Logo
Právě je 28. dub 2024 10:02

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zkušenosti s MINI na okruhu
PříspěvekNapsal: 17. zář 2014 12:14 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 17. kvě 2012 17:50
Příspěvky: 128
Bydliště: Praha/Karlovy Vary
Zdravím,

přiznám se, že mě poslední dobou láká vydat se s MINI na nějakou tu okruhovou švandu (volné jízdy nebo něco v podobném duchu). Bojím se ale zvýšených nákladů na údržbu vozu. Co byste doporučili jako přípravu na takový výlet a jak moc rapidní je opotřebení? MINI používám každý den a nemůžu si dovolit auto úplně odepsat.
Počítám s velkým opotřebením pneumatik, nějakým opotřebením destiček, bojím se zničení spojky, zvlnění kotoučů, případně chyb systému ALL4 (ano, jsem masochysta a chci tam jet s Countrymanem Cooper S ALL4).

Jsou moje obavy racionální? Jak předejít potížím? Jaké jsou vaše zkušenosti z okruhů v této oblasti?

Děkuju moc za hodnotné názory.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zkušenosti s MINI na okruhu
PříspěvekNapsal: 17. zář 2014 12:30 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. pro 2010 18:00
Příspěvky: 1734
Bydliště: Hradec Králové
Já byl zatím třikrát, cca těch 30 km při každé jízdě určitě (okruh je 1,1 km), opotřebení pneumatik malé, spotřeba asi 25 l/100km. Po 2 letech a 20000 km normální jízdy mám 5-6 mm z 8 mm.
I když si myslíš, že jedeš, tak nejedeš na doraz, a nejedeš zas tolik dlouho. Na těchhle malých okruzích ani nejedeš moc rychle, samá zatáčka, trojku pomalu nezařadíš.

Otevřené jízdy osobně nemám rád, moc lidí, moc aut. Lepší domluvit se s někým a koupit si třeba 1-2 hodiny vyhrazené jízdy dopoledne, ideální třeba 4 lidi na 2 hodiny, cena je pak třeba tady na Czech Ringu 1000 Kč na osobu a užiješ si za ten čas bohatě.
Lepší určitě za sucha :-)

Opotřebení destiček, nevšiml jsem si. Nechce je mít totálně sjeté a olej nechce mít starý několik let, ale to pro jakékoliv ježdění.

Neboj se ničeho, tohle naše kroužení je bezpečná zábava.
Pří jízdě trochu opatrnosti a poznávat jak se chová auto v zatáčkách a dávat pozor na vyjetí z dráhy.

_________________
2010-2018 Mini Cooper S (2007)
2023- Mini Cooper S JCW Checkmate (2006)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zkušenosti s MINI na okruhu
PříspěvekNapsal: 17. zář 2014 13:01 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. led 2005 12:58
Příspěvky: 438
Bydliště: Frýdek-Pístek
V globalu dle mého mínění žádné SUV na okruh nepatří.. váha, težiště, rozměry, kola a pneumatiky.. to všechno hovoří proti.. a i když máš "S" 4x4 výrobce to cílil na sportovní jízdu po dálnici nebo kvalitní okresky.
Pokud to máš jako jediné auto, nechal bych ho jako leštěnku a na okruhové dovádění pořídil třeba nějaké levné obouchané R53.. vykuchal ho a máš "Ring Tool" o který se nemusíš bát a uvidíš že v tu chvíli budeš na okruhu létat jak Fittipaldi

_________________
"Never drive your Mini faster, than your guardian angel can fly!"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zkušenosti s MINI na okruhu
PříspěvekNapsal: 17. zář 2014 13:27 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 17. kvě 2012 17:50
Příspěvky: 128
Bydliště: Praha/Karlovy Vary
Ondra píše:
V globalu dle mého mínění žádné SUV na okruh nepatří.. váha, težiště, rozměry, kola a pneumatiky.. to všechno hovoří proti.. a i když máš "S" 4x4 výrobce to cílil na sportovní jízdu po dálnici nebo kvalitní okresky.
Pokud to máš jako jediné auto, nechal bych ho jako leštěnku a na okruhové dovádění pořídil třeba nějaké levné obouchané R53.. vykuchal ho a máš "Ring Tool" o který se nemusíš bát a uvidíš že v tu chvíli budeš na okruhu létat jak Fittipaldi


