Logo
Právě je 01. kvě 2024 03:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 28. črc 2015 11:50 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. led 2014 14:11
Příspěvky: 103
Pár lidí se mě po SZ ptá, tak se podělím (vždyť jde o prd). Jen doufám že jsem trefil správnou kategorii :). Když tak admini zašíbují... Nechci aby se to zde zvrhlo v nějaké nenávistné tažení. Pokusím se proto o maximálně pragmatický přístup... (pokud někoho nezajímá celý příběh skočte rovnou na "leden 2015").

2014 - leden
Po dlouhém váhání a rozhodování jsem se rozhodl koupit MINI Clubmana. Mám rád auta co mají "duši", auta která nejsou jen plech/plast a 4 kola. MINI tuto podmínku plní. Na tom se shodneme všichni. Dělá ho BMW, píše se o něm jako o "prémiové značce", takže plní i punc stylovky, která prošla proslulou německou kontrolou kvality. Na penězích nesedím a proto rovnou zavrhuji koupě nového. No a když koupit auto, tak jedině v Německu (o auta se tam starají a mají větší výběr). Tímto jsem shrnul postoj z ledna 2014 a na základě toho přivezl JCW Clubmana. Najeto lehce nad 90tis. Jede OK. Celou cestu z D do CZ si chrochtám nad autem "z tohoto tisíciletí" (doposavad jsem jezdil s 20let starou Toyotou, kde výstřel techniky jsou okénka v elektrice). Auto má tempomat, asistenta rozjíždění do kopce (ty vole kouzla!), vyhřívaná sedadla, neřve, nežere (Toyotu mám trochu vyladěnou ;)). Mé nadšení stoupá ke hvězdám.

Hned posílám VIN do Renocar a dozvídám se, že auto vynechalo "svolávačku": instalace tepelného štítu turba.

Tam se také dozvídám, že auto má mít "runflaty" (na kterých jsem ho rozhodně nekoupil) = v kufru nemám ani hever, ani rezervu... nic. Jsem vytočený (Němčour podělanej) a pořizuju "sadu s kompresorem" a hever (na runflaty jsem neslyšel nic pozitivního). Mám rád věci v cajku (nemluvě o tom, že bych byl při defektu kola v háji). Pak taky povinnou sadu žároviček. Každopádně po tom co zjišťuji ceny v Renocaru, začínám lehce pochybovat, zda mi ta "prémiová značka" za to stála (1200,- za náhradní žárovičky? fakt?). No nic. Auto jezdí, je komplet, technickou prošlo...

období radosti
Auto si užívám, účastním se prvních srazů a protože mě to baví auto lehce piplám (na kravinách, jak jinak :)). Koberečky... dekory blikačů (které mi po měsíci někdo ukradl)... takže znovu dekory (tentokrát přišroubované/přinýtované, aby už ideálně nikdy nešly sundat), vlajka na střechu, chromované koncovky výfuků... jak píšu. Kraviny, ale dělají mi radost :)

2014 - listopad
Protože jsem auto dovezl na letňácích, řeším přezouvání a první trable (pobavte se zde :)). Beru to ale s humorem, i když taky mě mohlo něco trknout... Jako bonus zjišťuji, že se něco děje s displejem. Prý se to u MINI stává...

Obrázek

2014 - prosinec
Vánoce se blíží tak palubka začíná blikat jako vánoční stromeček. Nejdřív problikne kontrolka chlazení, potom motor/servis,... no pecka. Kontroluju pod kapotou vše a dolívám vodu v nádržce na max (a když píšu vodu myslím nemrznoucí mix ;)) což je asi decka-dvě. Vše se zdá být OK.

2015 - leden
Zjišťuju proč ten "vánoční stromeček" na palubce. Podfouklo těsnění (nějaké na výfukové části turbíny). Takže začínám řešit servis. Na doporučení předávám auto Mechanikovi #1. No a když už se v tom bude vrtat, tak proč rovnou preventivně nepořešit vše o čem se píše (a je ožehavé). Proslulý napínák třeba nebo trubičku mazání turba (kvůli které se instaloval tepelný štít v Renocaru).

2015 - únor
Auto odvážím Mechanikovi #1. Po pár dnech se dozvídám, že auto bylo v předchozím servisu (tedy ještě někde v Německu!!!) celkem ledabyle opraveno. Nedotažené nebo chybějící šrouby. Neoriginální těsnění. A pravděpodobně už bylo měněno turbo... Jsem upozorněn, že díky novým těsněním na výfuku bude auto trošku kouřit z podkapoty. Tak ať se nelekám.

Auto čadí jako lokomotiva - což neřeším protože je to v pořádku - do chvíle než se rozsvítí kontrolka vody. Oranžová a pak prakticky okamžitě červená. Po otevření kapoty zjišťuju, že nádržka se tlakuje tak, že ani neudrží vodu a vše lítá ven víčkem:

Obrázek

Auto putuje k Mechanikovi #1 podruhé. Tentokrát řešíme, proč to sakra nechladí (auto mezitím přestalo topit). Mechanik navrhuje výměnu termostatu a vodní pumpy. U termostatu se toho moc nepozná (plastový odlitek s překvapením uvnitř, žádný kovový "hříbek" jak jsem zvyklý u Totyoty), ale vodní pumpa má jednu lopatku ulomenou... (a-ha... proto ta diskotéka na palubce v prosinci). Auto vezu domů. Po cca 15km se rozsvítí kontrolka vody. Oranžová a pak prakticky okamžitě červená... Než stihnu zastavit přidá se i kontrolka "motor". S autem dojedu domů prakticky s obrovským vypětím. Auto nejede. Při rozjezdu chcípá.

Po konzultaci s Mechanikem #1 se dozvídám, že to bude asi prasklá hlava nebo blok... nebo špatné turbo. Auto nechávám před barákem a uvažuji jestli ho rozmlátit, rozprodat nebo dát do áček za cokoliv co mi nabídnou. MINI v tu chvíli nenávidím.

2015 - březen
Auto stojí před barákem a už měsíc jsem do něj nesedl. Bohužel přichází "blokové čištění". S autem musím odjet. Cesta 1+1 km není problém. Zjišťuji, že displej (na obrázku výše) nesvítí už vůbec... MINI nenávidím ještě víc.

2015 - duben
Nacházím vizitku z Renocaru (instalace tepelného štítu) a tak si brnknu. Po popsání všech trablů je mi nabídnuto, že můžu auto přivést. Protože auto cestu nezvládne, ptám se alespoň na prognózu (finanční):

- diagnóza "co je špatně" = 5000,-
- pokud bude špatná hlava musí se vyměnit za novou (obecně platí, že díly se pouze vyměňují... tedy i kdyby byla hlava "jen" křivá a stačilo srovnat v Renocar se to nedělá. Kvůli záruce jen nové díly). Díky tomu je jasné, že servis přeleze 100tis zcela bez problémů (máte představu kolik stojí JCW hlava u "prémiové značky"??? nechtějte mít...).
- nabídku na servis ruším... nemám 100k a nechci do té popelnice narvat ani omylem.

Ozývá se mi známý kolegy z práce - Mechanik #2. Prý "se mu to nezdá" a auto si vyzvedává (odtahovkou). Během týdne identifikuje vadný termostat (?!). Ten termostat co nemá najeto ani 50km... Následuje reklamace termostatu a výměna za další. Dále Mechanik #2 přichází s teorií, že veškeré potíže jsou způsobené tím, že se auto při první jízdě od Mechanika #1 poprvé přehřálo. Vše ostatní (pravděpodobně prasklá/křivá hlava) jsou jen následek vysokých teplot.

2015 - květen
S autem se nic neděje. Mechanik #2 přestává brát telefony, neplní co slíbil. Po měsíci nic nedělání mi sděluje, že na auto nemá čas a že si pro něj mám přijet... (?!). V tu chvíli Mechanika #2 nenávidím víc než MINI.

