Logo
Právě je 27. dub 2024 22:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Test Mini Coupé JCW
PříspěvekNapsal: 13. dub 2013 13:20 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 09. dub 2013 18:23
Příspěvky: 6
Bydliště: Düsseldorf/Wesel/Brno
Úvodem bych chtěl omluvit nedostatek a kvalitu fotek – díky venkovním podmínkám nebyl na pořádný focení prostor a nakonec ani čas, rozhodně si chci Coupé půjčit ale ještě jednou a tenhle nedostatek napravit;))

Nedávno jsem si na místní dálnici mířící do Holandska poměrně kvalitně zazávodil s S-kovým Cooperem, kdy jsme během zhruba dvanácti kilometrů překročili několikrát 230km/h, byla poměrně prázdná cesta a myslím, že jsme si to oba docela užili :andare: Poměrně mne výkon toho Mini překvapil – Countryman S mojí přítelkyně sice taky velmi ochotně zrychluje, ale dvoustovka je už pro něj docela limitní.
A protože mám prakticky za rohem Mini/BMW autosalon, zašel jsem si začátkem týdne zamluvit Cooper JCW, abych vyzkoušel, jak velkej rozdíl je mezi S a JCW (a mým dieselem 120d :biggrin: ).
Před vchodem do prodejny stál sice černo-červený Cooper JCW, ale co čert nechtěl, uvnitř stálo ještě úžasnější Coupe JCW v tmavě šedé – jak jsem to auto viděl, nebylo co řešit. Dal jsem řeč s týpkem-dealerem přibližně v mým věku a během pár minut jsme dohodli testovací jízdu na pátek podvečer (věčná škoda, že nedělají testy i v sobotu, kdy jsou tu výrazně prázdnější cesty).
Celej čtvrtek jsem sledoval počasí a doufal jsem, že nebude pršet a bude relativně hezky – no nakonec to vyšlo tak napůl. Už když jsem vedle Coupé na parkovišti vedle prodejny parkoval, měl jsem úsměv od ucha k uchu a ten mne neopustil následující hodinu a půl.
Jestli je nějaký Mini čistá stylovka, tak je to právě Coupé. Dvě sedačky, malej kufr a efektní, v osmdesátce se vysouvající zadní spojler. Tohle auto za jiným účelem než jezdit postavený ani není. Prostor v kabině je jak v Cooperu, jen střecha je opravdu nízko - při nejnižší poloze sedačky mi toho mezi hlavou a stropem moc nezbylo (a to mám jen 183cm), s týpkem z prodeje jsme se shodli, že si neumíme představit, jak by tohle chtěl řídit někdo se 195cm. Černá kůže s červenou nití vypadá parádně, auto má z doplňkové výbavy prakticky vše, takže jediný dvě věci, který mi na autě moc nesedí, jsou nakonec ovládání oken na středu (v tomhle mi přijde ovládání na boku u Countrymana mnohem příjemnější, ale uznávám, že je to o zvyku) a délka sedáku..detaily :blush:
Zapínám navigaci, krátce diskutujeme, kam bude nejlepší jet (je tu trochu problém najít silničky bez provozu a se zatáčkama), zapínám tlačítko Sport a vyrážíme. Prvních šest kilometrů v pátečním provozu probíhá ve stylu zahřívání motoru, pak následuje dvojí prudší akcelerace a brždění a už stojíme u semaforu křižovatky nájezdu na dálnici, jenž tvoří snad kilometr dlouhý esíčko. Osud tomu chtěl, abychom stáli hned jako první, takže sotva blikne zelená, auto vyrazí před a nikým nebržděno se prožene zatáčkami se suverénní jistotou, na dálnici najíždíme stošedesátkou (to se mi denně taky nepodaří :twisted: ). Přiznám se, že dálniční úsek jsem si užil víc, než jsem čekal, zvlášť tehdy, když jsem před sebou potlačil stříbrný bmw 530d, jehož řídič nás při předjíždění obdařil poněkud nechápavým pohledem :roll:
Bohužel provoz nedovolil zkusit, kolik to auto dá, dostal jsem se na 219km/h, pak jsem musel brzdit, ale veřím, že deklarovaných 240km/h to zvládá s přehledem. Na druhou stranu právě střídání akcelerace a brždění je jeho silná stránka a pochybuju, že by se mi povedlo potlačit a popředjíždět ty naftový třílitry v dvoutunových kastlích na poloprázdné cestě, kde by všichni letěli stabilně maximálkou.
Pravá zábava nastala, když jsme se octli na výjezdu z menšího městečka směr silničky mezi pole a lesíky; když jsem za cedulí dupl na plyn a auto na dvojku vyrazilo vstříc plnotučné zábavě. Akcelerace toho autíčka je neuvěřitelná, stovka za šest a půl sekundy a ta zvuková kulisa k tomu… Jistě si to myslel i pán venčící psa na chodníku, jenž se na nás proletivší kolem pohoršeně podíval a člověk ho ani nemusel slyšet, aby věděl, že beztak utrousil něco ve stylu „Fucking teenagers…“ :wacko: :crazy: :biggrin:
Nejlepším momentem silniček asi bylo nečekaný zúžení cesty na polovinu za horizontem a změna povrchu na pseudozpevněnou cestu, na tohle jsem doslova vlítl stosedmdesátkou a zbrzdit Coupé na rychlost kolem povrchu adekvátní padesátky a udržet ho přitom na cestě vypadalo docela dramaticky, což si evidentně myslel i můj spolujezdec, když po dobrždění akci okomentoval „Ach du Scheiße“ :D V tu chvíli jsem znova ocenil podvozek, na kterým JCW a S-kový Mini stojí, můj M-kovej podvozek na bavoráku si s podobnými povrchy rozumí o třídu hůř a dává to nepokrytě najevo odskakováním.
Zhruba v polovině našeho pseudorallye blbnutí na dva a půl metru široké silnici, kde 160 působí subjektivně rychleji a intenzivněji než 250 v omezovači na dálnici, se však přihnala docela brutální bouřka, jež se přeměnila po chvíli v komplet zataženou oblohu a vytrvalý déšť, takže jsem to otočil zpátky. Pršelo prvních deset minut tak hustě, že si kolega na spolujezdci neodpustil vtípky o tom, že bez navigace bychom se zpátky asi nedostali.
To bohužel zrušilo i plánovanou foto session venku, tak jsem alespoň udělal pár orientačních obrázků mokrého Coupé přímo v BMW prodejně, kam mi dovolili s autem na chvilku zajet :wink:

Nějaký to zhodnocení na závěr;)
Supr je..
..originalita auta. Tady je sice „přeminíkováno“, ale Coupé člověk nepotká, navíc v téhle barvě
..zvuk motoru. Zatímco v S-kovým Countrymanu Harman/Kardon s chutí používám, tady by byla věčná škoda čímkoli rušit to dokonalý prskání motoru při pouštění plynu a hvizd turba při jeho sešlápnutí
..síla motoru. Poměr výkon/hmotnost je geniální.
..ovladatelnost
..vysouvací zadní spoiler:D člověk si hned připadá jak v McLarenu :D
..no a co mne dostalo, byla na výkon auta velmi dobrá spotřeba – když člověk jede „klidně“, auto je poměrně nenáročný – ustálených 9,3l při 155km/h na tempomatu – a to k tomu ještě pršelo.
Co mi už tak supr nepřišlo..
..krom výše zmiňovanýho ovládání oken a relativně krátkých sedáků mám snad jedinou výtku na citlivost auta vůči vyjetým kolejím. Stejně citlivej je i Countryman a tohle by si mohli v Mini trochu poladit, koleje dokážou auto docela rozhodit. Zajímavý je, že moje bmw je vůči kolejím proti tomu naprosto rezistentní…

Jinak je ta kárka úžasná. Kdybych nepotřeboval nafťáka a sem tam trochu toho zavazadlovýho prostoru, měnil bych okamžitě :blush: Tahle předváděčka byla navíc jen rok stará, s nájezdem 19tkm, původní cenou necelých 40 tis. Euro a když jsem se ptal na aktuální cenu, bylo mi sděleno, že za 25 tis. Eur by mohla být moje;) To už člověka nahlodá..:D


Přílohy:
P4120419c.jpg
P4120419c.jpg [ 156.89 KiB | Zobrazeno 4467 krát ]
P4120426b.jpg
P4120426b.jpg [ 128.62 KiB | Zobrazeno 4467 krát ]
P4120425b.jpg
P4120425b.jpg [ 146.54 KiB | Zobrazeno 4467 krát ]
P4120423b.jpg
P4120423b.jpg [ 132.16 KiB | Zobrazeno 4467 krát ]
P4120421b.jpg
P4120421b.jpg [ 175.78 KiB | Zobrazeno 4467 krát ]
P4120418b.jpg
P4120418b.jpg [ 187.59 KiB | Zobrazeno 4467 krát ]
P4120417b.jpg
P4120417b.jpg [ 186.68 KiB | Zobrazeno 4467 krát ]
P4120416b.jpg
P4120416b.jpg [ 178.91 KiB | Zobrazeno 4467 krát ]
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Test Mini Coupé JCW
PříspěvekNapsal: 13. dub 2013 15:55 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 26. kvě 2010 11:20
Příspěvky: 176
Moc hezky napsany.... Shltl jsem to jednim dechem a naucil sem se jeden vytribeny obrat. Diky:-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Test Mini Coupé JCW
PříspěvekNapsal: 13. dub 2013 18:51 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 29. bře 2011 23:57
Příspěvky: 1653
Bydliště: North Bohemia, origin MI, SVK
podobne, chválim super spracovanie príspevku...

až by bola škoda aby to zapadlo v téme pokec...a o chvíľku zmizlo...

_________________
03 MC R50 where it all started...MINI obsession
07 MCS R56 speed...salt...pepper...chilli
11 CM SD R60 distance well done


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Test Mini Coupé JCW
PříspěvekNapsal: 13. dub 2013 19:07 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 28. čer 2011 15:18
Příspěvky: 1156
Bydliště: Ústí nad Labem
Moocky pekny. Jdi do něj. :idea:

_________________
EX - Mini One R56, OKCZ Cooper 90kW, 122 koní upgrade 2015, červená - mazlík.
KTM Duke 390
EX - K Vulcan S, 45 kW - Willi
EX - K Z750R Spark black, 77,7 kW - princezna


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Test Mini Coupé JCW
PříspěvekNapsal: 28. črc 2014 17:36 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 01. lis 2008 20:57
Příspěvky: 176
Bydliště: Pržno FM
Náhodou jsem natrefil na tento testík, shodou okolností na stejného, ale červeného krasavce čekáme :2drivers:

_________________
http://moje.auto.cz/m-z-/modre.html
R50 S-ko RE31
M135i


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz