Ahoj všem,
dovoluji si přidat čerstvou zkušenost se servisy v Praze. Nejdřív trocha historie - mám Cooper S Convertible, r.v. H2/2006, kompresor, 125 kW. Koupeno přes známýho po první majitelce v roce 2013 (přes Renocar na Vyšehradě), kde si bývalá majitelka koupila novotu (myslim Pacemana
) Tohle prodávala se stavem kilometrů 18.000 (!!!). Pravidelně servisováno v Renocaru až do okamžiku mojí koupě. Auto plnilo roli asi pátého vozu v rodině, takže mělo najeto jen několik tras z Prahy na golf na Karlštejně a zpět.
Auto jsem nechal před koupí zkontrolovat na doporučení v
Mini Guru http://www.miniguru.com/ - auto prej jako nový, jen odrbaný disky od obrubníků (zůstaly dodnes). Nechtěli nic. Pak jsem tam ale byl na servisce a trochu mi vyrazili dech s cenama - třeba výměna lamel na stěračích 1500,-, seřízení řízení (auto mírně táhlo ke straně) tuším 3000,- Mluvil jsem o tom s tím, kdo mi servis doporučil, a on říká - oni svou práci dělají kvalitně, ale nechají si to zaplatit. Jenže on je fanda a do svého Mini poměrně hodně investuje do nejrůznějších úprav...
Střih. Po roce (2014) se objevilo ztrácení chladicí kapaliny a nadměrné dochlazování ventilátorem. Chytlo nás to v létě cestou do Amsterdamu, ale Miník v pohodě přežil, jen zkonzumoval asi 4 litry destilky
Coby anonymní čtenář zdejšího fóra jsem si našel reference na
AutoPupik http://www.autopupik.cz/ . Jednání ok, závadu opravili a od té doby se neobjevila. Prý vyměnili nějaký díl v chladící soustavě + klasicky vyměnili olej a filtry. Cena - 10 tisíc. No, taky trochu nad očekávání... Ale z referencí i servisu samotného jsem měl dobrý pocit.
Střih. Vloni v létě (2015) cestou do Chorvatska začal blbnout neutrál. Nepravidelný chod otáček vždy po zahřátí motoru, zvýšená spotřeba, prodleva v reakci plynu. Vždy po nastartování auto nesmyslně vytočilo 2000 otáček. V zahraničí jsem to nechtěl řešit, navíc při zařazeném kvaltu to jezdilo vcelku normálně. Miník vydržel v pohodě cestu zpět do ČR a i po Chorvatsku nás pěkně povozil. Když jsem se vrátil, zamířil jsem automaticky k Pupíkům. Po diagnostice mi řekli, že motoricky je auto úplně v pohodě, a že asi půjde o něco na rozvodným systému, kterej se postupně sype (povolený táhla, napínáky, kolečko, řetězy...). Pán ze servisu vypadal velmi zkroušeně ("no, nemám pro vás bohužel dobré zprávy...", "jako asi vás to nikde stát nenechá, ale v horizontu pár měsíců bych to určitě řešil", útrpný pohledy, "bude to asi dražší" atd.) a říkal, že teda objedná díly do rozvodnýho systému a bude je postupně vyměňovat, než zjistí, kterej z nich to způsobuje. Že si prej mám zavolat tak za 14 dnů a přistavit auto, ale prej "to bude taková blbá práce...". Po 14 dnech volám, pán měl dovolenou, dal mi termín na další týden a prej to mám napsat mailem. Napsal jsem tedy termín mailem, načež odpověděl druhý pán ze servisu s tím, že se mám registrovat online. Tam samozřejmě už volný termín na další týden neměli. Volám mu a vysvětluju situaci i dohodu s JEHO kolegou, prý "to ale takhle dělat nejde, každý se musí objednat". Tak jsem si tedy rezervoval termín za 14 dnů. Ve zkratce - za dalších 14 dnů měli všichni angínu, pak byli "tři týdny plní"... Nabyl jsem dojmu, že se jim do toho nějak nechce... No tak mají neustále plno, a asi si mohou práci vybírat. Pocit ze servisu se mi nicméně pěkně zkazil.
Zde na fóru jsem nalezl referenci i na jednoho údajně
fandu a specialistu ze Zbraslavi, někde tu byl i telefon. Tak volám a popisuju situaci. Byl přesvědčen o tom, že je to prasklé rozvodné kolečko - prý do těchhle motorů montovali nějaký slabší, jako do "dětský tříkolky", a že prej praskaj. Ale taky se mu do toho moc nechtělo, což mi i sám přiznal - prej je práce dost a tohle znamená celej vnitřek ven a hrabat se v tom, není to moc pěkná práce.
Miník mezitím mé občasné podzimní projížďky a výlety po ČR zvládal docela v pohodě, takže jsem to nakonec neřešil a na zimu ho schoval. Přes zimu jsem si pečlivě procházel reference a informace o Mini servisech v Praze. Před 14 dny jsem pak vybrané servisy obepsal krátkým vysvětlením problému s tím, jestli mají kapacitu a chuť se na to podívat. A tady je má zatím poslední zkušenost se servisem, a to s
Adusum (http://www.adusum.cz/) s trochu netradiční kombinací Volvo-Saab-Mini. Reakce po mailu ihned, odhad situace, návrh termínu, prý mají případně všechny díly skladem. Auto jsem přistavil, po dvou dnech si jel pro opravený. Výsledek? Zanesená škrtící klapka, přiskřípnutý těsnění na intercooleru (auto prý nasávalo "falešný vzduch", proto to kolísání otáček). Spolu s výměnou všech kapalin a filtrů a důkladnou prohlídkou jsem tam nechal 6.500 a byl velmi spokojen (žádný chaos, dodržení časů, reakce okamžitá i emailem, super). Auto je prý jinak zcela ok (jen destičky a gumy budou výhledově potřeba vyměnit). A navíc slušná cena (jelikož si takováhle auta kupuji za své tvrdě zdaněné a nikoli na firmu, inveltům, cartechům a podobným zlatokopům se logicky vyhýbám).
Tak uvidíme co přinese poslední léto 2016... Doufám, že nic vážného.
Závěrem se omlouvám za případné nepřesnosti v těch technických věcech, extra se v tom nevyznám, jen tak normálně googluju, když potřebuju něco řešit. Nejsem ani fanda Mini (proto jsem se registroval až teď po nějakých zkušenostech), prostě jen tak v životě testuju cabria a moje požadavky na auto jsou především: letní zážitky (běžně jezdím služební pixlou a celou zimu nechávám cabrio v garáži), spolehlivost na delších cestách, rozumné provozní náklady a relativně malá ztráta hodnoty po 3-5 letech. Zatím mi prošly rukama Mazda MX5, Smart Roadster Coupe a teď tohle. Další bude asi Volvíno
Věřím, že nás je takových víc, tak tu své zkušenosti píšu hlavně proto, abyste se vyhnuli těm, kdo z vás chtějí tahat peníze jenom proto, že máte raritní auto a nemáte čas/chuť se v něm odborně vrtat. A tenhle pocit mám zatím bohužel s Mini největší
_________________
Nejsem vyloženě fanda Mini, jen postupně testuju neobvyklá cabria
Od 5/2019 již nejsem vlastníkem žádného Mini.