Logo
Právě je 27. dub 2024 20:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 17. bře 2010 11:45 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. led 2005 12:58
Příspěvky: 438
Bydliště: Frýdek-Pístek
72hodin s Clubman S.. Stylový víkend

Intro:
Když jsem se ráno probudil a uviděl opět polétávat za okny to bílé svinstvo, tak se mě zmocnila beznaděj.. vždyť už jsem plánoval, že tento víkend oživím klasické Mini.. takže odsunutí opět na neurčito..
s o to větším sentimentem vzpomínám a píšu tento článek..

Vím, že mezi námi je spousta těch co reinkarnaci značky Mini po roce 2000 už nepovažují za právoplatné Mini.. S železnou pravidelnou se vyskytují vášnivé rozepře a asi nikdy nedojdeme mírového řešení.. Máme tu 2 nesmiřitelné tábory ultras klasiků a New Mini, ale naštěstí prostor mezi nimi vyplňují většinoví fanoušci obou generací.. Mnozí z nás by toužili v garáži mít oba typy.. ti šťastnější je doma už mají..
..proto když se ke mně nedávno naklonila štěstěna a naskytla se ojedinělá příležitost zapůjčit si v BMW ČR v Praze na víkend prakticky libovolné auto z aktuální nabídky značky Mini, tak jsem neváhal ani chvíli a jednoznačně zvolil model Mini Cooper Clubman S.. Nejen proto, že nikdo ze známých registrovaných uživatelů na minicooperklub.cz tímto modelem zatím nedisponuje a tak se nemůže podělit o své zážitky a postřehy, ale především a hlavně proto, že Clubman S pro mě osobně symbolizuje to, co z klasického Mini dělalo po desetiletí tak kultovní auto.. Je to nápaditý roztomilý vzhled .. extravagantní technická řešení a turbo motor překypující ochotou.. Zbývalo jen tedy doladit termín a pak už se jen těšit.. Samozřejmě, že jsem měl sto chutí nechat tenhle test na období sezóny.. užít si sluníčka a tepla na některém z početných srazů.. ale do akcí daleko a zvědavost velká..

Připravit na start!
Auto bylo připraveno k vyzvednutí v podzemních garážích kancelářské budovy, kde sídlí BMW ČR v Nových Butovicích.. Procházíte jednotlivými podlažími a všude na vás koukají dravé pohledy modelů mnichovské značky.. jako šelmy přikrčené k betonu co na vás číhají, aby po vás mohly skočit a rozdrásat na kusy.. míjíme většinou elegantní tmavé barvy a v tom na mě zpoza rohu vykoukne něco, co mě okamžitě uhrane.. krátké „S“ko v ohnivé Chilli červené s černou kombinací střechy, pruhů a kol.. Jdeme dále, ale můj pohled patří stále tomu provokativnímu kousku.. v myšlenkách si vyčítám, že jsem si raději měl vybrat tenhle model.. ale to jen do té doby, než stojím tváří v tvář nádherné modré metalíze v kombinaci se stříbrnou střechou i pruhy.. Obuté to taky není do nějakých obyčejných zimních plecháčů, ale poctivých 17“ hliníkových discích se zimními pneumatikami 205/45 R17 Bridgestone Blizzak.. Tenhle typ zimních gum jsem měl i na klasiku a byl jsem s nimi moc spokojen.. takže rychlou prohlídku jsem měl za sebou.. pak už jen nezbytné podpisy na Zápůjčních smlouvách a po duši se mi náhle rozlil falešný pocit hrdosti a pýchy, že ten úžasně roztomile vyhlížející kompaktní kombík mi bude říkat na 72h.. „Yes Sir“.. nebo spíše „Ja, mein Herr“? Je to tedy více Mini nebo spíše BMW? To je otázka na níž snad po víkendu budu znát odpověď..

