o všem co Vás napadne a trápí a co se nehodí nikam jinam...
Odeslat odpověď

soužití s Mini

22. pro 2014 12:14

Asi před měsícem jsme si s přítelkyní koupili Mini Cooper S. Předtím jsem vystřídal bmw e39 528i, e46 330ci a 330xd. Poslední 330xd byla už 12 let stará a tak jsme se rozhodli ji nahradit něčím zábavným. 330ci mi hodně chyběla a tak jsem chtěl zase něco rychlého. Nakonec se přítelkyně zamilovala do mini a jelikož jsem měl k mini také vždycky blízko, šlo už jenom o to, najít vhodný kus. Podařilo se nám nakonec koupit ze solidního zdroje 2007 s českým původem a najetými 80 tisíci. Pro přítelkyni je to zároveň pracovní auto, takže jsme jej kupovali s tím, že bude nějakou dobu spokojeně a relativně bezstarostně jezdit. Kdo četl jiné moje vlákno, tak už zaznamenal, že hned cestou domů jsme zjistili problém s topením. Po třech dnech u nás jsme mini odvezli do servisu, kde stálo týden a čekalo na nový termostat. Plný nadšení z vyřešeného problému jsem mini vyzvedl a po čase zjistil, že pořád topí tak nějak málo. Za chvilku to bude měsíc, kdy s ním jezdíme a k divnému topení se přidalo, že po studeném startu občas klesají otáčky, občas zhasne motor úplně. Jednou jsme už dokonce jeli se žlutou kontrolkou motoru bez plného výkonu. Po opětovném startu se ale zase tvářilo vše ok. Proč to píšu? Vzpomínám na bmw, kde jsem podobné problémy nikdy neřešil. Když byl nějaký problém, zavolal jsem do servisu, auto přivezl, za pár dnů odvezl a zase se jezdilo bez problému dál. Když čtu zdejší příběhy, začínám mít dojem, že je to u mini celkem běžné, že vlastně víc nefunguje než funguje... je tady někdo, kdo s mini jezdí delší dobu a je s ním spokojený po stránce spolehlivosti?

Re: soužití s Mini

22. pro 2014 12:46

Na to jaký záhul dostavá moje R53, tak auto bez problémů drží - měnil jsem jen dva snímače tlaku vzduchu jinak nic - poctivej kus železa :D

Ten žabožrout v R56 je prostě žabožrout...

Re: soužití s Mini

22. pro 2014 13:15

Já. Koupil sem teda nový a za 3 roky a 40000km jen bezný vymeny oleje, filtru a brzd, jelikoz je to zavodak a ja tak jezdim :) Ted zazlobilo cidlo teploty, proto pri studenym startu kolisaji otacky az chcipne.

Nepočítám tedy dve akce na pojistovnu (trefa zajice ve 130 a piul predku fuc a pak do me nacouval idiot na parkovisti a zase pul predku pryc) :))

Re: soužití s Mini

22. pro 2014 13:51

Tak já přesně před 4 lety koupil pět let staré One (50000km), na začátku nefungovaly některé funkce - ostřikovače, centrál a pár blbostí, vše jsem během dvou měsíců dal do kupy a od té doby už jen vylepšuji vzhled ( mimo pravidelné údržby a brzdy) a jediná oprava bylo těsnění na termostatu(prkotina za pár korun a 20 minut práce).
Naposledy upravil Vidle dne 22. pro 2014 14:45, celkově upraveno 1

Re: soužití s Mini

22. pro 2014 14:43

100 tisíc km (celkem nelehkých) a bez jediné investice. Když nepočítám brzdy, ložiska olej :bigups:

Re: soužití s Mini

22. pro 2014 16:12

Za 4 roky a 40 tisíc km jsem neměl jediný problém, ťuk ťuk.

Re: soužití s Mini

22. pro 2014 22:01

Ja som za jeden rok a 20 000km menil len jedno ložisko, silentblok prevodovky - vyložene potrebovali opravu. Všetko ostatné veci boli len podozrenia, alebo rozmar. Auto je 2007 a má najazdených nejakých 64000.

