Tak mám zas trabl a nevím kud z něj. Jen co jsem zavařil prasklý rezonátor nového nerezového výfuku a díky OKCZ rozchodil palubní počítač a denní svícení, tak po dvoutýdenní radosti mám další, doposud nepoznaný problém...
Začalo to nenápadnými vibracemi, které jsem cítil v řadící páce při zařazené čtyřce v okamžiku, kdy jsem páku mírně odsunul od dorazu té polohy. Vibrace.Ale jen při určitých otáčkách a pod plynem. Teď už jsou vibrace patrné na plynovém, pedálu i volantu a tedy i na celém autě. Děje se to pod plynem a vyšší rychlosti v otáčkovém spektru od cca 3tisíc výš, s přibývajícími otáčkami je to intenzívnější. Ale od vyšší rychlosti, to znamená když točím trojku, tak to cítím víc než když točím dvojku.Takže to souvisí asi s náhonem, pokud to tedy je nejen o otáčkách ale i rychlosti. Tiše si myslím na nějaký silentblok,ale obávám se, že to bude složitější. Mám Mini ONE, 2004 před faceliftem. Najeto 900000. Umíte někdo poardit?
Kola jsou vyvážena před dvěma měsíci, závaží žádné neodpadlo.
Dával jsem nový laděný koncový díl výfuku, včetně trubky od katu s rezonátorem, je od německé firmy FK, dva výfuky po stranách.S usazením jsem se taky dost trápil a na jedné straně je na každém šroubu 5 karosářských podložek. To je jediná změna. Proběhla také vyměna oleje, mimochodem nešel povolit výpustný šroub, který jsem osobně s kámošem citlivě utahoval. Ooravli jsme hlavu tak, že jsme "céóčkem" museli navařovat matku na hlavu šroubu.Až třetí to vydržela. Já byl požární hlídka...
Kdybych nevěděl, že to bylo oparvdu utahované s péčí a citem, tak bych si řekl, že to nějaký prase zarvalo,ale to tak opradvu nebylo.
Ještě jedna poznámka pro ty, kteří občas najdou pod autem loužičku.Něžnou.Jednak jsem za celý interval musel asi 3x dotahovat filtr, prostě se prostě povoloval.A také byla někde nějaká trhlinka v těsnění, takže mírně kapal, i to může být příčinou malinkatých loužiček. Zažil jsem to.S novým filtrem a těsněním je to ok. I to se může stát.
ad rezonance, pomůžet a poradíte odkud začít pátrat?
Dík.