Praha…óóó.. Dio!
Jelikož nebylo času při předávání auta nazbyt, tak jsem se spokojil s ujištěním, že by mě nemělo nic překvapit.. Troufám si říct, že už jsem řídil leccos a proto jsem dál po ničem nepátral.. mám dost hravou povahu a když mě auto dokáže mile překvapit dosud netušenou funkcí nebo neobjeveným detailem i po několika dnech, tak je to auto dle mého gusta.. většinou jsou běžná auta natolik čitelná, že uživatelský manuál můžeme rovnou hodit doma do šuplíku, protože potřebovat ho budeme až při výměně pojistek nebo příští servisní kontrole.. Po první jízdě centrem prahy z Nových Butovic do Holešovic v páteční špičce jsem ale spolkl veškerou svou pýchu a tu příručku si při čekání na oběd opravdu docela pečlivě raději prolistoval.. Důvodem bylo nejen množství stylizovaných spínačů a přepínačů jako bychom chtěli odstartovat stíhačku Spitfire (mimochodem ty pákové spínače jsou vážně úžasný designový prvek interiéru a symboliku křidélek Mini v interiéru taky najdete na středovém panelu).. hlavním důvodem mého úžasu a v první chvíli zděšení byl ale systém Stop&Go! S tím jsem se setkal v reálu poprvé a popravdě jsem hodně znejistěl, když jsem dojel na světla, vyřadil neutrál a pustil spojku.. autu totiž zčista jasna zhasl motor.. „Sakra.. Co se děje? Jak to? Nové auto.. najeto jen 6,5tis.km a to se musí stát zrovna mě..“ Nastartovat se mi tedy znovu rychle podařilo zmáčknutím tlačítka Start/Stop.. když se totéž ale opakovalo i na dalších světlech.. v tu chvíli mě to trklo.. moderní technologie snížení spotřeby paliva a emisí ve městech vám za klidového stavu na semaforech nebo v zácpě vypne motor a při sebemenším doteku na spojku jej zase okamžitě aktivuje.. pak stačí jen popojet rychlostí 5km/h aby se systém znovu zaktivoval a při dalším zastavení kolony opět slyšíte brumlat jen motory kolem vás stojících aut.. Tento systém jde samozřejmě i vypnout prostředním tlačítkem u řadící páky.. to jsem prováděl především v menších městech, kde čekání na semaforech nebylo tak zdlouhavé jako v Praze..

Gentlemen..start your engines!
Když jsem tedy konečně po prolistování manuálu získal přehled o tom, kde který ovládací prvek je a jak funguje, mohl jsem se zaměřit na to co dělá verzi „S“ tak „S“ilnou anebo „S“exy..? To co mému srdci přivozovalo pravidelné návaly adrenalinu a mozku záplavy endorfinů.. a tím je samozřejmě motor.. zatímco první generaci uměl pekelně rozpohybovat 1.6 motor ze spolupráce BMW s brazilskou divizí General Motors a patřičné steroidy jako třešničku na dortu verzi „S“ pak dodal kompresor, tak motor druhé generace New Mini už pohání agregát zrozený ze sňatku z rozumu BMW a Peugeot/Citroen nadopovaný steroidy turbínkou..

TURBO..
magické slovo na pět, které při vyslovení většině sportovně založeným fanouškům způsobí husí kůži po celém těle.. vždyť Turbo motory posunujou pouhou jízdu na požitek.. ano.. když se něčeho používá moc, ztratí to své magické kouzlo.. vždyť tu už máme turbo vysavače.. turbo výtahy.. dinosauří hudební skupinu a vlastně už skoro každý diesel chrochtá přes turbodmychadlo.. pak tu máme auta co se sice ládujou benzínem, ale to turbíčko je tak měkké, že si říkáte jestli tam vůbec je..
To ale není případ Cooper/Clubman S.. motor je ideální mix objemu a výkonu.. krásně jde za plynem na kterýkoli stupeň.. má rád vyšší otáčky.. jen u 5ky a 6ky už není to pružné zrychlení takové jako u nižších stupňů, což je ale logické protože tohle jsou dálniční rychlosti, díky jejichž odstupňování pak na dálnici můžeme vyvinout maximální rychlost až 225km/h.. A veřte, že stačí se na dálnici lehce zamyslet a podržet nohu na plynu déle než obvykle.. najednou kouknete na obrovský středový sdružený budík a zaleknete se, protože aniž by vám to nějak připadalo, tak letíte rychlostí kolem 200.. auto je tak pohodlné a skvěle odhlučněné, že ani tak velké rychlosti nejsou nepříjemné.. mít všichni takové auta, nebál bych se zvýšení limitů na nových úsecích českých dálnic..

Rocková symfonie
jak jsem už uvedl odhlučnění interiéru je na vysoké úrovni.. prakticky při vyšších rychlostech slyšíte jen aerodynamický hluk a nějaký vzdálený univerzální utlumený zvuk motoru.. pokud si chcete vychutnat v interiéru typické pískání turba při sešlápnutí plynového pedálu, musíte jet pomalu v obci, stáhnout si okýnko a ještě se lehce naklonit.. v tu chvíli je vám odměnou a bonusem i sytý chraplavý zvuk linoucí se z výfukové soustavy.. to vám nejvíce dojde až se z interiéru přesunete ven (ne moc ochotně) abyste auto půjčil na řízení někomu dalšímu.. to si totiž vyzkoušíte jaké to je stát venku a závidět těm vevnitř.. pak se rozjedou a vy zůstanete v němém úžasu, jak je ta dvojice po stranách na zádi vyvedených výfuků úžasně odladěná.. pomyslíte si.. „sakra.. kde se to v tom bonbónku vzalo? Tohle z interiéru vůbec neznám..“ Takže jakmile najedete na pražský okruh a uvidíte velkou bílou ceduli.. 50km/h z důvodů nižší hlučnosti… „pfffff.. to určitě..“ schválně pak jedete na vytočenou dvojku těch 50.. taková osobní revolta.. a věřte, že ten zvuk s otevřeným okýnkem stojí za to..