2015 - červen
Zde na fóru najdu dopučení (Worry) na servis v Praze - Auto Pupík. Hned volám abych se objednal. Už po telefonu je Mechanik #3 překvapený co se děje a tuší že to bude jen nějaká blbost... Na termín prohlídky čekám 3 týdny. 30. červen jedu do Auto Pupík. Ještě ten den se dozvídám verdikt:

- auto chladí úplně normálně (testováno 3x). stačilo jen správně odvzdušnit chladící soustavu!

bohužel se ale už nikdy nedozvím, zda stačilo správně odvzdušnit už Mechanikem #1, nebo jsem měl mega pech na termostaty (vadný nový díl?).

- za to že motor nejede (a chcípá) může jeho stav. Za vše mluví komprese 10-8-8-10. Motor je "uhoněnej" a dostával neuvěřitelně zabrat.

Ne, nejezdím jako debil (na to mám Toyotu která je na to stavěná) a proto je mi jasné, že tohle auto byla tikající bomba. Němec vylítal a pustil do světa. Slyšel jsem už i názor "a co jsi čekal... Je to JCW. S tím se jinak nejezdí". Asi jo. Nečekal jsem, že se s autem nejezdilo. Čekal jsem, že se s ním slušně zacházelo... no spletl jsem se. To zbastlené těsnění na výfuku (co podfouklo) je mi důkazem, že tohle auto bylo lepené na poslední chvíli za minimální náklady s cílem prodat.

- prognoza: hlava musí dolů. Až bude dole, zjistí se jak jsou na tom kroužky... pokud se půjde i na pře-kroužkování, dojde na kontrolu spodku (šály). Jak hluboko se bude muset jít (a jak moc to bude stát) se uvidí až se podívají dovnitř.

Protože u Pupíka mají práce jako na kostele, auto půjde na dílnu nejdřív ke konci příštího měsíce (cca 20.7.).

2015 - červenec
A jsem v současnosti. Dnes jsem mluvil s Mechanikem #3 v Auto Pupík. Na autě dělají od 23.7. Hlava je dole a zjišťuje se tlakovou zkouškou jestli není prasklá. Do konce měsíce (tedy prakticky do tří dnů :)) se dozvím finální verdikt jak hluboko bude nutné jít a kolik to bude stát. Tak uvidíme co uvidíme...

stay tuned

(editováno o měsíc později)

Srpen - 1. týden
Avizovaný verdikt do "konce měsíce" nemám. Nikdo se neozval. cca v polovině týdne volám Mechanikovi #3 v Auto Pupík. Zvedá mi telefon a dozvídám se, že je na dovolené. Doporučuje mi kontakt na kolegu (Mechanikem #4). Volám Mechanika #4. Dovolám se hned a na dotaz jaký je verdikt s autem slyším: "no pracujeme na tom...". Jako bonus mi sdělí, že hlava je stejně v nástrojárně (kde nestíhají) a pro něho moje auto není priorita :(. No... tak alespoň, že pro Mechanika #3 je...

Srpen - 2. týden
Hned na začátku týdne volám Mechanika #3. Jsem jak na jehlách. Nedovolám se. Obratem přichází SMS: "jsem v zahraničí, obraťte se na kolegu". NEEE! Dovolená druhý týden... Abych znovu slyšel "no děláme na tom + není to priorita" opravdu mluvit s Mechanikem #4 nepotřebuju. Takže nevolám nikam a tiše trpím.

Srpen - 3. týden
Dávám se na náboženství a už od pondělí pronáším modlitby ke všem Bohům o kterých jsem slyšel že určitě existují. Chci, aby zazvonil telefon a já se dozvěděl co do prdele s tou zasranou popelnicí a kolik to kurva bude stát! No takhle to úplně nebylo. Nechci být v požadavcích nahoru tak sprostý. Ale obsahově to souhlasí. Volat sám nechci. Připadám si totiž jako totální idiot (navíc, co když má Mechanik #3 třetí týden dovolené?). Je pátek. Modlení nepomáhá. Nikdo nevolal. Už to nevydržím a volám sám. Mechanik #3 to zvednul a není na dovolené! :pohar:

