NEW MINI
http://new.minicooperklub.cz/

juristra - CLUBMAN JCW
http://new.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=82&t=7665
Stránka 11

Autor:  juristra [ 07. dub 2016 01:27 ]
Předmět příspěvku:  juristra - CLUBMAN JCW

Zdravím ve spolek,

chtěl bych se vám tímto pochlubit svým (už trošku odrostlým) dítkem. Jmenuje se Honzík, měří 396 cm, váží 1280 kg a já doufám, že se mi moc nebude pokakávat. Jinak je to tedy R55 John Cooper Works Clubman a pod kapotou by měl mít 211 poníků, jezdí na duhu a do kufru se vejdou tři lepkrikoni - tohle jsou tři nejčastější vtípky na můj účet ze strany kamarádů, kdykoliv se někde objevím. Mně je to naštěstí úplně jedno, protože vždy, když někam dojedu, už mám jen úsměv od ucha k uchu, a to nejen z důvodu jízdy, ale především z důvodu zvuku výfuku a jeho neustálého prdění (i po 6 měsících ježdění se po každém uprdnutí Miníka směju jak šťastný dement).

Prcek by měl být snad ve formě, protože až na výfukové plyny v kabině po měsíci ježdění (odstraněno v Renocaru v rámci obecné svolávačky na R55 - turbo?) se zatím nic neobjevilo. Nepočítám teda hlasitější starty a hlučnější motor během zimy, než se během 5-ti minut zahřál motor, ale to beru, že by snad nemělo být něco vážného - na můj speciální dotaz, jestli to potencionálně nesmrdí krchovem auta 1-krát potvrzeno při předprodejním servise v Renocaru a 2-krát při následném poprodejním servise v Renocaru a AutoPupík (ano, jsem trošku připodělanej), že tam není žádný problém. Pro jistotu to chci ale pojistit alespoň výměnou napínáku, jak jsem tady tak různě četl. I z důvodu absence vidin průšvihů jsem se prozatím rozhodl jen pro kosmetické úpravy (nepočítaje výměnu provozních kapalin a filtrů) - změna pro mne nepěkné stříbrné střechy a sloupků na černou, zatmavení oken (kvůli šetření klimatizace, heh) a nové obšití volantu (tam to bylo třeba, auto bylo z Itálie a levá strana byla komplet vyšisovaná od sluníčka).

Zážitků s autem, jeho koupí, úpravami apod. je docela dost a asi i do budoucna bude, a protože jsem docela technický analfabet a laik, chtěl bych dopředu poprosit o shovívavost a trpělivost při mých dotazech a případných prosbách, které mohou případně vyznívat až dementně.

juristra

P.S.: Jinak se omlouvám za fotky, ale HTC se asi rozhodlo upgradovat foťak v mobilu ve stylu "Čím více růžové a rozostřené fotky, tím lépe". Do budoucna se polepším a určitě i doplním recenzi.

Přílohy:







Autor:  facny [ 07. dub 2016 08:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: juristra - CLUBMAN JCW

Hezký clubík, vítej do Mini rodiny! Na ty hlučné starty si dej pozor! Při výměně napínáku raději nech proměřit řetěz a zkontrolovat vodící lišty, nebo to rovnou vyměň :-) Byla by škoda pak řešit nějaké patálie, kvůli 5000.

Autor:  juristra [ 11. kvě 2016 23:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: juristra - CLUBMAN JCW

Jak už jsem zevrubně informoval TADY, stavil jsem se dnes na měření výkonu v AUTOTECHNOLOGI. Jednání, cena i zkušebna moc fajn. A mají tam super hlídače, dobrmany. :) Mj. tam pak nabízí i chip na Mini - různé ceny a různá navýšení výkonu.

Graf trochu nepřehledný kvůli zrovna došlé barvě, ale výsledkem je 194 HP a 285 Nm. Inu co naplat, očista musí být a aspoň vím pro začátek a dál.

Přílohy:
Poznámka: Asi došla jedna barva, ale žlutá je Nm - 285 a modrá je HP - 193,7.



Autor:  miras [ 12. kvě 2016 11:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: juristra - CLUBMAN JCW

No, tak myslím, že bydlíme blízko sebe (tak 200 metrů) anebo si byl u někoho na návštěvě začátkem týdne... :biggrin:

Přílohy:


Autor:  juristra [ 12. kvě 2016 12:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: juristra - CLUBMAN JCW

miras píše:
No, tak myslím, že bydlíme blízko sebe (tak 200 metrů) anebo si byl u někoho na návštěvě začátkem týdne... :biggrin:


Tak to jsme skoro sousedi :) Taky jsem si tě párkrát všiml pod zastávkou a vzadu u hřbitova (když jsem dělal asi 10 kolečko při hledání místa). Ty nálepky na zadním skle jsou dobrý rozlišovák. :bigups:

Autor:  miras [ 12. kvě 2016 23:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: juristra - CLUBMAN JCW

Jo, parkování je nejlepší když přijedeš domů pozdě večer a pak jezdíš kolem 15 minut... V největším zoufalství to pak nechám kilometr daleko, takže pak ještě 5 minut pěšky... :blink:

Autor:  juristra [ 14. dub 2017 21:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: juristra - CLUBMAN JCW

Tak se po nějaké době s určitým posunem opět připomínám se svým Clubmanem. Za ten rok se toho krapet změnilo - zvenku, zevnitř a úplně zevnitř, a to hodně za vydatného přispění zdejších členů fóra. Díky Worry, OKCZ, Mekku a Spandau :wink: :bigups:

Nejprve se dělaly malý pitomůstky a la výměna zpětného zrcátka z 3pinu na 7pin, takže zase mohlo plnit svoji sklopnou fci. Pak různý LED osvětlení apod. No, a pak sem se jednou potkal s Worrym a zakoukal se do jeho zadních DIY zakázkových světel a uprosil ho, jestli by mi taky takový podobný neuklohnil do červena. Uklohnil a výsledek je skvělej (viz pro porovnání fotky níže) - je to jeden z prvních prvků, který je součástí budoucích změn vzhledu exteriéru.

