17. úno 2015 21:03
Měl bych enom takový malý přípodotek - benzínový čtyřdobý atmosférický motor je velice háklivý na jakoukoliv pidizměnu na straně sání.
Stačí jen malilinká změna směru proudění (i před filtrem!) - a už je to poznat.
Na karburátorovém motoru se to pozná hned, vstřikování se s tím asi "vyrovná"...ale...
Na straně výfuku to už tak hrozné není, tam to snese víc.
U dvoutaktu je to přesně obráceně...kdybyste tunili Trabanta
.
Tohle jsem si ověřil na motocyklových motorech...2 i 4T...
Když už teda nejaký tuning za účelem zvýšení - zlepšení výkonu, raději použít vyzkoušenou věc...
Mě se stalo například u 4T Hondy, kdy bylo potřeba mírně odklonit proud nasávaného vzduchu od vložky filtru, aby na něj neletěl přímo proud sraček - a ve vysokých otáčkách neměl motor vzduch.
Takže bylo nutné upravovat sklon toho deflektoru - stačily milimetry a bylo to v cajku.
Přitom průřez sání se nezmenšoval, naopak.
Čuměl sem na to jak puk
.