Jako by mi Mini nebylo souzené.. červené běželo jak hodinky a bum, černé je naopak starost už od začátků.
Hned při druhé delší cestě zahlásil servis - rozsvítila se kontrolka motoru a Miňas mi spadl do nouzáku. Motor mi v Mini problém zahlásil po cca 150 km svižné jízdy dálnice a okresek (100 - 180 km/h).. Po dojetí, vychladnutí a vypnutí vše již po nastartování v pořádku.
Za dva dny při cestě zpět znovu vše ok, auto nic nehlásilo. Ale za další dva dny, když dva dny stálo a já jej nastartoval, tak jako by měl špatný benzín, jak kdyby chytal jen na dva válce a ustálil se asi až po minutě. Zároveň se rozsvítila znovu kontrolka motoru. Po pár km se ale vše vrátilo do normálu. Jenže od té doby, kdykoli jsem startoval za studena, tak mu to šlo horko těžko, než se zase opět probral k životu. Zatímco po zahřátí a opětovném nastartování vše ok.
Zajel jsem tedy do servisu Auto Pupik, což je i na foru nejdoporučovanější servis Mini v okolí Prahy. Specializují se na BMW a Mini a na dílně to bylo znát: dvě BMW X5, jedna M3 a naftový
Clubman. Majiteli servisu jsem vše podrobně popsal, vzal notes a šel Miňase ven napíchnout - nezapomněl se zmínit, že ty francouzská PSA mají svoje mouchy - podle PC je vše v pořádku, jen nějaké hlášení na 1. a 3. válci, což vymazal + emise a že teď Miňas poletí jak střela a vše v pořádku. Pro jistotu jsme prohodili svíčky.. mám se prý prostě ozvat pokud se to znovu objeví, ale nevidí v tom větší problém. Nic samozřejmě nechtěl, dal mi vizitku, že se mu mám kdykoli ozvat a celkově jsem z něj a ze servisu měl dobrý pocit.
Tak uteklo několik dní bez problémů (moc jsem ani nejezdil) a jedno ráno znovu hlášení o závadě motoru a doporučení jet do servisu. Potřeboval jsem ale zrovna pár dní jezdit a Miňas padal pravidelně do nouzáku při větším zatížení. Jednou nastala dokonce nebezpečná situace. Chtěl jsem na okresce před zatáčkou předjet - ze šestky na čtyřku a jdu do prostisměru - v tom auto spadlo do nouzáku a přestal jsem zrychlovat. Naštěstí jsem se stihl zařadit zpět za předjíždějící vozidlo.
Auto Pupik volný termín až za 3 týdny, tak jsem se svým problémem obeslal ještě dva doporučené servisy a hned druhý den se mi ozvali z Mini Guru. Ať přijedu, že se na to podívají. Dorazil jsem v pátek, hned se na to koukli, po napíchnutí se hned vědělo, že s ním něco není v pohodě. Cca za 2 hodiny mi volali, zřejmě palivové čerpadlo
ale že prohlídnou ještě nějaké věci a dají mi v pondělí finální verdikt. V pondělí potvrzeno - palivové čerpadlo 20 000 Kč. Rovnou vyměnili palivový filtr a čerpadlo dorazí do 4 dnů z BMW. Takže jsem v tom skoro za 30 a čekám až mi dají vědět, že je hotovo.