14. dub 2017 21:26
Tak se po nějaké době s určitým posunem opět připomínám se svým Clubmanem. Za ten rok se toho krapet změnilo - zvenku, zevnitř a úplně zevnitř, a to hodně za vydatného přispění zdejších členů fóra. Díky Worry, OKCZ, Mekku a Spandau
Nejprve se dělaly malý pitomůstky a la výměna zpětného zrcátka z 3pinu na 7pin, takže zase mohlo plnit svoji sklopnou fci. Pak různý LED osvětlení apod. No, a pak sem se jednou potkal s Worrym a zakoukal se do jeho zadních DIY zakázkových světel a uprosil ho, jestli by mi taky takový podobný neuklohnil do červena. Uklohnil a výsledek je skvělej (viz pro porovnání fotky níže) - je to jeden z prvních prvků, který je součástí budoucích změn vzhledu exteriéru.
Pak jsem se dal mj. do zatmavování vnitřku z té nepěkné stříbrné (ano, fakt není hezká;) do matnoebenovočerné. Jako pro zkušené harcovníky asi pohoda, ale pro nováčky jako já docela slušné studium rozebírání interiéru z různých fór a YT. Nakonec se to celý podařilo rozebrat, ale říkal jsem si, že to je teda pekelná skládačka a puzzle. Výsledek je tak půl na půl, kdy se mi barvu podařilo zapéct tak, aby nebyla až tak náchylná na odření jen u půlky lakovaných věci, takže u některých částí mě rozborka, broušení a lakování čeká ještě jednou (ale aspoň využiju ty paklíče na interiér, co mi přišly asi měsíc po dolakování).
Z hlediska výkonu jsem byl docela nemile překvapený z poslední návštěvy brzdy (naměřeno 194 HP namísto sériových 211 HP) a tak sem si řekl, že s tím bude asi potřeba něco udělat. Postupně jsem se dal do nákupu různých serepetiček - FMIC Forge, Cold air intake AEM, resonator delete hose Forge, BOV bypass Forge, zesílena BOV pružina Alta, sound generator delete pipe OKCZ
, KN oil filter, Millers oil 5w30 apod.
Všechny ty úpravy pak byly zakončeny návštěvou Ondry - OKCZ a provedením dekarbonizace motoru, dokódováním rádia, palubního počítače a oken. No a zvěsti o Ondrovi nelžou. Naprostá spokojenost a fascinace jak mu jde vše od ruky a jak už má Miníky v malíku do snad i posledního detailu - Wellness Mini je hodně příznačné označení
(nehledě na to, že to byla moc fajn návštěva i pro mne z hlediska přátelské atmosféry). Ten den mu asistoval jeho táta a šikovnost mají očividně v genech, protože na takovou rozborku a složení motoru zpátky se koukalo moc hezky a upřímně se těším na další návštěvu. Co se týče dekarbonizace, tak motor byl klasicky hnusně zanesenej (foto nemám, ale stačí se podívat třeba do fotek "deliho" který to měl zanesené tak nějak stejně). Silná rezonance se pak výrazně uklidnila a celkově se mi zdál motor takový klidnější, ale zároveň při sešlápnutí plynu kopavější a živější.
Dekarbonizaci u Ondry fakt doporučuji všem.Všechny výše uvedené procesy se pak promítly i na výkonu auta, kdy jsem Miníka vzal opět na brzdu do AUTOTECHNOLOGI. První test dopadl špatně, kdy v půlce při 5000 otáčkách z ničeho nic spadl výkon na nulu a hlásila se chyba plnění turba. Reset diagnostiky a pořádné protůrování motoru kupodivu zabralo a měření pak nějak dopadlo - Mini si občas žije svůj vlastní život. Konečný výsledek 164 kW (222 HP, tj. nárůst 28 HP) byl sice pod moje prapůvodní očekávání, ale i díky odhadu Ondry a kvůli tomu, že asi profukuje a čoudí turbo, jsem to tak nějak těsně před měřením tipoval. Níže je pak porovnávání měření před a po dosavadních úpravách.
Do budoucna pak plánuji hodně věcí
ale především bych chtěl do konce roku dotáhnout výkon Miníka do takových sfér, které bych si představoval (výfuková soustava, svíčky, cívky, chladič, remap ECU a repas turba/výměna za silnější) - ehm, Ondro?
. Nekamenujte mne prosím, ale alespoň
280 HP si tam prostě dovydoluju S tím samozřejmě souvisí i následná úprava částí, které by takový nárůst mohly odnést. A ne není to zbytečné
Bude to fajn rok
- Přílohy
-
- Mini splní i fci stěhováka.
-
- Před úpravou - HNY.
-
- A po Worryho úpravě.
-
- A po úpravě - detail.
-
- Rozborka interiéru - hezky se to odlehčilo.
-
- Neuvěřitelně sehraná dvojka :)
-
- Opět v AUTOTECHNOLOGI :)
-
- Porovnání nárůstu výkonu. A půjde to ještě výš.