martinkmd píše:
Dobrý den,
mám dotaz. Na mém Cooperu S se začalo projevovat stáří (cca 90000 km) a začal mizet olej (1000 km cca 1 litr). V neautorizovaném servisu mi řekli, že za to může turbo, které by bylo zapotřebí vyměnit (udělat repas) což mi také příde logické. Nicméně dále mi řekli, že v rámci výměny turbo je potřeba vyměnit i katalyzátor, svody a výfuk. Myslíte si také, že to má smyl? A ještě jeden dotaz, jakým způsobem kontrolujete u tohoto modelu olej? Četl a viděl jsem několik variant a popravdě jsem z toho dost zmatený.
Díky za rady, Martin
ahoj,
počuješ po naštartovaní pri studenom motore-oleji jemné pískanie turba-presnejsie od kompresorovej strany aj na volnobeh alebo po pridaní a nechaní otacok nech spadnu?
prípadne pri poriadnom pridaní plynu do vyššich otačok, vidíš viač dymu z vyfuku, od oleja samozrejme aj do modra?
občas u benzínu pomože nejazdit ako s dizlom, t.j. od nizkych otacok,potom to taha olej na strane kompresoru. to by si mal zaolejovaný komplet FMIC trakt vč.klapky.
ak aspon na jedno hore si odpovedal jo začal by som od Turba.
ak nie problem bude dost pravdopodobne inde.
meniť všetko za turbom sa odporuča preto, že keď už toľko dolievaš, tak ten spalený olej sa niekde napaľuje = uklada, to by som ale riešil až potom co turbo daju dole, pripadne rozpoja výfuk pred a za catom a pozrieš co tam máš.
olej kontrolujem ako pisu borci dole...
akt. nedolievam skoro nič, lebo mením v rozumných intervaloch pre tento typ motora=pod 10tkm.
akt. stav km 113tkm a cca. 30tkm po všetkých zasadných zmenách.