Zdravím, chtěl bych oživit tohle téma, přijde mi nejpodobnější s mým problémem.
Mám mini cooper r.v. 2007 88kw, najeto bez mála 130tkm, je tam dělanej motor (komplet rozvody, gufera, písty apod.) + klasický věci týhle generace, jako je prasklý uložení termostatu apod.
Chvíli po opravě bylo auto v pohodě, ale pak za studena se z motoru začalo ozývat cvákání, jako když by se o sebe třely 2 kovy. Dělá to jen než se ohřeje, pak zvuk ustane. Zvuk se za studena umocní, když zlehka zatlačím na spojku. Při sešlápnutý spojce se nic neděje, na její funkčnost to nemělo vliv. Když už je auto ohřátý a zkusím zatlačit na spojku, nic se neděje.
Auto je dovoz z Německa, ve fakturách od předchozího majitele jsem našel fakturu, kde se údajně spojka měla dělat nová, jenže nevím, jestli se tomu dá věřit. Trochu se bojím, aby to nebyla převodovka, ale Getrag by snad měl vydržet trochu víc než 130tkm, narozdíl od předchůdce, i když jsem taky četl, že se vysypaly. Ale nesedí mi tam moc to, že se ten problém po ohřátí ztratí, říkám si, že kdyby to byla převodovka nebo spojka, tak by to asi dělalo bez ohledu na teplotu, ale nejsem odborník.
Závada, která přetrvává, je občasný kolísání otáček za studena, což bude pravděpodobně lamda sonda (jedna zůstala původní) nebo HPFP, ale předpokládám, že to nemá žádný vliv na zmíněný cvakání.
Pokud se s tím ještě nikdo nesetkal, zvuk můžu nahrát a postnout to sem.
Díky za všechny rady!
|