30. kvě 2012 23:34
DIY repas/vycisteni el.pumpy serva
1.Odmontovat pumpu - cca 1hod prace
a)odsroubovat minus baterky (zadni dvere nezavirejte, nebo dejte tam nejaky hadr. Pred tim si radeji nechte otevrene predni dvere, nebo okno kvuli pristupu do auta)
b)vysat olej z kompenzacniho nadrze
c)sundat vetrak 2x matice
d)odmontovat hadici z nadrze, cili sundat skobu
-dle BMW manualu je to ta vrchni skoba
-ja jsem odmontoval tu spodni
e)odsrubovat 1x matici ktera drzi centr odpruzneniho ramu pumpy
f)odsrubovat 2x bolt, ktere drzi konstrukce ze zadu. Pozor neni na ne videt. Musite ze zadu kolem potrubi vyfuku, na slepo
g)velice opatrne s citem sundat konektory 2x. Tahnout dozadu proti smeru zapnuti. Pozor jsou krehke.
h)vysrubovat 1x sroub drzici tlakovou hadici
i)ted vytahnout celou konstrukci. Zatlacit nahoru s citem pak dopredu, dozadu atd. Chce to trpelivost a pumpa je venku
j)konektory , hadici z kompenzacni nadrze a vysokotlakovou hadici natahnout ciste igelitky, aby se tam nedostaly necistoty
2.Rozebrat pumpu - cca 30min prace
a)sundat ram 4x matici
b)sundat mensi cast ramu 2x torx T30
c)odmontovat olejovou pumpu 3x torx 30
d)ja jsem jeste rozebral pumpu a vycistil. K tomu je potreba sundat velkou skobu a pak 3x torx 25
e)rozebrat motor odsrubovat 3x torx T25
f)sundat skobu ze strany olejove pumpy drzeci rotor
g)vyklepat s citem rotor z loziska ze strany olejove pumpy
h)vystipnout podelne vodice napeti z kartacu 4x
i)rozebrat elektroniku. Vysrubovat 4x sroubu a vytahnout kartace
3.Vycistit jednotlive dily – cca 1hod prace
a)nastrikejte sprajem na brzdy (ja jsem pouzil Sheron z Tesca za 85kc) rotor, kartace, a kozich rotoru a nechejte vytect. Pozor na loziska. Radeji zabalit igelitem nebo minimalne na ne nestrikat
b)pouzijte maly tupovaci, nebo malinky kartacek+ spray a elektroniku dobre vycistete
c)nechte vse dobre vyschnout. Ja jsem to nechal prez noc, ale teoreticky staci hodku
4.Sebrat pumpu dle opacniho poradi cca 30min prace
a) pajeckou a spojit vystipnute vodice
b) mozne vylepseni je zacpat diry do elektroniky aby se dal uz nedostaval prach
5.Test cca 30m
a)Pred tim nez jsem pupmu namontoval jsem ji radeji vyzkousel na sucho. Poznamka: Aby se pumpa rozbehla je potreba aby motor byl nastartovan.
b)Test 1: po zapojeni konektoru pumpy jsem zapnul take minus baterky. Vysledek – pumpa nebezi. Vysledek OK
c)Test 2: nastartoval jsem motor a sahnul na pumpu. Ta krasne bzucela a z diry tlakove hadice pompuvala vzduch. Vysledek OK
6.Montaz pumpy prace cca 1hod
a)vsechno jsem dal zpet opacnim poradim
b)poznamka: vymenil jsem BMW spodni skobu hadice z kompenzacni nadrze za standardni skobu se sroubem
c)pozor: nalit novy olej. Na US foru jako nejlepsi dopurucuji PENTOSIN CHF 11S. Hledal jsem ho v CR, ale bohuzel nikde nenasel. Nakonec jsem ho s radosi objevil v Inveltu za 380kc s DPH. Potrebujete 1l.
7.Start
a)jeste jednou zkontrolovat srouby, hadice a konektory
b)nalit PENTOSIN CHF 11S az na max
c)pred startem natocit volant doleva a pak doprava
d)zapojit baterku
e)nastartovat auto a udelat zkusebni jizdu
f)dolit PENTOSIN CHF 11S na max
g)dat si vitezny drink a oslavit to
Hodne stesti!!
- Přílohy
-
- k bodu 4. a,b
- x1.jpg (160.02 KiB) Zobrazeno 14578 krát
-
- k bodu 2h
- x3.jpg (121.25 KiB) Zobrazeno 14578 krát
-
- k bodu 2.g.
- x2.jpg (123.64 KiB) Zobrazeno 14578 krát
-
- to je uz luxus..
- po3.jpg (169.73 KiB) Zobrazeno 14578 krát
-
- hezky,ze?
- po2.jpg (166.97 KiB) Zobrazeno 14578 krát
-
- rotor vypada uz jinak...
- po1.jpg (167.28 KiB) Zobrazeno 14578 krát