Zdravím,
před týdnem jsem pořídil moje první Mini 1,4 D a pro případné zájemce tohoto typu se podělím o první dojmy.
- Motor 1.4 D, 66 kW
, rok.:2005, najeto poctivých a servisovaných 195 000 km, xenony, světelný paket, sport sedačky, aut.klima.
Japonské srdce / britská duše / německá kvalita (snad
)
Protože jsem byl doposud fanda Hondy a stále jsem, tak je pro mě MINI celkem velká změna. Sháněl jsem auto v Dieslu za rozumné peníze, se super spotřebou a se stylem....to splňuje pouze MINI one D. Po první zkušební jízdě mě auto celkem dost oslovilo. Spojka jde hodně ztuha, řazení to samé, na silnice sedí jak přibité, projev dieslové 1.4 není žádný zázrak, ale 66 kW celkem postačí, o designu nemá cenu nic psát...mě se to prostě líbí.
Každý den ujedu do práce a z práce celkem 100 km (dálnice 70km, okreska 30km) a proto ,,D,, . No, co vám budu vyprávět, spotřeba je famózní...po prvním týdnu mám spotřebu 4,4 l/100km a to nejezdím s vejcem pod plynem. Na nádrž jsem ujel něco přes 1000 km.
Pohodlí v MINI se zdá jako nesmyslné spojení, ale jsem hodně překvapen, že mě po prvním týdnu nebolí záda, ani se v autě necítím nepohodlně a to mám 193 cm. Auto má problém pouze s příčnými přejezdy nerovností...poskočí si, palubovka vrzne a šasí lehce bouche. To je ale normální jev krátkého rozvoru kol, vůlí v řízení způsobené opotřebením vozu atd. Neřeším. Prostor pro řidiče mého vzrůstu je opravdu v pohodě, jen už se za mě nikdo nevejde.
Zavazadlový prostor je už z podstaty auta hodně malý, to se nechá snadno vyřešit sklopením zadních sedadel, nebo hagusy. O víkendu by se mi hagusy hodily, protože po nákupu v Jysku dvou velkých křesel na terasu jsem byl s MINI v pr**. Prostě jsem tam tu krabici nenarval.
Předchozí zásadnější opravy auta:193828 - výměna posilovače řízení
169340 - výměna alternátoru
169000 - manžety a poloosy, drážkový řemen, kapalina posilovače řízení
159820 - přetlakové hadičky
144520 - ložiska zadních kol
Srovnání spotřeby:Měl jsem už pár aut, převážně hond a proto je moje srovnání spotřeby snad objektivní:
MINI one D ...VS... BMW 525d E61 kombi (2005) = cca 7,5l/100km. Nelíbila se mi spotřeba. Jinak super pohodlné a praktické auto.
MINI one D ...VS... Honda civic sport 7g 1.6i (2004) = cca 7l/100km. Nelíbila se mi spotřeba a tvrdý podvozek. Jinak super auto.
MINI one D ...VS... Honda accord 7g 2,4i+LPG (2003) = cca 10l/100km plynu, cca 1,5l/100 km benzínu. Super výkon/spotřeba.
MINI one D ...VS... Honda civic sport 7g 1,7ctdi (2005) = cca 5,5l/100km. Super auto, ale moc tvrdý podvozek.
MINI one D ...VS... Honda civic 6g 1.4i (2000) = cca 6,5l/100km. Už to byla stará plechovka, tak šla.
MINI one D ...VS... Škoda fabia 1g 1.9sdi (2003) = cca 4,5l/100km. Auto po rodičích/ nemám rád škodovky, tak šla.
MINI one D ...VS... Renaul twingo 1,2i (2000) = cca 6l/100km. První auto za své...hrozná chyba
.
MINI one D ...VS... Škoda favorit 1,6i (1995) = cca 8l/100km. První auto
.
ZávěremPlně servisovaného a opečovávaného MINI one D 1,4 bych se nebál. Doporučuji sáhnout po modelu rv.: 2005-2006 s motorem 66 kW.
Miníkovi s nejasným původem a nebo dovozem bych se raději vyhnul.