Ahoj,
pořízením mého vysněného auta jsem zpět mezi MINIaky a tady je můj příběh, jak jsem se k mému Countrymanovi dostal:
Úplný začátek mého MINIactví se datuje k roku 2005. Do rodiny jsme právě vybírali nové druhé auto, jako náhradu za čerstvě prodané (Dodge Intrepid). Scénu aut sleduji již odmalička, čili jsem o existenci MINI věděl už od jeho samého počátku, ale ten správný moment přišel až v onom roce a bylo to při sledování remaku filmu "The Italian Job", kde, jak jistě víte, jsou hlavními hrdiny 3 Miníci. To nám poprvé vnuklo myšlenku, že MINI by mohlo být řešením. Pak netrvalo dlouho a už jsme tomu definitivně propadli a přišel první Cooper, R53 v světle zelené metalíze "Silk Green Metallic" a po několikaměsiční přestávce (kdy jsme ho prodali a pak znovu přišli na to, že nic lepšího prostě není) přišel Cooper druhý, už v o poznání klasičtější barvě Chilli Red, s bílou střechou a později i černým "S" křídlem a nápisem "MINI" na střeše. V tu dobu už jsem byl naprosto skalním fanouškem MINI.
Někdy v roce 2009 jsem pak poprvé viděl Countrymana a mně osobně se od první chvíle líbil, myšlenka víceúčelového auta s a překrásným designem a hlavně duší MINI mi přišla skvělá a doufal jsem, že ho někdy budu moct okusit na vlastní kůži.
Asi před rokem jsem pak začal s výběrem auta. Vybíral jsem ze segmentu kompaktních SUV, jelikož kritérii byla vyšší stavba, schopnost převézt pohodlně i pár přátel nebo lyže a výhodou by byl i pohon 4x4, jelikož v zimě často jezdím na hory a mám vyzkoušené, že "tam u nás" to bez 4x4 prostě nejde. Ve výběru aut tak bylo: VW Tiguan, Audi Q3, Ford Kuga, BMW X1 a Countryman. Projel jsem se se všemi auty, některé pak byla dobrá (Tiguan), ba dokonce velmi dobrá (X1), ale mé srdce si naprosto jednoznačně získal Countryman. Už od začátku jsem měl jasno, že musí být jedině v benzínu a s manuálem, tak, jak se na MINI sluší a patří.
Poté jsem absolvoval několik rozhovorů u MINI Invelt, včetně projížďek. Jako první jsem ještě pokoutně uvažoval, že bych oželel pohon 4x4 a vzal model Cooper (90kW), ale stačila jediná projížďka a bylo jasno- svezení s S-kem za to rozhodně stojí! Způsob, jakým se auto tak nadšeně vrhalo vpřed i do zatáček mi učaroval. Jediné, co tomu scházelo k dokonalosti, bylo, narozdíl od předváděčky, zvolit manuál a standardní pružiny místo snížených.
Po spoustě večerů s konfigurátorem jsem dospěl ke kombinaci, která se mi líbila už od počátku červená Pure Red (jak se jí někdy na jiných fórech také říká "Pure Orange", jelikož na fotkách na přímém slunci vypadá hodně světle) s černou střechou, leskle černými koly a naprostou nezbytností, pruhy na kapotě. Mezi další výbavou jsem pak zvolil např. lepší rádio MINI BOOST, automatickou klimatizaci, sportovní volant a další skvělou věc- barevné osvětlení interiéru- možná to může působit infantilně, ale efekt při jízdě v noci je díky jemnému podbarvení stylizovaných elips ve dveřích úžasný!
Třešničkou na dortu pak je tlačítko SPORT.
Mé dojmy:
Vzhled: Je potřeba k tomu něco říkat? Když se na něj jdu dívat, vždycky se zaseknu na hodně dlouho. Zatím se líbil snad všem a rozruch budí i na silnici, sebevědomý výraz docela pomáhá na dálnici.