Děkuju za názor. Nesouhlasím s ním. Countryman neni SUV (1400 kg, VW golf je větší auto, světlá výška u Countryho 15cm, Octavia je 14cm nad zemí, s paketem pro špatné cesty 15,5 cm.). Countryman S nepatří na dálnici. Neznám režim, ve kterém by byl horší. Staré auto (R53 bude mít minimálně 8 let, spíš víc) v kdovíjakém stavu pořizovat nebudu, kuchat a hrabat se v tom také ne (nemám na to trpělivost, zručnost, volné finanční prostředky). To radši na okruh nepojedu. MINI není jediné auto v rodině, ale je to auto, které každodenně využívám.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zkušenosti s MINI na okruhu
PříspěvekNapsal: 17. zář 2014 14:54 
Offline
weban minifóra
weban minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 07. led 2005 10:24
Příspěvky: 289
Bydliště: Východní Čechy - Jaroměř
a já se zeptám sice asi blbě,protože mám jen obouchanou R53 :D Ale je ta 4x4 odpojitelná? Nebo nejde na okruhu uplně vypnout a při prokluzu předních kol zarachotí diferenciál a pošle to nějaký výkon na zadek ?
Protože třeba v Mýtě, když pominu ubytek pneu atd. a počítej že rozhodně větší než u Nicka:)
Otázku se ptám proto, že právě tyhle diferenciály jsou celkem náchylný na opotřebení a následná orpava stojí nemálo peněz, a na okruhu dochází k prokluzu a "extrémní" zátěži do stran opravdu dost, a aby jsi si ohobloval diferák jen protože to nejde nijak manuálně vypnout je prostě škoda u Countryho.

_________________
Mini Cooper SPi 96
Austin Mini mk2 69
Mini Cooper S 02


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zkušenosti s MINI na okruhu
PříspěvekNapsal: 17. zář 2014 17:18 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 17. kvě 2012 17:50
Příspěvky: 128
Bydliště: Praha/Karlovy Vary
Rozhodně neříkám, že R53 jsou obouchané, většina z nadšených miníkářů je má v ukázkovém stavu. Naznačuji, že nehodlám dračit na okruhu v autě, které je méně bezpečné, než to, co mám k dispozici teď. A na hrabání se v R53, R56 či jakýchkoliv jiných a instalaci klece řešit opravdu nechci. Nemám prostředky na koupi prvotřídní R53 s JCW úpravou, abych si s tím mohl hrát. Šlo mi o to si v pohodě zajezdit a nezruinovat se při tom. Čekám rodinu, takže peníze jsou potřeba jinde než v autě.
Snad je ta motivace jasná. Jak to tak čtu, tak si řikám, že jsem trochu blázen, protože blbnout na okruhu levně moc nejde. :roll:

Jinak k otázce - Jsem přesvědčený, že 4x4 odpojitelný není. V zimě na sněhu také hrabou všechna kola bez ohledu na zapnutí/vypnutí DSC. Děkuji za poznámku k diferáku, protože to je přesně ten díl, který bych nerad odpálil neuvážlivou návštěvou okruhu...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zkušenosti s MINI na okruhu
PříspěvekNapsal: 17. zář 2014 17:36 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. pro 2010 18:00
Příspěvky: 1734
Bydliště: Hradec Králové
Nejsem si jistý, co má Countryman společného s SUV, moc toho asi nebude :-D
Pokud Countryman nesmí na okruh, tak nechápu, co tam dělaj s těma plechovkama typu Škoda Fabia, které v každé zatáčce mají tendenci odlepit se od povrchu :-D

Co se týče 4x4, dováděli jsme s 4x4 na okruhu v Audi A4 a A5 a problém nebyl. Jestli se něco může rozbít? Může, vždycky, u každého auta.

Říct, že Countryman nesmí na okruh, a nezlobte se na mě, je blbost.

