K jezdeni na okruhu moje postrehy - a to prosim od nekoho kdo okruhy miluje od Sosnove pres Brno az treba po Aragorn
Auta, na rozdil od motorek na okruhu neskutecne trpi, hlavne ta nase obycejna, byt nazvana sportovni.
Ano, nejvic videt jsou gumy, to je v podstate jednodenni zalezitost tam odrovnat - a pokud mate treba jet na Nordschleife po ose, musite kazdych par kol zastavit v depu a kouknout, jestli to domu jeste dojedete.
Brzdy - mysleno nase seriove bezne uvarite, pokud jedete na hrane, nevim jak jcw, jsou vetsi, budou se lip chladit. Zapecete si desticky do kotoucu, coz v jistem slova smyslu je dobre - pro sportovni jizdu, ale jinak budete po meste piskat. Samo, ze zalezi na druhu co na aute mate. Proto posledni kolo nutne jet na pohodu a chladit, kdo nevi
No a ted to dulezite, co kolega neuvedl. Kazde nove auto, nebo auto, ktere nebylo namahano velkymi gecky vsemi smery je do jiste miry pevne ve sve konstrukci a to jak karoserie, tak podvozek.
Jakmile s nim budete jezdit na okruhy casteji, cele auto vam jakoby povoli, vsechny spoje karoserie i podvozku se casem podvoli te sile a vzniknou nejprve gumovejsi spoje a casem rovnou vule. A to se projevi klepavym podvozkem, skripajici karoserii a potazmo celym interierem. A bude vas to stvat, teda pokud to auto nemate jen na okruhy. Protoze tam to naopak nevadi.
Nemluvim o tom, jak dostava na prdel prevodovka, kulove cepy, olej, .. Proste jeden den na okruhu je podle mne 10 000 km normalniho jezdeni.
Jak mi rikal na briefingu v KSA instruktor - panove, nemate zavodni auta ale sportovni. A ta to proste odnesou, at je to Ferrari Italia nebo blby Megane RS. ( ostatne mistri s Feracama vetsinou objeli svizneji jedno kolo a pak zbytek dne popijeli kavu v boxech, protoze se bali, aby se jim neco nepokazilo a nemuseli cekat na dalsi vyplatu, aby koupili nahradni dily)
Sam jsem s Mini na okruhu jeste nebyl, priznavam. Musim to napravit. Nicmene pisu to tady proto, aby nekdo, kdo ma Mini jako vonavku (k cemuz se priznam i ja) pak nebrecel, ze po okruhovem jezdeni ho neco zlobi. Ale je fakt, ze ty zazitky jsou nadevse. Mi se treba libi, jak se Mini da krasne vodit s rozevlatym zadkem a to i po meste. Nemluve o rychlostni zkousce na Jested nebo do Jizerek po serpentynach