Prakticky první věta kterou slyším je "no už to kompletujeme...". :!: :?: A verdikt? "podfouknuté těsnění pod hlavou mezi #2 a #3 válcem. kroužky jsou v pořádku, šály jsou v pořádku..." pak následoval výčet dílů které se měnily. Ty už nevnímám. Nejdůležitější info už padlo. NEBUDE SE KUTAT HLOUBĚJI! A největší kámen úrazu bylo podělané těsnění pod hlavou. "V pondělí to otestujeme, takže v úterý by jste si pro něj mohl přijet...". To jako za pouhé 3 pracovní dny? Blesk z čistého nebe?

Srpen - 4. týden?
Co přinese? Já vážně nevím... Po 3 týdnech čekání na termín prohlídky, 4 týdnech čekání na zahájení prací, 4 týdnech (?) práce... se neodvažuji odhadovat ohledně času nic. O tom, že by práce nebyla 100% OK ani neuvažuji. Ale o tom, že se v úterý 25.8.2015 svezu (po 3/4 roce) v opraveném autě, by se dalo pod tíhou předešlých týdnů (se obávám) s úspěchem pochybovat.

stay tuned

_________________
Austin, Morris, Rover... and BMW. Just deal with it.


Naposledy upravil cartman dne 22. srp 2015 08:13, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28. črc 2015 13:51 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 17. kvě 2012 17:50
Příspěvky: 128
Bydliště: Praha/Karlovy Vary
Tak to tleskám za výdrž a odhodlání. To je story za všechny prachy.
Jen tak mimochodem jsem se ptal šéfa servisu MINI kolik Miníků se vrátí se závadou. Prý všechny 8) . Naprosto upřímně je ale 80% problémů způsobeno kombinací debilního francouzského motoru (kterej, když funguje, jede naprosto parádně) a nedostatečné/zanedbané údržby.
Držim palce ať vše dobře a ideálně i relativně levně dopadne!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28. črc 2015 20:58 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 10. kvě 2010 16:54
Příspěvky: 362
Bydliště: Praha západ
Na Tvého clubmana si pamatuju z loňského srazu fóra, máš velmi originální Union Jack na střeše. Po přečtení Tvých řádek sem ještě víc rád, že jsem vloni neskočil do JCW druhé generace, ke kterému jsem už měl sakra blízko, ale opět do generace první. Držím Ti pěsti! :bigups:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 28. črc 2015 23:18 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 15. lis 2008 19:29
Příspěvky: 1483
Bydliště: Praha
Jednim slovem "srdcar"

Ja stale zastavam nazor, ze pokud se o motor staras jak mas, tak to je auto s paradnim vykonem. Bohuzel treba nase pece o Clubbyho nastoupila az moc pozde, takze ted spis lecime neduhy. Auto neni 100% a uz asi nikdy nebude, ale s peci verim, ze nam nejaky cas radost delat bude. Je to holt fiflena, co chce porad nejaky darecky.... Tak co bychom pro nej neudelali :bigups:

Mrzi me ale, ze nikde neni psano, co je treba a hlavne kdy delat. U Range Roveru jsou jasna pravidla, tady je to samostudium a poslouchani stiznosti ostatnich. A na zaver tohoto prologu - co si neudelas sam, tak nemas. V prispevku Cartmana to plati 200%... Nejsem vyuceny mechanik, ale znam zaklady a ucim se kazdym dnem. Kdyz jsem uplne rozlozil a zrenovoval stareho bawora, ktery ted jezdi, tak si dovolim rict, ze nejsem uplne levy. Ale pravdou je, ze auto z roku 1975 Ti nabidne vice benevolence a sem tam i neco odpusti. Ty novy mrchy jsou pekne nevdecny...

Ale mame je radi, rozhodne my srdcari jo. :bigups: takze drzime palce, at se to nejak da dohromady..