Je fakt, že já do toho asi nemám moc co kecat, protože moje časy jsou o pár vteřin horší než borců, co sjedou gumy po jednom ježdění :-D

_________________
2010-2018 Mini Cooper S (2007)
2023- Mini Cooper S JCW Checkmate (2006)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zkušenosti s MINI na okruhu
PříspěvekNapsal: 17. zář 2014 18:34 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. kvě 2014 11:46
Příspěvky: 321
Bydliště: Praha 5
Ja jsem zastance jezdeni na okruhu se seriovymi auty :)
Clovek si dost zablbne a zjisti. Cast lidi pak uz nemusi zavodit mimo okruh, protoze si zkusi limity na uzavrene draze.
Taky jsem si vicekrate zkusil, ze se v trave muzu ocitnout raz-dva a ze to tam brzdi a zataci mnohem hure nez na asfaltu... :D

_________________
'S' 2007 ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zkušenosti s MINI na okruhu
PříspěvekNapsal: 17. zář 2014 22:04 
Offline
weban minifóra
weban minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 07. led 2005 10:24
Příspěvky: 289
Bydliště: Východní Čechy - Jaroměř
Mě to nemusis vysvetlovat s tou R53:) byl to vtipek. Ale s tim diferakem je to podle me jediny uskali ( audi ma quattro, nesrovnatelny pohon technicky s elektronickym diferencialem countrymana). Jinak jen jezdi! Nevidim v tom problem, proste se svezes, nepojedes takovou hranu, a je to.
Jen jsem chtel poukazat na nektrey moznosti opotrebeni/poskozeni a trochu kontrovat Nickovi ktery po 30 km na okruhu sjede 1 mm pneumatik:) nic vic, nic min, a rad te na okruhu uvidim. Pokud chces, napis mi na mail nebo sz a muzu ti rict nejaky aktualni datumy kdy se jeste kde letos sklouznout.

_________________
Mini Cooper SPi 96
Austin Mini mk2 69
Mini Cooper S 02


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zkušenosti s MINI na okruhu
PříspěvekNapsal: 18. zář 2014 00:35 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. pro 2010 18:00
Příspěvky: 1734
Bydliště: Hradec Králové
Já to měřil po zimě a je fakt, že za 2 roky mám 20000 km na letní+zimní, takže ono to taky mohlo být jen 12000 km. Ale na okruhu jsem jezdil třikrát a celkový úbytek do 3 mm včetně normálního ježdění za tu dobu je pro mě fajn :-) A to jsou to jen Toya, Michelinky by se sjížděly ještě míň :-)
Poprvé v Hradci jsem je trochu přehrál a zkrabatily se mi vpředu hrany, což se mi v Mýtě po 3-4 okruhové jízdě nepovedlo, ale opticky jsem si úbytku nikdy nevšimnul a pískaly určitě :-)

4x4 v Mini asi je náchylnější na zatížení, ale nepřijde mi, že je na místě se vysloveně bát o technický stav auta. Já se poprvé taky bál, ale kdybych to kvůli tomu nezkusil, vím, že bych o hodně přišel.

_________________
2010-2018 Mini Cooper S (2007)
2023- Mini Cooper S JCW Checkmate (2006)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zkušenosti s MINI na okruhu
PříspěvekNapsal: 18. zář 2014 09:59 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. led 2014 14:11
Příspěvky: 103
Jak jsem tak pročetl komentáře, musím uznat, že na každém je něco pravdy, ALE... tím "ale" myslím, že každý má ještě druhou stranu mince... př.:

Jet na okruh jedině se silniční verzí ne vykuchaným speciálem = nechci být závodník, chci své auto které provozuji na silnici vyzkoušet v situaci, která na běžné silnici není úplně legální a bezpečná. Abych věděl jak se chová a... jak se chovám já (až na to přijde). ALE... pokud vezmu na okruh svou piplanou leštěnku, rozhodně nebudu mít to srdce ji hnád na hranice možností abych ji někde rozstřelil (protože nejsem závodník a vím prd co udělám, když auto začne dělat pohyby na které nejsem zvyklý ;)). Takže prakticky se svou silniční verzí pojedu jen o trochu ostřeji, abych měl stále věci pod kontrolou... Má to tedy vůbec smysl? Kdybych měl nějakou otlučenou popelnici kterou někde opřu o pangejt a nic se něděje... to by byla jiná = právě jsem si sám vyvrátil první větu tohoto odstavce.

A tak bych mohl pokračovat i dál. Podle mě zásadní otázkou je, proč na ten okruh chci jet. Je jedno jestli je to závodní speciál nebo autobus (tzn. autem, které tam patří/nepatří). Otázka je proč. Co je cílem?