Re: soužití s Mini

24. pro 2014 01:41

Poctivý kus železa?? :blink: :lol: To je snad joke. Rozuměl bych tomu, že starší BMW nebo MB jsou poctivý kus železa, ale MINI rozhodně ne. Mě to auto spíš připadá jako semestrální práce studenta absolventa vš, který sice ovládá práci se softwarem, ale nic jiného.
Teď jsem např. musel vyměnit chladič, protože prostě začal téct ...z čeho to teda je udělané? ...z lisovaných pivních konzerv?
víc raději už ne :D
sorry.
:blink:
P.S. jinak vzhledově je MINI super, škoda toho provedení.

Re: soužití s Mini

24. pro 2014 11:33

Nesmis to brat tak doslova. Doby zigulů a podobných svařených traverz jsou pryč. Starší BMW a další jsou proste starší. Dřív se to dělalo jinak. Taky to pěkně rezlo. :roll:

Že by někdo musel měnit chladič bez to ho, že něco trefil slyším prvně. (já ho měnil po trefeni zajíce :mrgreen: ) Takze bud jsi neco trefil, nebo se spatne staral. :blink:

Re: soužití s Mini

24. pro 2014 16:58

Ja bych doporucil poridit nejake pekne francouzske auto. Tam ta kvalita urcite bude :-D

Mini je kvalitni kus auta o tom zadna.
Kdo o tom pochybuje tak ma nud smulu a nebo spatny usudek :-)

Re: soužití s Mini

25. pro 2014 21:53

To, co popisuješ, je začínající problém s vysokotlakým čerpadlem (žlutá kontrolka motoru, cukání, horší chod po startu atd). Alespoň tak se projevoval na mém autě. MINI je na tom co se spolehlivosti týče spíš hůře než BMW. Přičítám to hlavně motoru vyvinutém ve spolupráci s PSA (šmejd francouzskej). Naftovým a neturbovým MINI se tyto potíže nestávají. Nova generace motorů by to ale mohla částečně řešit (a snad bude).

Re: soužití s Mini

26. pro 2014 10:50

Je možné, že se projevy odcházejícího čerpadla liší auto od auta? U 330xd jsem čerpadlo měnil, ale projevy byly takové, že zahřáté auto nestartovalo a pak už ani nemělo výkon, nešlo do otáček a cukalo. U mini to mám úplně jinak. Občas má tendenci cukat, ale pouze když je studené a v nízkých otáčkách. Zahřáté jede v pohodě, od 2 tisíc do omezovače.

Re: soužití s Mini

27. pro 2014 00:25

Určitě je to možné. S BMW jsem taky něco najel, ale čerpadlo nikdy neodešlo, takže těžko porovnávat. Každopádně tvoje příznaky jsou pro MINI naprosto typické. Na internetu se toho dá hodně načíst - namátkou:
http://www.mini2.com/forum/second-gener ... ptoms.html
Je to opruz a doporučuji to řešit dřív než později. Pochopitelně se to kompletně rozsype, když se to nejméně hodí.

Re: soužití s Mini

27. pro 2014 22:08

Díky za pomoc. Po novém roce jsem objednaný do servisu, tak uvidíme, na co hoši přijdou.

Re: soužití s Mini

31. pro 2014 16:53

no hlavne zváž či ten servis, kde si bol pred mesiacom je ten správny. keď aj to kúrenie čo spravovali tak nejak celkom nejde.

či odchádza čerpadlo alebo niečo iné/špínavá klapka, lambda, niekde prisávaš/, bez toho, že vymeníš základné spotrebné veci, na kt. ten čo predáva už prdí nejde povedať od netu.

takže začal by som tým, čo je aj tak dobré odservisovať-naplne, filtre, sviečky, kabely k nim a išiel postupne ďalej.
a hlavne u mechanika, kt. tomu aj trochu rozumie a nevidí v Tebe dojnú kravu.
občas to može byť pár drobností, ale on ťa zkásne, lebo vidí, že máš na MINI.

turbo bude vždy citlivejšie na to, ako sa užívateľ k nemu správa a je uplne jedno, či to je motor od francúza, japonca alebo nemca.
všetko ma svoje pre aj proti a ja na R56 motor nemožem po 4rokoch a 35tkm nemožem povedať jedno krivé slovo...keď dostane co potrebuje tak da zo seba slušný výkon...
Odeslat odpověď