Prepnout do plneho zobrazeni
Prostor pro příznivce Nových MINI s 2. generací (R55, R56, R57, R58, R60)
zde máte místo pro představení svých vozů spolu s napsáním chystaných plánů...
Odeslat odpověď

Můj Mini příběh

24. lis 2018 00:21

IMG_0161.JPG
Ahojte všichni. Už jsem tu nějakou dobu, ale teď to budou 2 roky co mám Miniho doma a chtěl bych se podělit o můj příběh.
Prvního Miniho jsem měl v roce 2008, byla to první generace bez kompresoru. Ten pak odešel s tou paní co odešla taky :roll: . No a před dvěma lety na mě přišla asi krize středního věku a zatoužil jsem po esku. Našel jsem si v Německu druhou problematickou generaci. Nicméně jsem si ho našel za dobrej peníz se špatným motorem a že si ho opravim podle sebe, motor bežel, jen neměl výkon. Sice jsem ho koupil za peníz jako bez motoru, ale doufal jsem, že to bude jen turbo :D Ten co ho měl předemnou, tak byl strašnej dobytek. Jen jsem to auto otevřel, tak mě přes nos praštil smrad jak ze čtvrtý cenový skupiny. mělo to smoking paket a pán ho užíval dost. Takže jak jsem ho přivezl, tak popelník letěl ven a první cesta směřovala na vyčištění parou. To se z 80% podařilo odstranit a pak nastoupily voňky a větrání. Hned potom jsem vyndal turbo a šlo na repasi. Trvalo to týden, ale pro mě to byla věčnost. Jak přišlo, tak se tam hned hodilo a šlo se zkusit. Pořád stejný. Znovu ven a zkontrolovat katalyzátor. Ten byl totálně zapečenej olejem. Takže se vykuchal, vrátilo turbo a lítalo to jako kráva. Sice to žralo nějaký olej, ale to u těchto motorů je. Asi za měsíc najednou na dálnici na 3 válce (ještě bych chtěl upozornit, že i když ho prohánim, tak se ale k němu chovám s největší péčí. Zahřeju, dochlazuju, tankuju jen 100 oktanů a pravidelně měnim olej) Takže jsem s autem zajel do dílny a druhej válec bez komprese. Takže hlava dolu no a uštíplej kus ventilu. Hlava se poslala na přebroušení preventivně se vyměnili i ostatní ventily. Válce měli nějaké rýhy, tak se to ruční honovačkou zaleštilo, dali se nový kroužky a sestavilo. Auto jelo, ale na poloviční výkon a hlásilo to chybu v nastavování vanosu, takže jinej solenoidní ventil, ale chyba pořád. Nicméně mi to zase tak nevadilo, protože jsem potřeboval zajíždět a kdyby to mělo velký výkon, tak nevim jak bych se držel. Jinak to nežralo ani kapku oleje. po ujetí 800km jsem zahlídl kouř a auto začlo žrát olej. Když jsem najel 5000km, tak jsem začal řešit opravu výkonu, že už to budu moct honit. pořád jsme na to nemohly přijít. Tak jsem to zavezl k elektrikáři co dělá BMW. Ten zjistil, že elektrika je vpořádku a ať si pro to přijedu. Když jsem o něj odjížděl, tak už jsem měl pocit, že to jede líp. počkal jsem až se motor zahřál a vytočil pře 3000 otáček. Auto táhlo a kontrolka polovičního výkonu se nerozsvítila, otáčky přes 4000 a výkon tam. Záhadně se to opravilo. Dodnes nevím co to bylo. Auto teda lítalo, ale začínalo žrát olej víc a víc. Když už to vypadalo, že jezdím Warťasem, protože za mnou byl už modrej dým skoro pořád, tak jsem se rozhodl na kompletní generálku. Ano měl jsem jí udělat hned jak jsem to přivezl, ale já chtěl jezdit a jak jsem říkal, tak jsem doufal, že to bude jen to turbo. Takže motor ven, rozebrat do šroubku, poslat na výbrus, nový písty atd atd. Teď před týdnem jsem to dal zase do kupy a opět začínám zajíždět. Takže když mě někde potkáte jak jedu jako buzik, tak se omlouvám, jsem v záběhu. Po týdnu mám najeto pře 800km, auto nekouří, olej nežere, voda neztrácí, takže to musím zaklepat, ale vypadá to nadějně. :biggrin:
Přeju všem Miníkářům ať jim to jezdí a problémy se vyhýbají :wink:
Přílohy
8.JPG
7.JPG
6.JPG
5.JPG
4.JPG
3.JPG
2.JPG
1.JPG
Cooper.jpg

Re: Můj Mini příběh

14. úno 2019 14:23

Tak jsem začal měnit barvu
Přílohy
12.JPG
11.JPG
10.JPG
9.JPG

Re: Můj Mini příběh

20. dub 2021 17:29

Ahoj, prosimte kdo ti delal tak velky servis? Taky me to ceka... Diky
Odeslat odpověď