Pak jsem se dal mj. do zatmavování vnitřku z té nepěkné stříbrné (ano, fakt není hezká;) do matnoebenovočerné. Jako pro zkušené harcovníky asi pohoda, ale pro nováčky jako já docela slušné studium rozebírání interiéru z různých fór a YT. Nakonec se to celý podařilo rozebrat, ale říkal jsem si, že to je teda pekelná skládačka a puzzle. Výsledek je tak půl na půl, kdy se mi barvu podařilo zapéct tak, aby nebyla až tak náchylná na odření jen u půlky lakovaných věci, takže u některých částí mě rozborka, broušení a lakování čeká ještě jednou (ale aspoň využiju ty paklíče na interiér, co mi přišly asi měsíc po dolakování).

Z hlediska výkonu jsem byl docela nemile překvapený z poslední návštěvy brzdy (naměřeno 194 HP namísto sériových 211 HP) a tak sem si řekl, že s tím bude asi potřeba něco udělat. Postupně jsem se dal do nákupu různých serepetiček - FMIC Forge, Cold air intake AEM, resonator delete hose Forge, BOV bypass Forge, zesílena BOV pružina Alta, sound generator delete pipe OKCZ :), KN oil filter, Millers oil 5w30 apod.

Všechny ty úpravy pak byly zakončeny návštěvou Ondry - OKCZ a provedením dekarbonizace motoru, dokódováním rádia, palubního počítače a oken. No a zvěsti o Ondrovi nelžou. Naprostá spokojenost a fascinace jak mu jde vše od ruky a jak už má Miníky v malíku do snad i posledního detailu - Wellness Mini je hodně příznačné označení :) (nehledě na to, že to byla moc fajn návštěva i pro mne z hlediska přátelské atmosféry). Ten den mu asistoval jeho táta a šikovnost mají očividně v genech, protože na takovou rozborku a složení motoru zpátky se koukalo moc hezky a upřímně se těším na další návštěvu. Co se týče dekarbonizace, tak motor byl klasicky hnusně zanesenej (foto nemám, ale stačí se podívat třeba do fotek "deliho" který to měl zanesené tak nějak stejně). Silná rezonance se pak výrazně uklidnila a celkově se mi zdál motor takový klidnější, ale zároveň při sešlápnutí plynu kopavější a živější. Dekarbonizaci u Ondry fakt doporučuji všem.

Všechny výše uvedené procesy se pak promítly i na výkonu auta, kdy jsem Miníka vzal opět na brzdu do AUTOTECHNOLOGI. První test dopadl špatně, kdy v půlce při 5000 otáčkách z ničeho nic spadl výkon na nulu a hlásila se chyba plnění turba. Reset diagnostiky a pořádné protůrování motoru kupodivu zabralo a měření pak nějak dopadlo - Mini si občas žije svůj vlastní život. Konečný výsledek 164 kW (222 HP, tj. nárůst 28 HP) byl sice pod moje prapůvodní očekávání, ale i díky odhadu Ondry a kvůli tomu, že asi profukuje a čoudí turbo, jsem to tak nějak těsně před měřením tipoval. Níže je pak porovnávání měření před a po dosavadních úpravách.

Do budoucna pak plánuji hodně věcí :) ale především bych chtěl do konce roku dotáhnout výkon Miníka do takových sfér, které bych si představoval (výfuková soustava, svíčky, cívky, chladič, remap ECU a repas turba/výměna za silnější) - ehm, Ondro? :) . Nekamenujte mne prosím, ale alespoň 280 HP si tam prostě dovydoluju :) S tím samozřejmě souvisí i následná úprava částí, které by takový nárůst mohly odnést. A ne není to zbytečné :lol: Bude to fajn rok :)

Přílohy:
Poznámka: Mini splní i fci stěhováka.

Poznámka: Před úpravou - HNY.

Poznámka: A po Worryho úpravě.

Poznámka: A po úpravě - detail.

Poznámka: Rozborka interiéru - hezky se to odlehčilo.

Poznámka: Neuvěřitelně sehraná dvojka :)

Poznámka: Opět v AUTOTECHNOLOGI :)

Poznámka: Porovnání nárůstu výkonu. A půjde to ještě výš.


Autor:  Hary123 [ 16. dub 2017 11:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: juristra - CLUBMAN JCW

K čemu ladit už vyladěné JCW? 220 koní se Vám zdá málo? :blink: :biggrin:
Rejpám, ale ty super světla jsou kde?

Autor:  juristra [ 16. dub 2017 11:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: juristra - CLUBMAN JCW

Hary123 píše:
K čemu ladit už vyladěné JCW? 220 koní se Vám zdá málo? :blink: :biggrin:
Rejpám, ale ty super světla jsou kde?


1) Ano, zdá.
2) Kdo hledá, najde. :wink:

Autor:  Nick [ 16. dub 2017 17:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: juristra - CLUBMAN JCW

280 koní, to by bylo krásný. Bude to stát pěkný balík, ale proč ne. Určitě si tam přidej i sportovní spojku (např), aby dokázala ten krouťák přenést na silnici.

Autor:  speedygon79 [ 16. dub 2017 20:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: juristra - CLUBMAN JCW

To si rovno kup m2 alebo aspon 135i a zrobis lepsie

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/