Zjistit limity svého auta nebo sebe sama? Oboje dohromady totiž (IMHO) dost dobře nejde ;).

_________________
Austin, Morris, Rover... and BMW. Just deal with it.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zkušenosti s MINI na okruhu
PříspěvekNapsal: 18. zář 2014 13:06 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 25. lis 2006 18:40
Příspěvky: 122
Opotřebení pneumatik a destiček je asi to nejmenší. O fungování diferáku v Countrymanu moc nevím, ale "normální" jízdou na okruhu bys autu zas tak ublížit neměl. Spíš jde o to kam se vydat a jak si to tam můžeš užít. Tady mám pár videí pro inspiraci :)
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... 06Me_hdcSQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Větší okruhy:
Brno - s normálním autem nedoporučuju, nuda, podruhý už bych nejel
Most, Czech Ring - prý super, někdy chci jet zkusit

Malé motokárové okruhy:
Sosnová, Vysoké Mýto - na Mini dobrý, ale pneumatiky dostanou hodně zabrat (zkusil jsem si i pár kol v Chebu, ale tam to vůbec nemá smysl)

Slalomy:
např. http://www.autoslalom.info/

To nejlepší na konec - Nürburgring Nordschleife, jeden z nejlepších zážitků co můžeš v jakémkoli autě zažít!
Byl jsem loni i letos (z loňska tam mám video na svým kanálu) a můžu jedině doporučit. Dokud tam nezačneš jezdit opravdu ostře, tak auto ani nedostává moc zabrat řekl bych. A to ti bude trvat hodně kol než si troufneš to tam pouštět na hraně :) Loni jsem odjel 6 kol, letos také (loňský čas 9:25 jsem letos jen dorovnal), někde se pořád hodně bojim :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zkušenosti s MINI na okruhu
PříspěvekNapsal: 19. zář 2014 12:55 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 17. kvě 2012 17:50
Příspěvky: 128
Bydliště: Praha/Karlovy Vary
Díky moc za tipy.

Co se týče časů, termínů atd, tak mimo weby autodromů sleduju stránky žijeme okruhy. Líbí se mi, že to je přehledně na jednom místě. Jinak kovalu, děkuju. Popravdě tvoje reportáž z Nurburgringu, byla jednou z věcí, které mě utvrdily v tom, že to prostě potřebuju zažít na vlastní kůži. Byl jsem tohle jaro na Nurburgringu na veletrhu (v mym MINI), ale okruh byl zavřenej, takže to byl smolík. Zrovna to byla ta fáze změny majitele a bylo to bez šance. Každopádně chci začít u nás a Ring si nechat jako zlatej hřeb do budoucna... mimochodem příští jaro tam zas pojedu na stejný veletrh (výstaviště je přímo pod hlavní tribunou F1 okruhu), tak pokud bude sebemenší možnost se na okruh dostat, jedu :twisted:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zkušenosti s MINI na okruhu
PříspěvekNapsal: 19. zář 2014 15:02 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. led 2005 12:58
Příspěvky: 438
Bydliště: Frýdek-Pístek
tak vzhledem k tomu, že byla poptávka na všechny názory, tak si myslím, že je předem nutné si vyjasnit pojmy a vybrat svou cestu.. buď se chci jen svézt a projet po okruhu, tak abych si udělal čárku, neublížil ani sobě ani autu a přitom si užil trochu adrenalinu.. v tom případě bych se nebál tam jet s žádným autem.. Countryman nevyjímaje.. určitě si to vyzkoušej..

pak je ale druhá alternativa a to jsou ti, co jim pouhé svezení nestačí a chcou okruh i auto opravdu užívat naplno.. ti pak přijedou do paddocku, vybalí pojízdný servis a mění kola za sadu s lepivýma gumama.. měří tlak pneumatik atd. pro ty prostě sériové auto na dennodenní dojíždění do práce na okruh není, protože ostrým ježděním jde s autem všechno z kopce, nejen běžný spotřebák jako brzdy, gumy, spojka apod., přejezdy přes obrubníky se mohou dokopat ráfky a rozhodit geometrie.. ale taky začne vrzat co nevrzalo.. interiér nasákne smradem z brzd případně spojky apod. proto jsem psal o autu vyloženě pro radost z dovádění na okruhu..

