Od zacatku mi na Mini neco chybelo. Delal jsem ruzne modifikace, ale porad to nebylo ono. Ted je to ale tady! VGS (Vacum Gain System) je neco, na co nemam slov, muzu jenom rict WAAAAAAW!!!!!!
Nedavno jsem na to nahodou narazil na northamericanmotoring.com a po asi pul dne prectani celeho vlakna jsem se hned pustil do akce.
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... m-vgs.htmlVysledek:
MCS kopne dopredu z jednicky a plynule akceleruje. Vykon citite i pod 3000 otacek, zadne skubani z jednicky na dvojky atd. Kdyz se chcete rozjet rychle treba na krizovatce, protoze vedle Vas stoji trebas nabrouseny chlapik a s otocenou cepici na Vas kouka s disrespektem, tak nemusite zdimat jednicku na 5tis aby se Mini pohlo sebevedome z mista…
Uz necitim “turbo” kopance po 3tis (kopanec je hed pri rozjezdu), spotreba zustane stejna nebo se mirne zlepsi, tim ze efektivneji vyuzijete vykon kompresoru. Nevyhodou je zvysena teplotu vzduchu tim, ze kompresor vyuzivate vic, ale neni to kriticke a da se to doladit s vylepsit s lepsim intercoolerem.
Trochu teorie
Standardni BMW koncepce:
Jak je znamo konstrukce Bypass Valve neni uplne podarena i presto, ze ma velice dulezitou funkci. Asi ji v BMW projektovali v patek..Je to klapka, ktera kontroluje tlak kompresoru. Napr.kdyz je klapka otevrena vzduch z kompresoru se castecne vypousti do saciho potrubi, kdyz se uzavira, tlak se zveda a to uz jede jinak… Je to kvuli spotreby, jelikoz vice vzduchu znamena vice paliva a tim take vetsi vykon.
Bypass Valve se ridi vakumem ze saciho potrubi- cili kdyz mate lehkou nohu klapka se otevre a nemate kompresor, kdyz na to slapnete se uzavre a pak to jede s kompresorem.
Nasel jsem nekolik koncepci
Tunning koncepce 1:Bypass valve uzavrit naporad. Postaci Vam asi 10cm zip, kde mechanicky znemoznite otevirani klapky(5min prace). Vysledek bude, ze kompresor bude tlacit porad. Samozrejme pocitejte s asi cca 1l/100km vyssi spotrebou. Timto smerem jsem se ale nezaobiral.
Tunning koncepce 2:Detroit Baypas Valve. Objednat z Internetu. Cena asi 120$. Je to OM ventil s lepsi a silnejsi pruzinou, klapka se otevira pri vetsim tlakem. Spotreba cca zustane stejna. Cetl jsem dobre recenze hlavne, kdyz potrebujete agrisivnejsi jizdu (okruh atd)
Tunning koncepce 3:Zmenseni vnitrniho diametru hadice, ktera ridi Bypas Valve treba z 4mm na 1mm (tim ziskate podobne vysledky asi jako koncepci 3). Timto smerem jsem se take nezaobiral
Tuning koncepce 4:VGS. Idea je pouzit vacuum namisto ze saciho potubi (pred kompresorem), ale za nim. … cili ze stejneho mista odkud se ridi regulator tlaku benznu.
Co k tomu potrebujete1. 4mm (vnitrni prumer) hadice asi cca 50cm dlouhou. Odolnou na tlak 20 psi a teplotu 100C.
2. T, nebo Y rozbocku 4mm vnejsi prumer
3. Sroubek na ucpani hadice Bypass valve
4. Dobre vychlazene pivo
Stoji to asi 200kc a udelate to pred barakem za asi 1hod, kdyz nespechate.