concorde píše:
Vsechna auta co maji velke stresni okno jsou od podstaty vice kroutici se. At si to majitel prizna nebo ne. ...
No, tak s timhle si dovoluji nesouhlasit, alespon pro Mini 3 dver...
Samozrejme, ze nam BMW neukaze diagramy tuhosti z laboratori z vyvoje auta a samozrejme, ze to nebude nikdo uz merit (i kdyz se to da udelat v laboratorich CVUT), takze dukazy nemame. Ale:
1) u vsech aut jsou vnejsi plechy predevsim potah konstrukce a nejedna se o nosne casti - takze jestli je v plechu strechy dira nebo ne - neovlivnuje tuhost,
2) pro 3 dver Mini jsou vsechny nosniky ve strese stejne at uz tam je nebo neni pamorama - a to vcetne stredni pricky - cislo 2 na schematu
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=MF71&mospid=49645&btnr=41_1357&hg=41&fg=30concorde píše:
...A rovnez tak v zime budou vrzat a skripat - audi, vw, i vette - vsechno vrze. Trvalo mi leta, nez jsem to pokorne prijal jako dan za nebe nad hlavou. ...
Ano, toto je mozne. Sklenena strecha u Mini 3 dver (stejne jako vsechna original vyklopna stresni okna) neni udelana tak, aby do ni nezatekalo. Mezi skla a okraje strechy se normalne dostava vlhkost, ktera je pak zachycena do zlabku. Zlabky v konstrukci panoramy jsou odvodneny svody do podbehu v kazdem rohu. Vlhkost (nebo voda) tam pak odteka. Takze v zime muze strecha vrzat, protoze proste vlhkost v tesneni mezi sklem a strechou zamrzne.
Dalsi souvislosti vyplyvajici z vyse uvedeho je, ze pokud nekomu tece do interieru pres original panoramu, tak v naproste vetsine pripadu neni chyba v tesneni, ale v ucpanych odvodnovacich hadickach vedoucich do podbehu.