Co se sportovního zvuku v interiéru týče, tak zprvu jste zklamáni, protože když si zaplatíte turbo verzi nějakého sportovního auta, tak si i schválně zpočátku vypínáte rádio, abyste si ten sytý pištící zvuk roztáčejících se lopatek náležitě vychutnali.. ale zase kdo měl turbo, tak ví že při dlouhém cestování je jakýkoli hluk navíc unavující.. Nakonec vám tedy při cestování stejně nezbude než si pustit solidně hrající reprosoustavu a zanotovat si.. „On days like these“ nebo „Self preservation society“ :biggrin:

Cestou necestou
Díky dlouhé zimě naše cesty připravují každodenně motoristům přírodní slalom a polygon v jednom.. výmoly.. díry.. hrby.. podvozek je všechny snad i díky velkým 17“ kolům vcelku pohodlně překonává.. je sice podle postřehů majitelů první kompresorové generace S měkčí, ale tak nějak vyváženěji a jistěji působící.. Jako anděl strážný nad námi bdí trojice elektronických řídících systémů, které lze deaktivovat.. Pokud chceme prohnat početné stádo koní třeba na okruhu, tak se zase hodí tlačítko Sport, po jehož aktivaci se přiostří řízení a zlepší nástup výkonu při sešlápnutí plynového pedálu.. vážně ten rozdíl pocítíte..

Exteriér
dalo by se říci, kdybychom pohled zvenčí na Clubman S převedli na mužské chápání, že se jedná o ideální ženu.. jen tak by se dalo vyložit rovnoměrné rozložení obdivu mezi přední klenuté křivky se šperkem v dekoltu v podobně náfuku na kapotě.. obdiv siluety / postavy při pohledu z boku a fascinace pozadím díky netradičně koncipovaným dveřím kufru..
Prakticky a emotivně uvažující ženy to zase hodnotily jako roztomilý kukuč.. jako kdyby měly pohladit po hlavičce své oblíbené domácí zvířátko.. bočně ocenily kompaktní proporce malého kombíčku a zezadu? „To je přece jako ta retro lednička s velkými madly a křídlovými dveřmi..“

Interiér
Co se týče interiéru a vnitřního prostoru, tak místa pro čtyřčlenou posádku je tady víc než dost.. díky zvětšeného rozvoru i na zadních sedadlech vcelku pohodlně poskládá své nohy 190cm dlouhán.. Když ale chceme jet v pěti, pak sedadla vzadu poslouží jen pokud chceme převést čínské gymnastické trio.. nebo skokany na lyžích.. (výškově by se vlezli..) ale díky anatomickému tvarování zadní lavice a zúžení v oblasti sedáku se 3 lidé českých postav bezbolestně nevlezou.. :roll:
Jako výchytávka se zaměřením na mladé rodiny jsou v zadních sedačkách přímo zabudované úchyty pro dvě autosedačky. Dostupnost na zadní sedadla je možná jen přes stranu spolujezdce, ovšem přes vtipně a stylisticky geniálně otevírací polodveře, které se otevřou jakoby zrcadlově proti hlavním dveřím.. čímž máme po sklopení a posunutí předního sedadla spolujezdce dostatek místa bez středového sloupku k nasednutí..
Zavazadlový prostor je akorát tak velký na středně velký nákup nebo pár tašek.. kočárek se nevejde.. golfové hole jen tak tak do uhlopříčky zavazadelníkem.. pokud trváte na větším objemu převážených věcí, tak ani po složení zadních sedaček vanu s Clubmanem neodvezete.. Ale tchýni nepochybně vystěhujete s nadšením.. byť budete muset stejně tu trasu do domova důchodců otočit několikrát.. :lol:
Odkládacích kapsiček a skříněk najdeme v přístrojové desce, dveřních výplních víc než dost.. omrzela se vám barva vnitřního osvětlení? Není problém spínačem změnit barvu náladového světla v interiéru dle libosti pouhým přidržením jednoho ze spínačů..

Závěrem:
Co říct závěrem.. snad jen pár osobních poznatků.. už dlouho jsem si s takovou chutí a nadšením nevzal do ruky kbelík s šampónem a houbu, abych umyl tu krásnou modrou metalízu skrývající se pod závojem bláta a solného prachu.. málokteré auto vám podsouvá s takovou jistotou a nadsázkou, že porušování pravidel je vlastně zábava…svým nepodlézavým způsobem vás nabádá sešlápnout ještě o něco více ten plynový pedál..a tiše chlácholí, vždyť ono se nic nestane.. jen na chvíli.. :bigups:
Trocha čísel závěrem neuškodí.. zaznamenal jsem 74 udivených pohledů.. 58x otočení hlavy .. 14 tajných závistí.. 6kamarádů to řeklo otevřeně.. najel něco kolem 1500km.. svezl 19lidí.. průměrně 2x každý s pasažérů s povzdechem poznamenal, že by to auto chtěl.. jen kdyby ta cena.. :blink:
A ptáte se na konkrétní cenu? Tak tedy základní ceník Mini Cooper Clubman S začíná na 645tis. Mnou testovaná verze byla velice slušně vybavená (ale stejně bez kůže, navigace, střešního velkého skla atd.) a cena 810tis.. jestli je to za exkluzivitu a jedinečnost hodně nebo akorát nechám na posouzení Vám..

A abych nepěl jen samou chválu.. co mě rozčilovalo a to že vážně dost, že od samého začátku až do konce bylo něco uvolněného v zadní části interiéru.. pořád tak nějak pískalo, cinkalo nebo vrzalo.. (těžko ten zvuk identifikovat).. prostě to bylo jako kdyby někdo z pasažérů pašoval ve svém batohu ukrytého kanárka ..

snad se mi podařilo vám Mini Cooper Clubman S přiblížit jak nejlíp to šlo a v tomto testu jste se dověděli vše, co vás zajímalo.. a pokud ne, neváhejte se zeptat dokud ho mám ještě v čerstvé paměti..

galerii fotografií naleznete zde (2 stránky):
http://www.canyon.wz.cz/?path=./Obrazky/Clubman_S/

pořídili jsme i jedno video kde si můžete udělat představu o krásném zvuku při odjezdu.. po 17.vteřině (prosím ignorujte zvuky před 17 sekundou záznamu.. :biggrin: )
http://www.youtube.com/watch?v=4UudlQqp0yM

PS: pří víkendovém testu Clubman S jsem si nechtěl kazit zážitek pohledem na dvoučíselnou spotřebu v litrech při sportovnější jízdě, takže nějakou relevantní tabulku nemám.. spotřebu jsem jednou jedinkrát vynuloval a to na D1 za sněžení, deště a mlhy.. rychlost se pohybovala na dálnici 130-180 podle hustoty provozu a stavu vozovky a do F-M jsem dorazil s výslednou spotřebou 8,6l.. což se mi na ne zrovna pomalé cestování zdálo moc príma spotřeba..


Přílohy:
DSCF3110.jpg
DSCF3110.jpg [ 129.27 KiB | Zobrazeno 4187 krát ]
ClubmanS (35).jpg
ClubmanS (35).jpg [ 95.88 KiB | Zobrazeno 4187 krát ]
ClubmanS (38).jpg
ClubmanS (38).jpg [ 107.33 KiB | Zobrazeno 4187 krát ]
ClubmanS (39).jpg
ClubmanS (39).jpg [ 152.46 KiB | Zobrazeno 4187 krát ]
ClubmanS (40).jpg
ClubmanS (40).jpg [ 121.44 KiB | Zobrazeno 4187 krát ]
ClubmanS (41).jpg
ClubmanS (41).jpg [ 115.26 KiB | Zobrazeno 4187 krát ]
ClubmanS (42).jpg
ClubmanS (42).jpg [ 147.12 KiB | Zobrazeno 4187 krát ]
ClubmanS (44).jpg
ClubmanS (44).jpg [ 188 KiB | Zobrazeno 4187 krát ]

_________________
"Never drive your Mini faster, than your guardian angel can fly!"
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17. bře 2010 12:26 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 22. pro 2007 19:54
Příspěvky: 152
Bydliště: Dolní Studénky
Krásné fotky a vymazleně napsáno.
Počkej až si to přečte Worry - zase bude slintat :D

_________________
i MINI je někdy MAXI


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17. bře 2010 15:12 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. čer 2008 13:44
Příspěvky: 1869
Bydliště: Nord Czech
to Aspik : v pátek není doma :D

_________________
I love cool cars with sex-appeal = MINI
Happy MINI Friends - "Ekšn and Dance man"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19. bře 2010 11:10 
Offline
bůh minifóra
bůh minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 15. lis 2008 19:29
Příspěvky: 1483
Bydliště: Praha
No ty woe !!! Hustej článek a já zase slintám.. Jdu si ho vytisknout a budu si ho číst před spaním..

Ondro a crew - skvělá prácička !! :bigups:

_________________
Klasika jsem měl rád, NEW MINI miluju !
Happy MINI Friends - "Kápo"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz