Vidle píše:
Pokud už tam někdo jezdil, rád si nechám poradit.
Byl jsem v Rumunsku (2009) a na Ukrajině vloni.
Rumunsko: Je to 5 let = hodně se mohlo změnit a věřím že změnilo. Ne jednou jsem tam doslova potkal za provozu pokládání nového koberce. Peníze z EU dělají hodně a alespoň pro mě bylo hodně patrné, že je investují do silnic. Tam kde ale nový asfaltový koberec není, je to tragedie. Já jsem tam dodělal uložení tlumičů (řekněme dal poslední ránu z milosti) a upadl mi tam kus výfuku (no byl trochu načatý korozí...). Taky jsem tam očesal plasty na podvozku. Tedy, auto mělo už něco za sebou, ale do návštěvy Rumunska jezdilo v pohodě
. Rumunsko byl skutečný zatěžkávací test.
Buď vypadá silnice takto (ve městě)
Nebo takto (kdekoliv mimo město
)
Dodržovat rychlost je tam životní nutnost. Na silnici mimo hlavní tahy se může vyskytnout naprosto cokoliv. Bez legrace si pusť
první epizodu 14. řady Top Gear. Cokoliv co tam uvidíš je pravda (bez legrace 2/3 zážitků jsem měl
zcela totožných... btw oni to natáčeli měsíc před tím než jsem stejnými lokacemi projížděl i já
).
Ukrajina: Ukrajina byla co se týká silnic asi tak 3x horší než Rumunsko. Silnice jsou tragedie. Jakmile jen malinko uhneš z jakéhokoliv hlavního tahu je to tankodrom. Krávy na silnici sice nepotkáš, ale to po čem jedeš by nazval silnicí jen málo kdo. Ještěže jsem nejel vlastním autem
.
Toto je naprosto nádherná a luxusní a zachovalá silnice:
Ve městech je kultura na silnici celkem mazec...
Velké ulice jsou OK, ale na "menší uličky" s oblibou používají kostky. Díky tomu není problém, aby vprostřed silnice byla díra (díky podemletému podloží), nebo náhlé převýšení 20cm. Uhneš z hlavní silnice a v 80% jsi v háji.
Takže... pokud bych letos někam jel, bylo by to Rumunsko (a hřál by mě optimismus, že za posledních 5 let Rumunska v EU se MUSELO něco změnit
), Ukrajinu bych si rozmyslel. Ne kvůli "drobným nepokojům" na východě. Ale kvůli tomu, že mám svoje auto rád
.