou na AGM baterie se hláška nezmizela. Naopak i po dalších připojení nabiječky a dobití doplna se hláška s každým nastartováním a chcípnutím objevuje. Až po 3 dnech a 5 dobití zmizela. Co mi ale nefunguje tak je LED pas kolem budíku v režimu "otáčkoměru"....
Zítra jsem objednaný do Inveltu prý mi dají novou baterii. Co mi spíše nejde do hlavy jak se tohle muže u nového auta stá a zda je to fakt baterií. To se ale časem ukáže...
Spíše mi dělá starost ten LED diodový pás...
Re: Broblém s baterií a osvětlením...
Napsal: 07. črc 2015 22:53
od speedygon79
Re: Broblém s baterií a osvětlením...
Napsal: 08. črc 2015 00:24
od Minicooper22
Díky to je přesně to samé co tam píšou...
Problém asi nebude v baterii ale v délce trasy co se s MINI jezdí a počtu startů.
Je pravda že žena ujede za den asi 6 km a startuje 3x nicméně. toto se objevilo po ujetí 300 km v kuse...
Re: Problém s baterií a osvětlením...
Napsal: 09. črc 2015 10:54
od Minicooper22
Tak už vím čím to bylo, baterie se při předprodejním servisu nezaregistrovala k autu a tím pádem se nenabíjela.
Jinak řečeno pokud si sami vyměníte baterii nebude vám jí auto nabíjet dokud servis tuto baterii nezaregistruje ve voze přes diagnostiku.
Takže vše je v porádku..
Re: Problém s baterií a osvětlením...
Napsal: 09. črc 2015 13:17
od OKCZ
Minicooper22 píše:Tak už vím čím to bylo, baterie se při předprodejním servisu nezaregistrovala k autu a tím pádem se nenabíjela.
Jinak řečeno pokud si sami vyměníte baterii nebude vám jí auto nabíjet dokud servis tuto baterii nezaregistruje ve voze přes diagnostiku.
Takže vše je v porádku..
To, že je potřeba registrovat baterii je známý fakt. Pražský Invelt opět předvedl svoji totální neschopnost odvést práci pořádně. Klasika.
Re: Problém s baterií a osvětlením...
Napsal: 09. črc 2015 23:05
od Skalda
Já si v zimě sám vyměnil baterii za novou, znamená to že se mi půl roku nedobíjí?
Re: Problém s baterií a osvětlením...
Napsal: 09. črc 2015 23:43
od OKCZ
Skalda píše:Já si v zimě sám vyměnil baterii za novou, znamená to že se mi půl roku nedobíjí?
Neboj, to je jen u 2gen a 3gen a BMW....
Re: Problém s baterií a osvětlením...
Napsal: 09. črc 2015 23:51
od Skalda
Jen jsem se raději zeptal, je fakt že by se to už zřejmě projevilo nějakým problémem.
Aspoň jsem zas o něco chytřejší

Re: Problém s baterií a osvětlením...
Napsal: 10. črc 2015 09:08
od big_ben_cz
Minicooper22 píše:Tak už vím čím to bylo, baterie se při předprodejním servisu nezaregistrovala k autu a tím pádem se nenabíjela.
Jinak řečeno pokud si sami vyměníte baterii nebude vám jí auto nabíjet dokud servis tuto baterii nezaregistruje ve voze přes diagnostiku.
Takže vše je v porádku..
Mě teda není úplně jasný k čemu je ta registrace baterie dobrá. Asi proto aby si člověk fakt už nemohl nic sám vyměnit na autě.
A co mi už vůbec není jasný, proč to tedy neprovedou rovnou ve fabrice než to auto vyjede. To, že se baterie potřebuje dobíjet je snad jasný už tam, nebo ne?
Re: Problém s baterií a osvětlením...
Napsal: 10. črc 2015 12:40
od Nick
Možná to je kvůli tomu, že tam musí být AGM baterie a kdyby tam člověk strčil normální, která nezvládne takové pracovní podmínky (vysoké proudy atd.) a auto mu shořelo, aby pak někdo nevinil výrobce auta...
Re: Problém s baterií a osvětlením...
Napsal: 10. črc 2015 12:44
od Minicooper22
Jasně že tam je AGM baterie ale jak zde psal Big_ben už ve fabrice věděj že tam ta baterie bude tak to muže bejt aktivní hned...
Ale asi to má nějaký důvod...
Re: Problém s baterií a osvětlením...
Napsal: 10. črc 2015 14:08
od MiniMike
treba ten duvod muze byt ten, ze nechti, aby se baterie zbytecne vybijela, kdyz cestuje k zakaznikovi / autosalonu..... a pokud to ma delat servis / salon, tak proc by to delal vyrobce automaticky...
Re: Problém s baterií a osvětlením...
Napsal: 10. črc 2015 15:40
od big_ben_cz
Co je v Cooperu za speciální pracovní podmínky, že by to jiná baterie nezvládla? Myslím, že by se našly jiný stroje s mnohem speciálnějšíma podmínkama.
Stejně jako myšlenka "aby se baterie nevybíjela" mi nepřijde ta správná. Jakej by totiž měli důvod aby se baterie naopak nenabíjela když s těma autama přejížděj při přepravě a skladování mezi fabrikou a zákazníkem.
Obávám se že primární důvod v globálním automobilovém průmyslu už je jen jeden. Udělat auto tak aby moc nevydrželo a lidi si hned koupili nový a když se náhodou rozhodnou, že se tomuto diktátu nepodřídí a budou provozovat auto déle tak jsou po zásluze potrestání tím, že si tam už ani nevymění bez autorizovaného servisu baterku

