úpravy, spotřeba, převodovky, olej...
Odeslat odpověď

Re: 1gen +HP klub Vackova hridel / Cam shaft upgrade

19. črc 2015 12:05

...koukám, že toto téma není úplně hit tohoto fóra :wink:

No, nic. Kdyby jste se chtěl někdo podělit o své postřehy, budu rád za info. Případně do SZ nabídky :wink:
Díky

Re: 1gen +HP klub Vackova hridel / Cam shaft upgrade

20. črc 2015 07:17

Tak hit.....co čekáš:) Ten soft co jsi našel je sice hezká věc, ale místní člen OKCZ dokáže v jednotce udělat co si vzpomene, i měnit udaje v mapách. Stejně tak jako už vymyslel i jak mít dvě jednotky v autě a přehazovat. A je jedno jestli máš S , JCW, GP. Tak prostě pak takovýhle soft a ladění něčeho do čeho většina z nás naprosto nevidí je zbytečnost.

Re: 1gen +HP klub Vackova hridel / Cam shaft upgrade

23. črc 2015 15:57

..no, nečekám nic zásadního :wink: Jen informace, že OKCZ dokáže modifikovat mapy je pro mě nová a docela zajímavá...

Jen mě překvapuje, že jsou tu mezi námi někteří co mají upravené motory (viz název tématu) a nemají optimalizovanou mapu.
Ono je sice hezké nahrát "nějakou mapu" rádoby k dané vačce, ale výsledek nemusí být úplně ideální. Každá mechanická úprava motoru (vstřikovače, výkon kompresoru, výfuk, atd.), má totiž velký vliv na optimální nastavení mapy.

Hledám způsob, jak odladit ECU přímo na brzdě. Ono dostat se do oem ECU asi není nic jednoduchého. Proto chci najít řešení pomocí dostupného softu. Chápu, že většina lidí do této problematiky nevidí a je to pro ně zbytečnost. Ale evidentně tu pár lidí je, které trápí problém s optimalizací ECU k jejich momentálně provedeným mechanickým úpravám (výměna vačky atp.)

Pár firem v ČR se nastavením ECU zabývá, ale jedná se o plně programovatelné jednotky (EFI, MoTec, KMS) s možností základní mapy k modifikaci na motorové brzdě nebo dino. Tyto firmy jsou schopny odladit i jiné ECU ale je k ní zapotřebí plný softwarový přístup. Tudíž mě napadlo např. řešení od Bytetronik.

Závěrem tedy dotaz, dokáže OKCZ optimalizovat ECU na brzdě? Případně je schopný spolupracovat s tunerem? ...to je spíš dotaz přímo na OKCZ!

Rád bych tuto problematiku vyřešil dřív než začnu horentně nakupovat vačky, svody, odstraňovat kat, 2. lambdu, úpravy na sání, kopresoru atd. atd.
Nerad bych pak řešil problémy typu:
Pumik9 píše:no nejaky velky naraz vykonu velmi necitim ale pravda je ze nemam na nu mapu a zmes je chuda alebo az priliz kto vie
ale viem ze je nepravidelny chod na volnobehu
pockame ci sa nieco podari zohnat ak nie davam povodnu vacku
:wink:

Re: 1gen +HP klub Vackova hridel / Cam shaft upgrade

23. črc 2015 19:10

po navsteve u OKCZ sme o nieco mudrejsi
takze sa budu robit zmeny :wink:
a ked das ostu vacku si myslim ze tych nepravidelnzch otackach sa nevyhnes
ale mas pravdu chcelo by to naladit priamo na brzde :?
ale ak na nieco prides daj vediet :wink:

Re: 1gen +HP klub Vackova hridel / Cam shaft upgrade

23. črc 2015 21:42

To zní velmi zajímavě, tak až budou probíhat změny dejte vědět jak to probíhá(lo).
Jinak ohledně ostré vačky.....
Ostrá vačka má strmější náběh palce a je déle otevřený ventil, tzn. že pokud necháváme co nejdéle otevřený ventil (vyšší číslo úhlu), tak se zlepší plnění válců při vysokých otáčkách. Když má motor nízké otáčky, tak dochází vlivem k velkému překrytí ventilů k nepravidelnému chodu motoru a výrazným ztrátám při výměně obsahu válců. Tím je v nízkých (volnoběžných) otáčkách výrazně nižší výkon a zvyšují se tím i škodlivé emise ve výfuku. Na rozjezd je zapotřebí více plynu, aby motor nechcípal. Samozřejmě s ostřejší vačkou se vše umocňuje.
Okruhové speciály jezdí vačky 295 - 320st. a s těmi se opravdu nedá rozjet s otáčkami nižšími pod 3tis.
...navíc keramická spojka ti rozjezd moc neusnadňuje :lol:

To celé znamená, že nepravidelnému chodu v nízkých otáčkách se nevyhneš a je to jen ztráta času a energie, řešit tento bezvýznamný problém. :wink:
Odeslat odpověď