Jo a jeste fotka toho bawora :biggrin:


Přílohy:


_________________
Klasika jsem měl rád, NEW MINI miluju !
Happy MINI Friends - "Kápo"
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 29. črc 2015 06:31 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra

Registrován: 30. lis 2012 12:12
Příspěvky: 79
Bydliště: Plzeň
Ahoj, spíše jsi měl špatný výběr mechaniků, každé auto se musí po výměně kapaliny přece ovzdušnit, měli by vrátit výuční list, jinak netopí a je špatná cirkulace vody .
S tou lopatkou jsi měl pech, ale trochu si za to mužeš i sám,protože jestli jedeš s jakýmkoliv autem ,který je totálně přehřátý, tak to většinou končí vyfouklým těsněním pod hlavou ,pak samozřejmě se dělá i přebroušení hlavy, v nejhorším případě i prasknutím hlavy.
To ,že auto je vylítané,je smůla, ale němci maj skoro všechna auta taková,pokud ho nemá důchodce ve stodole a jezdí s ním jenom na nákupy do vedlejší vesnice


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 29. črc 2015 09:49 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. led 2005 12:58
Příspěvky: 438
Bydliště: Frýdek-Pístek
Jojo.. je to smutný příběh, ale tak nějak koresponduje s tím co jsem si pomyslel tak nějak od začátku, když jsem se to v roce 2006 dočetl, že ten motor je PSA.. to jsem si řekl "francouzský motor časem nebude dělat dobrotu" ono je to jak už tu někdo psal.. pokud se o něj člověk příkladně až pedantně stará, tak je dobrý výkonný služebník, ale když člověk má smůlu a v očekávání radostných chvil narazí na kus, který je časovaná bomba, tak se z něj stává špatný pán.. co naplat první kousky už mají téměř 9let, když vyjely z linek koncem roku 2006.. a než dali vychytanější motor N18 místo problematického N14 v roce 2010, tak to máme už taky 5let.. hold čas nezastavíš..
takže ano.. G2 je hezčí v interiéru a výkonnější jak G1, ale tak nějak se stále více utvrzuju v tom, že než se hnát za tím, abych někde na internetu lovil levnější G2 s N14 a pak se strachoval jestli je všechno jak je, tak si ponechám tu dnes už skoro historickou Mk1 R53, se kterou nebudu nikdy tak rychlý, ale použitý motor s kompresorem zaručuje téměř bezstarostné užívání.. a pištění kompresoru dorovná pocit z deficitu výkonu oproti turbu

_________________
"Never drive your Mini faster, than your guardian angel can fly!"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 29. črc 2015 10:56 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 17. kvě 2012 17:50
Příspěvky: 128
Bydliště: Praha/Karlovy Vary
Ondra píše:
Jojo.. je to smutný příběh, ale tak nějak koresponduje s tím co jsem si pomyslel tak nějak od začátku, když jsem se to v roce 2006 dočetl, že ten motor je PSA.. to jsem si řekl "francouzský motor časem nebude dělat dobrotu" ono je to jak už tu někdo psal.. pokud se o něj člověk příkladně až pedantně stará, tak je dobrý výkonný služebník, ale když člověk má smůlu a v očekávání radostných chvil narazí na kus, který je časovaná bomba, tak se z něj stává špatný pán.. co naplat první kousky už mají téměř 9let, když vyjely z linek koncem roku 2006.. a než dali vychytanější motor N18 místo problematického N14 v roce 2010, tak to máme už taky 5let.. hold čas nezastavíš..
takže ano.. G2 je hezčí v interiéru a výkonnější jak G1, ale tak nějak se stále více utvrzuju v tom, že než se hnát za tím, abych někde na internetu lovil levnější G2 s N14 a pak se strachoval jestli je všechno jak je, tak si ponechám tu dnes už skoro historickou Mk1 R53, se kterou nebudu nikdy tak rychlý, ale použitý motor s kompresorem zaručuje téměř bezstarostné užívání.. a pištění kompresoru dorovná pocit z deficitu výkonu oproti turbu


