Konec roku svádí k bilancování a dohánění restů. Tak i já využiju volné chvíle a doplním profil..
Někteří z Vás už zaznamenali (na Narozemini nebo na výletu za sněhem do Pece p. Sněžkou) že se naše rodinná stáj rozrostla o další New Mini. Jedná se rovněž o Cooper S R53, ale tentokráte s plným českým rodokmenem, sahajícím do půlky roku 2003, kdy bylo zakoupené v brněnském dealerství a dovybavené díly z dvorní ladičské firmy AC Schnitzer. To, jestli v prodejně nebo přímo v Německu, už prameny neuvádějí.
A jak se mi to přihodilo? Jelikož jsem, troufám si říct, už dlouholetý minikář a nadšenec, tak po letech krásně prožitých za volanty klasických Mini nastala doba, kdy se mělo koupit auto pro přítelkyni, protože stařičký, ze všech stran obouchaný Rover 214, už nevyhovoval požadavkům na novou práci, kdy potřebovala být stále mobilní i snadno zapamatovatelná a reprezentativní. Dlouho jsem vybíral takové auto, které mi radil rozum.. ale vše mi přišlo fádní nebo zbytečně nabubřelé.. chtěl jsem auto, které uspokojí její požadavky na design a přitom člověk bude mít radost, že se za volantem vyblbne.. nakonec se tehdy naskytla možnost koupit Dark Silver Cooper S R53 a (o té dobrodružné výpravě a následné garážové akci, si můžete přečíst zde
viewtopic.php?f=29&t=5975&p=48708#p48708) a tehdy jsem do toho spadl.. jak víme, Mini je kultovní auto a skládanka.. A stejně jako třeba H-D anebo u Brouků, nikdy nenajdete na světě 2 úplně stejné auta.. a tak se začalo upravovat, ladit, shánět těžko sehnatelné díly.. a najednou nám auto přirostlo k srdci více, než jsme si na začátku vůbec mysleli.. začali jsme se přetahovat o klíče a kdo bude řídit při každé cestě z domu.. oba máme zálibu ve sportovní jízdě a tak se ukázalo, že onen podmanivý zvuk pískajícího kompresoru je nám osudný..
Současně už pár let mi v garáži stál dvoumístný sporťák Chrysler Crossfire. Auto, které buď nadchne nebo odrazuje svým designem.. já patřil mezi ty, kterým se ten retro americký háv líbil.. měl jsem to jako letní svezení. Přes zimu RZ v depozitu. Na pohled "eyecatcher", ale kámenem úrazu byl motor a převodovka.. z 3.2l V6 hoši od M-B (jehož techniku auto ukrývalo) vymáčkli jen 218PS a to v součinosti se 4st.automatem znamenalo, že auto bylo vhodné tak na dálniční cestování.. na okreskách jsem z něho měl pramálo radosti. Když se pak ukázalo, že za dva roky od STK k další STK jsem ujel něco málo přes 3tis.km, tak bylo rozhodnuto.. auto se vydá do světa, protože je nadbytečné a peníze se dají využít určitě rozumněji.. inzerát zabral rychleji než jsem myslel a dotyčný si pro něj rovnou přijel vlakem.. peníze se odložily na hromádku a byl chvíli klid.. pak jako blesk z čistého nebe přišel po netu od kamaráda odkaz na Mini, který nešel jen tak přejít jako desítky dalších.. takže hned telefonát prodejci a na druhý den naplánovaná cesta do Brna.. v myšlenkách mi probíhalo, ať jsem silný.. Crossfire jsem přece prodal, protože byl nadbytečný a teď bych měl koupit další poměrně úzce účelové auto? Byl jsem teda odhodlaný auto nevzít, pokud by byl nějaký zásadní problém, ten se ale při obhlídce neobjevil, a tak zpátky jsme jeli už dvěma auty..
Něco málo o autě.. jedná se o R53 barvy "Electric Blue" v kombinaci s bílou střechou a zrcátky, z půlky roku 2003, koupený v ČR s najetými poctivými 141tis.km a servisní knížkou (podařilo se sehnat relativně dost informací o km a servisní historii v Renocaru Brno). Dokonce jsem dopátral, že původní majitel tady na fóru byl registrován, jenže na udaném mailu ani přes SZ už bohužel nekomunikuje. Mini je vybavený díly od německé ladičské firmy AC Schnitzer. Mezi ony díly patří výfuková soustava (na můj vkus možná až moc hlasitá), kola 7,5"x17" ET48 s rozměrem pneu 205/40 R17 zapsané v TP a rozpěrná tyč karoserie v motorovém prostoru téže firmy. Zvenčí má auto kompletní Works/Aero paket a kapotu lakovanou bílo-černými pruhy. Brzdy přední od firmy AP Racing s kotouči o průměru 304mm. Zadní brzdy jsou standard. Podvozek je sportovní, kompletně snížený (na tlumičích i pružinách) nastavitelný od firmy KW. Na všech kolech jsou 15mm podložky od firmy Eibach s dlouhými šrouby, (kvůli instalace velkých brzd. Originál AC Schnitzer disky mají totiž stejné ET jako OEM kola, takže by nešly nasadit a vadily by třmeny). V interiéru zaujmou především alcantara vyhřívané a polohovatelné Works sedačky (varianta Sparco), čtyřbodový pás Schroth u řidiče, tříramenný volant v kombinaci Works kůže/alcantara/carbon a alcantara/carbon Works řadící páka s madlem ruční brzdy. O audio se stará soustava Harman-Kardon.
Ani po napíchnutí na diagnostiku u odborníka OKCZ (Hradec-Králové) se neobjevila žádná skrytá nebo zásadní vada, tak nebylo co opravovat a jen se smazaly za roky nasbírané chybové hlášky o vyšťavené baterce apod., změnilo nastavení denního svícení, povolila na displeji palubního počítače otáčkoměru volba ukazatele digitální rychlosti a nastavilo stahování okýnek.
A tak se stalo, že nám teď na parkovacích místech před domem stojí dva naleštění "supercharged" krasavci.. a už se nehádáme kdo bude řídit..
zimní pneu v rozměru 205/40 R17 jsem sice koupil a nazul na bílé kola, ale spíše z preventivních důvodů a k vůli výletu do Pece p.S., ale jakmile se o vládu opravdu vážně přihlásí paní Zima, tak půjde stejně do garáže k zimnímu spánku..
V průběhu měsíců se původně na "šediváka" nasbírala hromádka "performance&styling" dílů, tak nejspíše dojde k přerozdělení a některé příjdou na toto povahou více okruhové Mini.. nějaké plány jsou, tak uvidíme.. a už se nemůžu dočkat, až se s ním na jaře povozím ve Vysokém Mýtě.. případně zpátky je kořenům do Brna na Masarykův okruh..