protože pokud člověk není profi jezdec a užívá si to na okruhu naplno, tak odjíždí z dráhy ne proto, že mu prostě skončil pronájem.. ale proto že už je spocený až za ušima, neboť je vyplá klima.. s tepem 200, protože v posledních kolech šla koncentrace do háje a bylo i pár chybiček, které si uvědomíš na limitu a tím pádem i adrenalinem na maximu stříká ušima..

tedy shrnul bych to takhle.. s Countrymanem se klidně čas od času projeď po okruhu.. rozhodně bych z toho ale nedělal pravidlo..
PS: vkládám "rodinné foto" ze včerejška.. celý den prožitý nejen za volanty Automotodromu Brno.. (varianta 2 viz výše)


Přílohy:


_________________
"Never drive your Mini faster, than your guardian angel can fly!"
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zkušenosti s MINI na okruhu
PříspěvekNapsal: 19. zář 2014 16:00 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. kvě 2014 11:46
Příspěvky: 321
Bydliště: Praha 5
kovalu píše:
Větší okruhy:
Brno - s normálním autem nedoporučuju, nuda, podruhý už bych nejel


Je videt, jak jsme kazdy jiny :)
Mne bavi i Brno. Na konci cilove rovinky jedes nekde kolem 170 km/h, plnej kotel, 15 metru pred zatackou plne brzdy a v rychlosti kolem 120 km/h projizdis zatackou... Ted mne teda neberte za slovo. Jsem tam nebyl pul roku a jeste ne s Mini, takze ty rychlosti jsou jen priblizne.
Navic mam z poslednich let namereny casy, tak se snazim nebyt pomalejsi. Obcas si z tribuny zmerim casy treba Clia Sport nebo Porshe (a to zjistim, ze to nelze dohonit) a muzu porovnat... :P

_________________
'S' 2007 ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zkušenosti s MINI na okruhu
PříspěvekNapsal: 29. zář 2014 22:46 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. led 2005 12:58
Příspěvky: 438
Bydliště: Frýdek-Pístek
Když tu byla debata ohledně ježdění na okruhu, tak se nabízí ideální příležitost jedinečná do konce roku.. Brno na základě stížností, že na autaře kašle, tak nabídli jeden celý den ježdění (příští pondělí 6.10.) rozdělený na 25min termíny od 10:00 do 17:00. Takže tentokráte žádná přeplněná dráha.. skoro si myslím, že bude dost prázdno vzhledem k tomu, že se jedná o pracovní den a že je tolik jízd v jeden den.. o to lépe.. docela mně to láká.. co se domluvit více z nás a udělat si Mini Track Day?
http://www.automotodrombrno.cz/cz/#!/ve ... rminy-ceny

_________________
"Never drive your Mini faster, than your guardian angel can fly!"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zkušenosti s MINI na okruhu
PříspěvekNapsal: 29. zář 2014 22:55 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. kvě 2014 11:46
Příspěvky: 321
Bydliště: Praha 5
Ja stale nejezdim (uz ale vim proc - malo tlakuje cerpadlo v nadrzi) a stejne nemam uz moc dovolene.
Rad bych se tam ale objevil 26.10. :wink:

_________________
'S' 2007 ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zkušenosti s MINI na okruhu
PříspěvekNapsal: 11. říj 2014 18:43 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. kvě 2014 11:46
Příspěvky: 321
Bydliště: Praha 5
Tak za tyden jedu do Myta 8)
Snad to tam neodru ;)

http://rallyechrudim.cz/

_________________
'S' 2007 ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zkušenosti s MINI na okruhu
PříspěvekNapsal: 21. říj 2014 22:20 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. kvě 2014 11:46
Příspěvky: 321
Bydliště: Praha 5
Tak 3. misto ze 6 startujicich ve tride serie nad 2 litry. Poharek je doma :)
Misak prede mnou nemel teda seriovy podvozek a vyfuk. Prvni Audi bylo 4x4. Mini je uplna serie krome pneu Federal RS-R.

Napada mne k puvodnimu dotazu tohoto tematu - jednoznacne nejvic trpi pneu. Clovek jim trochu zkrati zivotnost. Ja mam Federali jen na jezdeni. Jinak ale najedu max 8.000 km rocne a sady zimni+letni mi drzi mnoho let. Doknce po 5 letech nemam dojete vzorky na MG ZR. Teoreticky u mne hrozi drive zestarnuti pneu nez ojeti. Jezdit na seriovych gumach, tak jen menim driv. Na druhou stranu serie teda nestihaji po par kolech a zacnou klouzat.
Brzdy take odejdou o trochu drive, ale s mym rocnim najezdem - kdybych je netrapil tak spis hrozi za ty roky zareznuti :lol:

Nez jsem zacal jezdit, tak jsem se take bal a uplne chapu obavy, ale zavod na okruhu trva 2 min 30 sec, na zacatku to nechas chvili zahrat, na konci dochladis. Nastesti jsem nezazil zatim zadne technicke potize ani za 2 zavody s Mini a ani za 14 zavodu predtim s MG ZR za 4 roky.
Myslim si, ze jestli se neco vysype, tak ze se jen urychli priznak a ze by se to vysypalo stejne pozdeji.


Přílohy:
Poznámka: BMW 330 odpadlo po 2 jizdach. Jinak puvodne 6 aut v kategorii serie nad 2 litry.

Poznámka: Mini v akci ;)


_________________
'S' 2007 ;)
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zkušenosti s MINI na okruhu
PříspěvekNapsal: 21. říj 2014 22:57 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 21. úno 2014 23:55
Příspěvky: 288
Bydliště: Liberec
K jezdeni na okruhu moje postrehy - a to prosim od nekoho kdo okruhy miluje od Sosnove pres Brno az treba po Aragorn

Auta, na rozdil od motorek na okruhu neskutecne trpi, hlavne ta nase obycejna, byt nazvana sportovni.
Ano, nejvic videt jsou gumy, to je v podstate jednodenni zalezitost tam odrovnat - a pokud mate treba jet na Nordschleife po ose, musite kazdych par kol zastavit v depu a kouknout, jestli to domu jeste dojedete.
Brzdy - mysleno nase seriove bezne uvarite, pokud jedete na hrane, nevim jak jcw, jsou vetsi, budou se lip chladit. Zapecete si desticky do kotoucu, coz v jistem slova smyslu je dobre - pro sportovni jizdu, ale jinak budete po meste piskat. Samo, ze zalezi na druhu co na aute mate. Proto posledni kolo nutne jet na pohodu a chladit, kdo nevi

No a ted to dulezite, co kolega neuvedl. Kazde nove auto, nebo auto, ktere nebylo namahano velkymi gecky vsemi smery je do jiste miry pevne ve sve konstrukci a to jak karoserie, tak podvozek.

Jakmile s nim budete jezdit na okruhy casteji, cele auto vam jakoby povoli, vsechny spoje karoserie i podvozku se casem podvoli te sile a vzniknou nejprve gumovejsi spoje a casem rovnou vule. A to se projevi klepavym podvozkem, skripajici karoserii a potazmo celym interierem. A bude vas to stvat, teda pokud to auto nemate jen na okruhy. Protoze tam to naopak nevadi.

Nemluvim o tom, jak dostava na prdel prevodovka, kulove cepy, olej, .. Proste jeden den na okruhu je podle mne 10 000 km normalniho jezdeni.

Jak mi rikal na briefingu v KSA instruktor - panove, nemate zavodni auta ale sportovni. A ta to proste odnesou, at je to Ferrari Italia nebo blby Megane RS. ( ostatne mistri s Feracama vetsinou objeli svizneji jedno kolo a pak zbytek dne popijeli kavu v boxech, protoze se bali, aby se jim neco nepokazilo a nemuseli cekat na dalsi vyplatu, aby koupili nahradni dily)

Sam jsem s Mini na okruhu jeste nebyl, priznavam. Musim to napravit. Nicmene pisu to tady proto, aby nekdo, kdo ma Mini jako vonavku (k cemuz se priznam i ja) pak nebrecel, ze po okruhovem jezdeni ho neco zlobi. Ale je fakt, ze ty zazitky jsou nadevse. Mi se treba libi, jak se Mini da krasne vodit s rozevlatym zadkem a to i po meste. Nemluve o rychlostni zkousce na Jested nebo do Jizerek po serpentynach 8)

_________________
ex MINI COOPER S 2014
ex MINI JOHN COOPER WORKS 2016


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz