Zdar pánové, tedy jak někteří poznali (nebo potkali), nový Cooper S je už v Liberci.
Převzetí v Praze proběhlo hladce, vedle mého auta stál JCW Countryman a lákal mne - naštěstí už byl prodaný a mašli z mého auta jsme jen přesunuli na něj. Nalili mi tam trochu benzínu, abych dojel na nejbližší pumpu, instruktáž jsem odmítl, protože jsem ovládání už znal a vyrazil jsem.
Odbyl jsem si natankování plné nádrže 100 od Benziny, nalepil vzorně dálniční nálepku a s opatrnou nohou vyrazil přes Prahu do Liberce. Bylo to odříkání nešlapat moc na plyn, řekněme tak na 80%. Ono ale s automatem v normálním D režimu stejně otáčky nikam vysoko nejdou, takže motor si předl pohodlně.
Samozřejmě se mi auto zamykalo při rozjedu, to jsem zrušil až v klidu doma, pásy mám zapnuté za sedačkou a už mám domluvené jejich "uklidnění"
Překvapil mne BT na telefon, netušil jsem, že tam bude, připojil jsem přes USB iPhone, ale 5S to neumí, buď jiný kabel a nebo tam budu hrát s iPodem předchozí generace... to musím ještě zjistit.
Co mne potěšilo:hluk ve 140-150 je naprosto v pohodě. Čekal jsem, že to bude horší.
zpracování interieru - ani na nerovnostech a run-flat gumách zatím nic nevibruje a nerezonuje - ale to asi přijde.
nádherné zadní lampy, netušil jsem, že ještě proběhl nějaký facelift. Fotku přiložím
dokonalá bederní opěrka. Golf by si o takové mohl nechat zdát.
ostré a přímé řízení, o režimu sport se zmíním zvlášť
malé led lampičky nad B sloupkem u kterých se mění barva jako u těch nad oknem nebo ve dveřích
černé pozadí předních světlometů
...... to bych tu byl do večera, prostě je to velký angličák se spoustou skvělých detailů.
zklamání:zvuk výfuku, než jsem zkusil tlačítko Sport
plechový zvuk při zavírání dveří - ale chápu, je to malé auto
a to je zatím asi vše...
Tlačítko sportvšichni vědí, co to umí, tak jen stručně - tužší řízení, prý i strmější, to jsem ještě nezkusil. reakce na plyn by měla být rychlejší - zatím jsem ho taky netrápil. A u automatu volí Sport vytáčení do vyšších otáček.
Ale ten výfuk.. nejprve chvíli nic, nevím, jestli to jednotce chvíli netrvá, než tam ty klapky pozapíná, ale při každém podřazení, nebo ubrání plynu mi z výfuku lítají rány a bublání, že se musím chechtat, kde se to v tak malém autě bere.
Jasně, že vy, co máte výfuky laděné se usmíváte, že to nic není.. a i Corvetta bublá jak nasraný nosorožec, ale tohle mne fakt potěšilo a nevím, jestli nebudu furt jezdit se Sportem
Po příjezdu z Prahy samozřejmě omýt padlé mouchy, vyčistit okna i zevnitř (normálně měli v novém autě na showroomu na čelním skle zevnitř takové jemné pavučinky). Zajel jsem do BMW u letiště pro čepičky ventilků s vlajkou, ale neměli, tak jsem objednal plus ještě jedny s šachovnicí, až mi ty s Union Jackem ukradnou.
Sundal jsem plastové rámečky pod SPZ, protože ty půjdou rovnou na auto oboustrannou páskou. Pěkné značky jdu vyřídit v pondělí.
Večer jsem asi 10x šel ven před dům auto zkontrolovat, pohýbat páčkami a okouknout detaily, ale výjimečně jsem spal doma. (u některých mých nových aut dříve to bylo horší a probdělé noci za volantem byly běžné)
ráno v 7 šup naplnit kýbl s vodou a umýt kola od prachu z destiček, vyměnit zažloutlé žárovičky nad mlhovkami za osram bílé s xenonovým efektem (prostě svítí bíle, čistě bíle)
dneska plánuji drobné pojížďky a chlubení se známým. V pondělí se zbavím těch pásů a začnu dělat plán na tuning. (ale jak tam je ten JCW packet, tam jsem zatím docela v klidu. Pruhy, led daylighty do mlhovek, možná karbonová zrcátka a nasávání na kapotě... však znáte, jak peněženka pláče
tož tak na světě, končím a jdu se projet.