N18 je o něco lepší motor, ale rozhodně to neznamená bezproblémový. Citlivost na zacházení a údržbu nezmizela. A abychom to jako majitelé měli "lehčí", tak MINI nemá kontrolku stavu oleje. Takže je nutné pravidelně zvedat kapotu a zkoumat měrku. Snad se motory z nové generace F-modelů prokáží lépe.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30. črc 2015 10:44 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 13. kvě 2015 13:36
Příspěvky: 60
Bydliště: Praha
S tím "vyjetím" a šup to prodat mám stejnou zkušenost. Moje Mini putovalo asi po půl roce provozu z Zurichu do Čech. Tady dostalo neuvěřitelně pokouřit. Olej neměněný, servisní kontroly žádné, veškeré díly neoriginální, dveře tomu nepasovaly, dráty u spolujezdce nikam nevedly takže nehrál reprák, technická propadlá ... a to jsem na technické ještě platila bokem, aby mi prošly lehce tmavé fólie na oknech. Čelní sklo podrápané od debilního stěrače (to nakonec zaplatila komplet pojištovna po půl roce, protože mi kamion poslal šutýrek do okna). Pak stálo delší dobu v bazaru. A nějak jsem ho tam nemohla nechat... akorát pokaždé v Renocaru u placení skoro omdlím :blink:

Konkrétně teď ráno mi tam začalo zase něco bouchat. Zatím je to takové nepravidelné lupání. A střídavě mi svítí a pak zase nesvítí oranžové kontrolky ABS. Mám ho přesně rok a na servisu už sežralo skoro tolik co stálo.

_________________
Fotím http://www.zuzuphotography.cz/ a bloguju http://zuzu-nailah.blogspot.cz/
milované Mini 1.6 rok 2006 ve vlastní oranžové


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30. črc 2015 13:22 
Offline
weban minifóra
weban minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 10. led 2005 10:35
Příspěvky: 676
Bydliště: Plzeň/Praha
Bohuzel vsechny tyto problemy stoji lezi na servisu / udrzbe, ktery jsou lidi lini udelat / zaplatit, a pak to vzdycky na nekoho vyjde, kterej auto prokleje od shora az dolu :-( samo budu drzet palce, vsak vime ....

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30. črc 2015 16:13 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 13. srp 2013 11:25
Příspěvky: 104
Tak přidám i svůj pohled na "věc" ... s Cartmanem jsme si vyměnili pár SZ, jelikož mám stejný model i typ motoru. Takže vím, že počas oprav byl z toho auta dosti nešťastný. Když jsem koupil své a zjistil jsem, že cartman koupil mnohem mnohem levněji než já a měl najeto o "jen" cca 35 tis. km více, říkal jsem si, že jsem měl víc počítat. Jenže nakonec jsem za to rád, protože jsem koupil po prvním majiteli v Čechách, vím že to byl slušný chlap a fanda a auto vždy dostalo co potřebovalo a mnohdy i víc... a to je klíč u tohoto auta (motoru). Ten motor si to prostě žádá ... jede perfektně, zní perfektně a i spotřeba je na ten výkon slušná ... má to ale velké ALE ... ideální je interval u výměny oleje cca 10 tis - 12 tis. km, vždy nechat dostatečně zahřát a poté chladnout ... přemýšlet u toho. Když jsem v 60 tis. km nechal udělat komplet rozvody, zrepasoval vačku a nechal zkontrolovat vše možné i nemožné, všichni si klepaly na čelo ... jenže u tohoto auta se s tím musí počítat ... není to běžný spotřebák. Ale i když na ten motor slyším často spoustu negativ, musím říct že jede perfektně a po rozvodech je to uplně něco jiného, jsem s ním fakt spokojen. Je fakt že jsem narazil na kvalitní servis.

Proto při koupi je potřeba pátrat kdo to měl přede mnou a klidně si něco navíc připlatit. Je to fakt kus od kusu ... když má dobrou údržbu, tak je spolehlivý jako každý "jiný".

Cartmanovi držím palce a věřím, že se auto podaří rozchodit a bude jezdit jako zamlada. :wink:

_________________
MINI Clubman R55 JCW (N14;155kW) Hot Chocolate


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30. črc 2015 16:57 
Offline
machr minifóra
machr minifóra

Registrován: 29. lis 2010 17:41
Příspěvky: 293
lambdamen píše:

N18 je o něco lepší motor, ale rozhodně to neznamená bezproblémový. Citlivost na zacházení a údržbu nezmizela. A abychom to jako majitelé měli "lehčí", tak MINI nemá kontrolku stavu oleje. Takže je nutné pravidelně zvedat kapotu a zkoumat měrku. Snad se motory z nové generace F-modelů prokáží lépe.

F5x mají kontrolku stavu oleje.

Jinak k tomu Clubmanu JCW, pokud si ho koupí jako ojetý s 95 tkm, nedá se počítat s tím, že s ním německá důchodkyně drandila o víkendu do Lidlu, ale mohl dostávat pořádně zabrat, a pak je to loterie. V F1 se taky mění motor po 2 závodech...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30. črc 2015 22:22 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. kvě 2015 22:39
Příspěvky: 275
Bydliště: Mělník (Praha)
Všechno je to o oleji! Už je raltivně jedno jak s autem jezdíte. Ale pokud někdo honí motor s LongLive olejem a mění ho až nevím kdy (30tis apod.) tak se nesmí divit, že pak motor moc nevydrží (vačky, rozvody atd). Ono není divu, ani LongLive olej nevyrdží neustálé přehřívání, jednoduše ztrácí viskozitu (nemaže).
To platí i u převodovek!!! (olej z výroby po 100tis už nebude co býval)
Za mě, olej s nakroucenými 15tis musí z motoru ven. Když auto honím, měním dřív! (8-10tis).

_________________
MINI Cooper S Works 2003
LINK G4+ Vi-PEC ECU Plug-In
KAVS Pulley 15% +CrankPulley 2%
GRS Motorsport Intercooler
Milltek Sport Full Performance Exhaust System
V-Maxx Big Brake Kit 330mm
Ferodo Racing DS 3000
PowerFlex BlackSeries


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31. črc 2015 21:21 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. led 2014 14:11
Příspěvky: 103
Máme pátek, devět večer pryč a nikdo z Auto Pupík nevolal :(. Takže slíbený verdikt zatím nemám.

Nicméně, díky všem za komentáře. Sice jsem malinko nepochopil poznámku od Miniprdíka, že "V F1 se taky mění motor po 2 závodech...". Ano a raketoplán při startu motory co ho dostanou na orbit odhazuje... nevím co to má ale společného s kvalitou a výdrží sériového motoru v sériovém autě. Nebo to mám chápat, že: "nekupujte ojetá MINI Cooper S/JCW, mají motor na odpis?". Já třeba koupil jetou Toyotu co měla také 95tis najeto. Taky turbo, věkově starší než MINI o deset let. A jezdila v pohodě celou dobu. Asi štěstí ;).

_________________
Austin, Morris, Rover... and BMW. Just deal with it.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31. črc 2015 22:40 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. pro 2010 18:00
Příspěvky: 1734
Bydliště: Hradec Králové
Asi tolik, že můžeš koupit auto s 200 tisíci km najeto a bude mít motor a turbo v bezvadném stavu (hlavně díky lásce majitele) a pak můžeš koupit auto s 10 tisíci km a bude mít motor nebo turbo na odpis (důvod je jednoduché uhádnout). A pak tu jsou ovšem páteční a pondělní auta (čti, i ve výrobě může nastat drobná chyba, větší by snad měla odchytit QC). A design náchylný na vady kvůli špatnému (ne včasnému, nepravidelnému, nekvalitnímu) servisu je další věc.

Zajímavá by byla třeba anketa, kdo včas (preventivně, před problémy) vyměnil napínák.
A druhá věc, která by mě zajímala, kolik (%) z prodaných New Mini 2007-2010 mělo některý takový problém (odešel motor, odešlo turbo) při běžném používání a servisu. Občas negativa lidi se špatnou zkušeností jsou na internetu prodávána až moc hlučně, ti, co nemají problém, ovšem nic nepíšou.

