Globálně vzato - 90% řidičů neotevře kapotu pokud na ně něco nesvítí.
Většina řidičů bere auto jako spotřební věc, do servisu jezdí, protože musí (garance atd), nebo zase něco svítí, nebo něco nefunguje.
Pak jsou lidi kteří se o auta více méně starají, pečují více či méně úspěšně si je upravují a opravují.
Pro valnou většinu je papírový filtr ideální.
A s filtrama, chiptuningem a pod je to nekonečná debata.
U atmo motorů obecne jsou koně hodně drahý. Najdou se vyjimky viz. NewMini mk1 kde se dalo SW One povýšit o 19kW.
Filtr, Výfuk, sání, chip mají samostatně tak zanedbatelný vliv na výkon, je to spíše placebo efekt. Komplexní úprava atmo motoru je možná, ale finančně nesmyslná.
U přeplňovaných motorů je situace jiná, většinou lze relativně snadno dosánout slušného navýšení výkonu (pakliže nebyl už z výroby na hranici svých možností).
Proto napříč značkama platí - pokud chceš výkon, kupuj to nejsilnější možné.