Ty naše motory jsou fajn, stále je na nich co opravovat
Zkouším tu vždy sepsat, co jsem zjistil nebo nezjistil, třeba to někdy někomu pomůže, když bude mít podobnou závadu (nebo někdo z vás pomůže mě)
Projevy:1. Při prvním (studeném) startu motor najede na zvýšené otáčky (1100 rpm), drží je stabilně, po cca 10 sekundách začne pomalu snižovat otáčky a v ten okamžik začnou otáčky silně kolísat, někdy až na 650 rpm, zase dotahovat nahoru a takhle si motor neklidně pumpuje tak 20-30s, pak se uklidní a otáčky klesnou na normální volnoběh 700 rpm.
Od té doby volnoběh stabilní i na dalších zastávkách třeba na světlech apod.
Tohle chování je vždy u vychladlého motoru, jen to dělá někdy méně, někdy více (zkusím udělat video).
2. Při volnoběžných otáčkách (při studeném i ohřátém motoru), když se zlehka přidá plyn, tak otáčky z těch 700 nejdou hned nahoru, ale napřed trochu poklesnou, tak na 630, auto se tím pádem lehce oklepe, pak teprve jdou nahoru. Stejně tak když sundám nohu z plynu na neutrál a otáčky klesají na volnoběh, tak ho "přeběhnou" tzn. podklesnou tak 650 a pak teprve na 700, kde drží. Auto se u toho lehce oklepe.
Diagnostika:Řídicí lambda senzor před katalyzátorem (blíž k motoru)... vyhřívání - mezi piny 3 a 4 naměřeno 3,0Ω (má být 3,2Ω +/-0,8Ω), což se zdá být ok, měřeno při venkovní teplotě kolem 0 °C.
Při nastartování studeného motoru s odpojenou sondou byly volnoběžné otáčky ukázkové, vyjely na 1100, po chvíli naprosto plynule na 700 a reakce na přidání plynu okamžitá.Vypnutí motoru, připojení sondy zpět, nastartování, otáčky 1000, neklidné (pumpování), pak pokles na 700, po přidání plynu opět nejdřív pokles pak nahoru.
Víckrát jsem to nezkoušel, byla mi v garáži už zima
Takže budu opakovat za různých podmínek a teplot.
Nějaké další nápady?Nová lambda sonda cca 2400 Kč, což se nezdá moc, ale nechce se mi takhle postupně a bezhlavě jen vyměňovat
Mám vyměněné servo valvetronic, to zdá se maká dobře, vyčištěná sítka elmg ventilů VANOS.
Diagnostika 0 poruch, spotřeba stále stejná (6,6-7,1 l/100km).
Motor MINI Cooper 2008, 88kW, bez turba, N12.