motory stejné nejsou, ale principy ano. To co uvádějí automobilky v servisních intervalech je spíš marketing - každý spořivý člověk si koupí spíš auto, co má předepsané servisní úkony s co nejdelším intervalem. (kdyby dneska někdo prodával auto s intervalem 10 tis, aby by zkrachoval - ale byl by fér a motor by se odvděčil)
Na druhou stranu musí každý normální člověk tušit, že 25-30 tis interval neodpovídá správné péči o motor. Je to jen otázka peněz. Řekněme 4 litry oleje po 250 Kč plus filtr za 200 Kč. A hodina práce.
v servisu, mimo zaplacené prohlídky pokud máš, za to dáš tak 4-6 tis, myslím.
Jestli máš auto rád a chceš si ho chvíli nechat, věnuj mu čas a peníze, jestli ho za dva-tři roky pošleš do světa, tak to neřeš a dodržuj intervaly výrobce. Lepší odpověď Ti asi nikdo nedá.
Další proměnná je jak autem jezdíš, jestli dochlazuješ olej pokud jedeš rychle a zastavíš....jestli pomalu zahříváš,.... neplést teplotu vody a oleje - voda se zahřívá mnohem rychleji a ukazatel v autě je teplota vody. Takže nespěchat s případným závoděním
