Ahoj kluci,
rozebral jsem
téma mushrooming-a v Ruskem fóru Mini - kde cesty jsou špatnější od Českých
a rozkážu vám co Ruští a Ukrajinci vyřešili.
1. Mushrooming (v Českém bude něco jako ´houbovani´) je defekt kdy místo opory předního tlumiče, které musí byt rovným, stává vypuklý, viz. foto:
Příloha:
Poznámka: Mushrooming
82155391.jpg [ 77.32 KiB | Zobrazeno 9539 krát ]
2. Nejrychlejší ten efekt poukazuje se na tvrdých kolech, co že 17" z pneu Run-Flat; měkčí pneu (bez Run-Flat nebo z vyšším profilem) ten efekt výrazně zmenšují.
Používají 16" bez Run-Flat a jích mám rád
3. Ten efekt není hrozně nebezpečným, protože deformace typicky je paralelní tlumičům, tak přední náprava vždy funguje v pořádku, odklon kol se nemění.
Občas deformace může stát asymetrickou, a nastaveni nápravy jde do prdele, tak vysvítí vám až celu sadu kontrolek: tlak v kolech, ABS (brzdy) a ESP.
V Rusku je několik aut kde metal karoserie se praskl od nadměrného mushrooming-u; ale to myslím je krajnost.
4. Důvod na ten efekt je zmenšená plocha opory ve vrchu tlumiče, byla poměrně vetší v autech roku vyrobeni 2001-2002, pak od půlky roku 2002 to změnily (viz.
katalog) - tak ten problém mají vši MINI R50-52-53 roku 2002 a dal (viz. ještě §2 a §3)
Příloha:
Poznámka: schema přední nápravy
Screenshot.JPG [ 66.66 KiB | Zobrazeno 9521 krát ]
5. všechní vzpěry nepomáhá od mushrooming-u, mohou jenom trošku zmenšit rychlost pohoršeni.
(Asi nemuseli! vzpěra musí zlepšit řízeni auta, zvetšet citlivost volantu; nemá žádného tykání do posíleni pevnosti karoserie)
6. všechní kotouči nebo naložení co se montují nahoře karoserie (které
worrycz radí nahoře), se vzpěrou nebo samostatní, nepomáhá od mushrooming-u, mohou jenom trošku zmenšit rychlost pohoršeni; viz.
fotku:
Příloha:
Poznámka: Mushrooming pod naložením
CRV_std_detail.jpg [ 202.78 KiB | Zobrazeno 9521 krát ]
7. jeden osvědčený způsob odolávat mushrooming je instalace naložení POD karoserie, co praktický zvětšit plochu opory tlumiče a tak zmenšit tlak lokálně na části karoserie. Existují připravení naložení (
Madness z USA nebo
CarvenSpeed z Británie)
Příloha:
Poznámka: Zleva Madness, zprava CarvenSpeed
Strut-Plates-both.jpg [ 178.75 KiB | Zobrazeno 9521 krát ]
8. jak vidíte, ten detail je hrozně prostý, a tak kdo má zkušenost ve řezaní metálů... tak možně ho vyrobit samostatně, jak píše
Kubo - v Kyjevě a Minsku ten problém vyřešili stejně: naprosto přiložte kus papíru z dolu karoserie, obijte tužkou a už máte schema toho detailu! možně odstoupit 2-3 mm pro prostější montáž. Dělají ten detail z oceli nebo z durale, tloušťka stáčí 2-3 mm (
Kubo udělal až 4) - limituje tam délka šroubů, ale určitě možně šrouby vyměnit na vetší.
Z takovým set-upem Mini z Ruska/Ukrajiny už najely desítky a stovky tisíc kilometrů a mají vůbec žádní mushrooming.
9. Mini 2. generace (R55-56-57) mají zlepšení tvrdost karoserie a měkčí podvozek, tak žádní mushrooming nemají (doufam že 3. generace F54-55-56-57 asi nemá ten problem)