Interiér: Výborné materiály i zpracování, velmi povedené sedačky, vyhovuje mi jejich boční vedení a tvrdší materiál zaručuje, že se ani po delším sezení neprosedí a nebolí sedací partie. Materiál palubní desky je příjemně měkčený, působí hodnotně a textura vypadá zajímavě. "Orloj rychlosti" pak jen završuje celou atmosféru na palubě.
Pro naprostou většinu lidí, co jsem jim zatím Miníka ukazoval, je šok místo na zadních sedadlech- zvenčí to tak nevypadá, ale je tam krásně vzdušno a ani tři dospělí nepředstavují problém!
Kufr mi byl od počátku jedno, český chalupářský fetiš nemám a pro mé účely je dostačující- bag na golf se tam vejde, sedadla se dají sklopit (a posouvat v podélném směru, velmi chytré) a pak se vejdou i lyže.
Audio hraje skvěle, v porovnání s většími auty (např. MB ML) vychází lépe a za aparauturou Harmann/Kardon o tolik nezaovstává, rozdíly se poznají až v naprostých extrémech. Navíc, většinu času mám rádio vypnuté, protože auto samo má mnohem lepší sound.
Jízda: Pro jízdní vlastnosti nenacházím dostatečných superlativů, je přesně tím, co jsem chtěl- v řízení je cit, naprosto mi vyhovuje ostrý převod řízení, auto skvěle sedí v zatáčkách a je velmi vyvážené. Také dokáže výborně spojit dva dost protichůdné požadavky- skvěle se hodí pro sportovní svezení, ale zároveň není přespříliš tvrdý a dokáže i příjemně plout na delších cestách. Z toho plyne i fakt, že auto drží a nenaklání se, ale zároveň neodskakuje na nerovnostech
kladivo na okresky. Jen slova chvály si zaslouží i brzdy, mají příjemně progresivní chod, ale nepostrádají ani pravý "zákus". To vše pak přináší to, čím mě Countryman tak uchvacuje, a to čistou radost z jízdy, aniž by člověk musel jet "kudlu".
Kapitola sama pro sebe je pak motor, perfektně doplňující celek auta. Velmi oceňuji jeho nadšený projev, zátah, ale i správnou špičku výkonu jako pravý sportovní benzín (u MINI se narozdíl od jiných nenechali zlákat naladěním křivky "na diesela"). Dokáže být i relativně hospodárný (pod 8l by to šlo
), když člověk poslouchá asistenta řazení a nechává krouťák roztahávat auto v otáčkách od cca 1100 rev/min, ale o to mi primárně nešlo, "kdo má na opici, musí mít i na banány"
.
Navíc, kdo by ho takhle dusil, když umí tak nádherně zpívat, efekt "práskání" do výfuku á la WRC je pak naprosto neodolatelným doplňkem celého divadla (člověk se pak nachytá, že pořád jemně zrychluje a pouští plyn, aby si to mohl poslechnout). Á propos, sport mód- ten opravdu ukáže, co vše v Minim je, volant ztuhne (ne, že by nějak změnil mechanickou stránku věci, ale mě osobně mechanika řízení naprosto vyhovuje a snížení aktivity posilovače pak nabízí příjemnou "oporu" ve volantu), mapa plynu se hodně zostří a výrazně se změní zvuk- jednak ono práskání, jednak mnohem bručivější a motoru přirozenější zvuk při akceleraci.
Při řízení Countrymana mám pořád pusu od ucha k uchu a jakmile přijedu domů, okamžitě si hledám záminku zase někam jet...
A tady je sám hlavní hrdina příběhu:
Příloha:
Miník na MINICOOPERKLUB.JPG [ 127.67 KiB | Zobrazeno 14003 krát ]
Příloha:
Miník na MINICOOPERKLUB II.JPG [ 112.79 KiB | Zobrazeno 14003 krát ]