Zdravim vas vsetkych. Tak po sobote mam nove spravy: prebehla vymena prevodoveho oleja, pri ktore sme zistili, ze s prevodovkou je to OK, na vypustacej skrutke boli nejake pilinky, ale je to v norme. Vsetkym, ktori mate Midlands odporucim vymenu prevodoveho oleja (povodny je MTF -94 - prakticky nezohnatelny- vyraba ho Texaco). Na radu jedneho technika som si kupil Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 - co je presne odporucany olej pre tuto prevodovku od Castrol. Po kratkom zohriati sa hned prejavil vysledok: kvalty bezia jedna radost, auto jazdi ako sarkan, mensie pazvuky utlmene, proste parada. Horsie je to s vymenou chladiacej zmesi. Mal som tam ruzovu G12, po vypusteni stareho maglajzu sme to naplnali, ale nova tam nevosla a ostala mi cast v bandaske, nakolko ani po niekolkych startoch a zahriatiach motora to tam nevoslo. Technik vysruboval dve skrutky, ktore su tam asi kvoli odvzdusneniu - a to nemal robit. Opatrne ich zaskrutkoval, ale nedotiahol, takze kym som dosiel domov, kvapalina bola fuc a auto zanechavalo na chodniku stopu. Pri utahovani jednej zo skrutiek som jednej urval hlavu, tak musim zhanat novu (ale mozno mi taku vyrobia u nas v podniku zo silonu). Takze odkazujem vsetkym, ktorym unika kvapalina - moze to byt kvoli nedotiahnutym skrutkam (jedna je nad klinovym remenom a druha je tesne pod bateriou (dole vlavo). Vsetci ti, ktorym piska klinovy remen by si mali skontrolovat tu skrutku, lebo je presne nad remenom a pokial je tam nejaky kondenzat chladiacej kvapaliny a ten pada na remen, tak dovod uniku a piskania remena je jasny. Neviem, ci sruby zozeniem v BMW, alebo skusim dat vyrobit v dielni, kazdopadne tie hlavicky su hlupe, problem je najst taky srubovak, aby to fungovalo - preto si davajte pozor. Ak mate niekto skusenost s tymi nestastnymi skrutkami, dajte mi prosim vediet, tipujem, ze su tazko zohnatelne.
|