Tímhle jsem si prošel na podzim 2015 v té ještě horší variantě, že jsem za nehodu mohl sám. Nedobrzdil jsem na Jižní Spojce a zaplul pod Pašíka. Nešlo sice o Mini, ale snad Ti pomůže moje zkušenost.
Oprava mého auta se řešila z havarijka u České pojišťovny.
Tvé auto je nyní na el. dražbě, ze které získá pojišťovna hodnotu "vraku". Alias cenu zbytku auta po nehodě, za kterou ho od Tebe vítěz dražby odkoupí. Tato cena je garantována 2-3 týdny a Ty musíš zaručit, že bude auto prodáno ve stavu v jakém bylo vydraženo, nesmíš sundat kola či jiné díly. Já hned na začátku sehnal od známého za pár korun zrezlé plechotrony na starejch gumách než tam nechat letní či zimní kola a tak to šlo do dražby (ono to i o něco sníží zájem o takový vrak
).
Ty se musíš pak rozhodnout, zda to za tu cenu prodáš nebo si ho ponecháš rozprodáš, prodáš či opravíš sám.
Paralelně s tím Ti pojišťovna stanoví cenu vozu před nehodou, některé to berou z inzerátu, některé mají tabulky. Tobě pak přímo pojišťovna vyplatí rozdíl mezi cenou vozu před nehodou a hodnotou "vraku" (pokud by se to řešilo z havarijka, tak Ti od toho rozdílu odečtou ještě Tvou spoluúčast).
Mě ČP nechala vycukat a sdělili mi jimi určenou hodnotu auta před nehodou až po propadnutí garantované cenu "vraku". Tudíž jsem se pro opravu rozhodoval s nejasnou výší částky přímo od pojišťovny a rizikem, že můj doplatek bude výrazně vyšší než plánovaný. Nakonec to dopadlo dobře a z ceny opravy cca 180.000,- jsem si doplácel ze svého jen necelých 30.000,-.
Výhodou této cesty je, že Ti pojišťovna pošle peníze a už jí nezajímá co si s nima udělal, zda a jak si auto opravil, jaké si použil díly atd.
Holt je na Tobě, zda radši vezmeš co nejvíc peněz a koupíš jiné Mini nebo zvážíš možnost sehnat rozumně levně náhradní díly a opravit to svoje. Samozřejmě podle toho jak moc bylo poškozené, zda je hnuté, jak moc je zasažena přední náprava, motor aj.
Každopdáně držim palce!
_________________
Mini (R50/R56) - budoucí auto přítelkyně (2020)
Civic 10G 5D 1,5T MT Sport Plus - moje daily
Civic 8G 5D 1,8 MT Sport - staré daily
Crx DelSol 1,6 VTi - moje víkendovka