Dříve všichni fajnšmekři co měli ve sportovním autě turbo věděli, že po rychlé jízde je třeba dochlazovat. Dnes má turbo v autě kdejakej důchodce a když se pak trochu rozjede po dálnici a pak zastaví u hospody nebo u pumpy, případně se přiřítí do města a tam mu to zastaví na první křižovatce start-stop systém, tak všichni nadávájí jak ty turba odcházejí.
Olej v převodovce je taky najednou "doživotní" - rozuměj tomu jako že ho nemáš měnit aby ti to moc dlouho nevydrželo.
V manuálu pro jistotu výrobce nic o tom nepíše, protože ani jiní výrobci to nepíšou a kdyby jsme to náhodou my psali tak by to vypadalo, jako že naše auta jsou horší než u konkurence.

Sakra, to jsem se rozepsal, ale takhle nějak to asi bude.
Re: Problém s baterií a osvětlením...
Napsal: 10. črc 2015 16:29
od Nick
big_ben_cz píše:Co je v Cooperu za speciální pracovní podmínky, že by to jiná baterie nezvládla?
Právě auto start-stop a rekuperace brzdné energie vyžadují specifickou baterii. Musí poskytovat vyšší startovací proudy, větší počet cyklů. Nabíjecí proud je jiný než u normální baterie, takže nemůžeš použít normální nabíječku, která nepodporuje AGM. Pro úplnost jen dodám, že jsou bezúdržbové, mají nízké samovybíjení a delší životnost.
Pokud je od výrobce neregistrovaná a v servisu ji před prodejem neregistrovali, tak to je tedy pěkná bota.
Re: Problém s baterií a osvětlením...
Napsal: 10. črc 2015 17:37
od OKCZ
Po instalaci nové baterie je nutná registrace. Je nutná aby se systém řízení spotřeby (software v elektronice motoru a inteligentní snímač baterie) dozvěděl, že došlo k instalaci nové baterie. Pokud nová baterie není zaregistrována, systém řízení spotřeby nebude správně fungovat a může vést k omezení funkcí jednotlivých elektrických spotřebičů. Může dojít k jejich vypnutí nebo ke snížení dodávky energie. Nemá to vůbec nic společného s AGM bateriemi apod.
Re: Problém s baterií a osvětlením...
Napsal: 11. črc 2015 21:54
od Minicooper22
Presne tak nešla klimatizace respektive úplně minilmálne osvělení interiéru a mnoho dalšího....
Re: Problém s baterií a osvětlením...
Napsal: 13. črc 2015 11:18
od miniprdík
OKCZ píše:Minicooper22 píše:Tak už vím čím to bylo, baterie se při předprodejním servisu nezaregistrovala k autu a tím pádem se nenabíjela.
Jinak řečeno pokud si sami vyměníte baterii nebude vám jí auto nabíjet dokud servis tuto baterii nezaregistruje ve voze přes diagnostiku.
Takže vše je v porádku..
To, že je potřeba registrovat baterii je známý fakt. Pražský Invelt opět předvedl svoji totální neschopnost odvést práci pořádně. Klasika.
Nechci a nebudu dávat ruku do ohně za servis, ale můžeš konkretizovat, když uvádíš "opět" a "klasika"? Myslíš případ, kdy jsem před předáním vozu Vám zjistil poškrábané sklo, a to jsme s omluvou objednali a vyměnili za nové, a pak tu hysterii z Vaší strany po 2 letech od události?
Re: Problém s baterií a osvětlením...
Napsal: 13. črc 2015 13:08
od OKCZ
miniprdík píše:Nechci a nebudu dávat ruku do ohně za servis, ale můžeš konkretizovat, když uvádíš "opět" a "klasika"? Myslíš případ, kdy jsem před předáním vozu Vám zjistil poškrábané sklo, a to jsme s omluvou objednali a vyměnili za nové, a pak tu hysterii z Vaší strany po 2 letech od události?
Potrefená koza nejvíce mektá! Těch story s inveltem není vůbec málo, a protože tváře jejich expertů zůstávají beze změn, tak neleze očekávat zlepšení. K narážce miniprdíka (alias Radim Ščudla) jen krátce - rádi se podělíme s forem o naši zkušenost.
Re: Problém s baterií a osvětlením...
Napsal: 13. črc 2015 13:45
od miniprdík
Vždycky jsem se k Tobě choval korektně, chyby se stávají, obratem jsem vyřešil, co jsem mohl, nechci tady prát prádlo na veřejnosti, ale s Vámi už nechci mít nic společného. Tomu, co jste poslali na import, se člověk se zdravým rozumem směje...

Proti Tobě a hlavně Tvému otci postavím flotilu svých spokojených zákazníků a referencí tady na fóru. Ne s každým ale člověk "vejde do dveří", to je přirozené a pochopitelné, hodně štěstí jinde.
Re: Problém s baterií a osvětlením...
Napsal: 13. črc 2015 22:07
od miras
OKCZ píše:Po instalaci nové baterie je nutná registrace...
A tak tohle jsem vůbec netušil a baterku jsem si před několika měsíci měnil sám. Je to tedy nutnost i pro R56 z první serie (motor N14), rok 2007, bez STOP/START?
A lze to udělat pouze přes diagnostiku?
Pokud by byly obě odpovědi ANO, tak

to hlavně kvůli další věci, kdy je auto závislé na 3. straně...