Tento víkend byl pro každého správného Minikáře z ČR opravdu náročný.. musel si vybrat jestli jet na západ na jednu výtečnou akci či na východ na druhou.. my ze severní Moravy jsme tedy zvolili nám geograficky bližší lokaci, už jen z toho hlediska, že dle předpovědí mělo sice pršet všude, ale postupovat od západu.. takže jsem vyměkl a v pátek zvolil místo Gulfíka naše New Mini S, s tím, že klasika je potřeba ušetřit nachlazení a promoknutí.. volbu utvrdilo i to, že jsme nakonec vyjížděli dost pozdě a do Banské Štiavnice dorazili až kolem půl jedenácté v noci.. co se týče počasí, tak to se nakonec nad očekávání drželo a pršelo vlastně jen přeháňkovitě, což ale zase vykompenzovaly slunečné chvíle.. takže proudy vody se konaly vlastně až jsme v neděli dojeli zpátky na Moravu..
Co se týče srazu.. tak lokace do kraje kolem Baňské štiavnice dávala srazu jasné téma.. vše se motalo kolem hornictví železných rud a drahých kovů.. vždyť jak nám řekl průvodce v muzeu, Slovensko bylo až do objevení nových světů (chápej Ameriku, Austrálii) největším producentem zlata a stříbra na světě.. kousek od B.S. se nachází i Kremnice se svou razírnou mincí, takže kraj zajímavý..
Tradiční sobotní rally v podobě šipkového itineráře se asi všem organizátorům znelíbila, neboť stejně jako minulý víkend na srazu ve Frenštátu, tak i zde nás čekala okopírovaná mapa a určená místa, které jsme v co nejkratší ujeté vzdálenosti museli projet. Tady jsme ale na rozdíl od Frenštátu zle narazili.. neznalí místních poměrů a nemaje podrobnou mapu Slovenska, jsme se rozhodli spolehnout na navigaci a místního taxikáře, který dle hesla "všechno vím a všude jsem byl 2x" bez mrknutí oka suverénně označil místa, u kterých se muselo bádat, kde by se vlastně měly nacházet (na rozdíl od Frenštátského srazu na mapce ty body označené nebyly).. vůbec jsme taxikáři neodporovali a spolehli se na to, že je to profík a my po prohýřené noci a zaspání ranního focení/filmování ne zcela v navigační formě.. želbohu všechny určené body byly zcela špatně, další domorodci nás posílali od čerta k ďáblu a GPS společnost Navigon by si taky měla přehodnotit, co ve slovenských podmínkách znamená "optimální trasa" pro "rychlý automobil".. neomylně nás vedla cestou necestou.. a vrcholem všeho byl brod přes místní řeku.. to nám došlo, že jediná šance na slávu pro NR je tombola..
tam NR stůl stačil zkoupit posledních už jen 26losů (bohužel ani jeden žlutý s macíkem, které se ukázaly jako jediné výherní), takže i výsledek tomboly byl trystní.. klubový lékař Ondřejek získal fešácké pánské slipy z pracovních oděvů (takže s přibalenou mužskou ochranou) a aby se to moc nepletlo, tak my jsme ještě vyhráli knihu o penisu.. takže když k tomu přičtu cenu za největší loosery Mini rally, kde jsme skončili beznadějně poslední, vlatně jsme byli vyhlášeni kokoti zájezdu hned 2x..
Škoda neboť, cen bylo kolem 50.. a většina z nich byla opravdu užitečná neli přímo hodnotná.. ale asi všichni pokukovali po hlavní ceně, kterou byl středně velký vzduchový kompresor Michelin a já osobně jsem toužil po speciální ceně, kterou vytvořil Jarik a která by byla úžasnou ozdobou mé garáže, jenž ale nakonec ostatně jako většinu výher si odvezli maďaři.. "Ať vás sunyog kouše ve spaní!!!"
V neděli kdo nespěchal domů si mohl zajít do báňského muzea na prohlídku spojenou s fáráním do bývalého rudného dolu.. zfárali jsme do hloubky 50m a bylo to moc zajímavé i díky svéráznému výkladu bývalého tamního horníka.. velký zážitek..
Vřelé díky všem jenž tento sraz zorganizovali anebo se na jeho bezchybném průběhu podíleli.. jen by bylo fajn, kdyby se příště ty srazy nekryly.. zbytečně jsme pak vystaveni nemilé volbě, který sraz upřednostnit a to je určitě škoda si vzájemně ubírat účastníky.. tak zase brzy naviděnou přátelé..