No a k prvnímu příspěvku, gratuluji k vyřešení a hanba mechanikům...

_________________
2010-2018 Mini Cooper S (2007)
2023- Mini Cooper S JCW Checkmate (2006)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31. črc 2015 22:58 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 10. kvě 2013 19:50
Příspěvky: 331
Bydliště: většinou Česká Třebová
První odpověď do ankety :D
Já to nestihl, už cca měsíc mi občas zachrastí rozvoďák :(

_________________
Jezdím jen tak rychle, jak můj anděl strážný lítá. Nooo, někdy i trochu rychleji...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31. črc 2015 23:12 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 25. lis 2006 18:40
Příspěvky: 122
cartmane, já dával své Mini do AutoPupik v úterý 21. 7. - to už tam tvůj Clubman byl, viď? Asi jsem ho tam zahlédl.

Mně maj vyměnit rozvody, ale v úterý to bude dva týdny a stále čekam... že zavolají, to už mi slibovali k různým termínům 3x, ale stejně jsem zpět musel volat až další den sám.
Prý čekají na nějaké nástroje co potřebují pro výměnu těch rozvodů, no. Tak hlavně aby se povedlo.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 06. srp 2015 11:18 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. led 2014 14:11
Příspěvky: 103
Další týden pryč a stále nic. Přesněji řečeno, nevydržel jsem a zavolal si o aktuality sám. Mechanika z Pupíka jsme zastihl na dovolené (celý tento týden). Volal jsem tedy na druhé číslo a odpověď: "no pracujeme na tom". Tedy výpovědní hodnota "voda je mokrá", protože na autě už dělají třetí týden. Verdikt jak "hluboko se bude muset vrtat" (slíbený minulý týden) tedy samozřejmě nemám. Z toho co jsem se dozvěděl moje auto není priorita a v nástrojárně kde se řeší hlava nestíhají...

_________________
Austin, Morris, Rover... and BMW. Just deal with it.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 06. srp 2015 20:21 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 25. lis 2006 18:40
Příspěvky: 122
Taky jsem si dnes zavolal a to samé... nástroje už maj, ale auto opravené prostě "ještě neni". Taky už to bude 3 týdny, teď kvuli tomu ani nestihnu víkendovej Mini sraz :(


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 07. srp 2015 09:17 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 07. kvě 2013 13:31
Příspěvky: 224
Bydliště: Stř.Č.
Nechci dělat v žádném případě nějakou reklamu. Jen zkušenost; co si neudělám sám, tak mi dělají v Auto Help. Už tam jezdím leta s baworákama a nikdy jsem neměl problém. Autorizaci na bmw (nejen) mají a cenově jsou docela slušný.(Samozřejmě že garážservis je jinde :wink: )

_________________
MAXI lidi jezdí v M I N I
Cooper R56 (snad je v dobrých rukách)
Cooper F56 S
(vzpomínám na něj s láskou)
Countryman SD


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 07. srp 2015 09:24 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 30. pro 2013 11:25
Příspěvky: 23
Bydliště: Praha
Já se taky přidám :) Moje mini je už v servisu přes měsíc a ještě tři týdny bude... Praskl mi blok motoru, s pomocí MiniMika jsem nakonec sehnal nějaký na eBay z Německa a teď se celý motor sestavuje. Aby bylo všechno OK, svolil jsem, že se použije spousta nových originálních dílů... poslední komplikací ale je, že BMW neumí dodat ojniční ložiska se správným rozměrem. Prostě nejsou... Naštěstí existuje kdesi v Náchodě někdo, kdo je umí na míru udělat, takže část motoru tento týden putovala do Náchoda...

Taky samozřejmě prošvihnu sraz... a musim uznat, že po té době a po té hromadě starostí, co mám s motorem už od listopadu, mi to moje mini tak nějak přestalo chybět. Po opravě budu hodně přemýšlet, jestli nepůjde co nejdřív z domu... :roll:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz