Fakt paráda! Jedno z najinšpiratívnejších vlákien na tomto fóre. Ako si to na začiatku rozbehol, tak v tom stále pokračuješ - klobúk dolu!
Dnes som si tvoje vlákno prečítal znova a chcel by som ťa poprosiť o tvoj názor ohľadom bŕzd - pretože fundovanejší zdroj skúsenosti ohľadom bŕzd azda nepoznám
.
Na mojom aute mám nahodené pancierové hadice od firmy HEL. Z počiatku keď som ich na auto nahodil som mal instantný pocit, že to lepšie brzdí... avšak do veľkej miery to mohlo byť placebo. Tažko niečo také objektívne zhodnotiť.
Od prvého dňa som si však týmito hadicami nebol 100% istý. Hadice na môj vkus pôsobia veľmi zraniteľne - sú neohybné, zle držia tvar... Pri extrémnych podmienkach (maximálne vytočenie a prepruženie) sú dosť namáhané a tak ďalej.
Pri každej rotácií kolies som sa na hadice pozeral a hovoril si, či ich radšej nevymením za OEM gumové hadice. A tak som nedávno začal túto tému Googliť a na internete som našiel rozporuplné názory. Niektorí na pancierové hadice nedajú dopustiť. A niektorí hovoria, že je to len vizuálny tuning, ktorý nesie svoje riziká (ktoré som popísal vyššie).
Predpokladám, že pancierové hadice majú svoje opodstatnenie pri extrémnom používaní brzdnej sily, kde sa brzdová kvapalina ohrieva na svoje limity a tým pádom dochádza k roztiahnutiu OEM gumených hadíc. Ale pri bežnej prevádzke sa niečo takéto predpokladám, že nestane.
Keď som zistil, že BMW M4, Porsche a iné podobne vykonné autá používajú klasické gumové hadice, tak som si musel položiť otázku - prečo automobilky nepoužívajú pancierové hadice priamo z výroby keď sú také skvelé?
Aký je prosím ťa tvoj názor na túto tému? Pancierové hadice? Alebo radšej OEM gumové?