Prostor pro příznivce Nových MINI s 2. generací (R55, R56, R57, R58, R60)
zde máte místo pro představení svých vozů spolu s napsáním chystaných plánů...
Odeslat odpověď

Skuhi - COUNTRYMAN S ALL4

23. čer 2012 00:06

Ahoj,
pořízením mého vysněného auta jsem zpět mezi MINIaky a tady je můj příběh, jak jsem se k mému Countrymanovi dostal:

Úplný začátek mého MINIactví se datuje k roku 2005. Do rodiny jsme právě vybírali nové druhé auto, jako náhradu za čerstvě prodané (Dodge Intrepid). Scénu aut sleduji již odmalička, čili jsem o existenci MINI věděl už od jeho samého počátku, ale ten správný moment přišel až v onom roce a bylo to při sledování remaku filmu "The Italian Job", kde, jak jistě víte, jsou hlavními hrdiny 3 Miníci. To nám poprvé vnuklo myšlenku, že MINI by mohlo být řešením. Pak netrvalo dlouho a už jsme tomu definitivně propadli a přišel první Cooper, R53 v světle zelené metalíze "Silk Green Metallic" a po několikaměsiční přestávce (kdy jsme ho prodali a pak znovu přišli na to, že nic lepšího prostě není) přišel Cooper druhý, už v o poznání klasičtější barvě Chilli Red, s bílou střechou a později i černým "S" křídlem a nápisem "MINI" na střeše. V tu dobu už jsem byl naprosto skalním fanouškem MINI.
Někdy v roce 2009 jsem pak poprvé viděl Countrymana a mně osobně se od první chvíle líbil, myšlenka víceúčelového auta s a překrásným designem a hlavně duší MINI mi přišla skvělá a doufal jsem, že ho někdy budu moct okusit na vlastní kůži.

Asi před rokem jsem pak začal s výběrem auta. Vybíral jsem ze segmentu kompaktních SUV, jelikož kritérii byla vyšší stavba, schopnost převézt pohodlně i pár přátel nebo lyže a výhodou by byl i pohon 4x4, jelikož v zimě často jezdím na hory a mám vyzkoušené, že "tam u nás" to bez 4x4 prostě nejde. Ve výběru aut tak bylo: VW Tiguan, Audi Q3, Ford Kuga, BMW X1 a Countryman. Projel jsem se se všemi auty, některé pak byla dobrá (Tiguan), ba dokonce velmi dobrá (X1), ale mé srdce si naprosto jednoznačně získal Countryman. Už od začátku jsem měl jasno, že musí být jedině v benzínu a s manuálem, tak, jak se na MINI sluší a patří.

Poté jsem absolvoval několik rozhovorů u MINI Invelt, včetně projížďek. Jako první jsem ještě pokoutně uvažoval, že bych oželel pohon 4x4 a vzal model Cooper (90kW), ale stačila jediná projížďka a bylo jasno- svezení s S-kem za to rozhodně stojí! Způsob, jakým se auto tak nadšeně vrhalo vpřed i do zatáček mi učaroval. Jediné, co tomu scházelo k dokonalosti, bylo, narozdíl od předváděčky, zvolit manuál a standardní pružiny místo snížených.

Po spoustě večerů s konfigurátorem jsem dospěl ke kombinaci, která se mi líbila už od počátku červená Pure Red (jak se jí někdy na jiných fórech také říká "Pure Orange", jelikož na fotkách na přímém slunci vypadá hodně světle) s černou střechou, leskle černými koly a naprostou nezbytností, pruhy na kapotě. Mezi další výbavou jsem pak zvolil např. lepší rádio MINI BOOST, automatickou klimatizaci, sportovní volant a další skvělou věc- barevné osvětlení interiéru- možná to může působit infantilně, ale efekt při jízdě v noci je díky jemnému podbarvení stylizovaných elips ve dveřích úžasný! 8) Třešničkou na dortu pak je tlačítko SPORT.

Mé dojmy:

Vzhled: Je potřeba k tomu něco říkat? Když se na něj jdu dívat, vždycky se zaseknu na hodně dlouho. Zatím se líbil snad všem a rozruch budí i na silnici, sebevědomý výraz docela pomáhá na dálnici. :lol:

Interiér: Výborné materiály i zpracování, velmi povedené sedačky, vyhovuje mi jejich boční vedení a tvrdší materiál zaručuje, že se ani po delším sezení neprosedí a nebolí sedací partie. Materiál palubní desky je příjemně měkčený, působí hodnotně a textura vypadá zajímavě. "Orloj rychlosti" pak jen završuje celou atmosféru na palubě.
Pro naprostou většinu lidí, co jsem jim zatím Miníka ukazoval, je šok místo na zadních sedadlech- zvenčí to tak nevypadá, ale je tam krásně vzdušno a ani tři dospělí nepředstavují problém!
Kufr mi byl od počátku jedno, český chalupářský fetiš nemám a pro mé účely je dostačující- bag na golf se tam vejde, sedadla se dají sklopit (a posouvat v podélném směru, velmi chytré) a pak se vejdou i lyže.
Audio hraje skvěle, v porovnání s většími auty (např. MB ML) vychází lépe a za aparauturou Harmann/Kardon o tolik nezaovstává, rozdíly se poznají až v naprostých extrémech. Navíc, většinu času mám rádio vypnuté, protože auto samo má mnohem lepší sound. :wink:

Jízda: Pro jízdní vlastnosti nenacházím dostatečných superlativů, je přesně tím, co jsem chtěl- v řízení je cit, naprosto mi vyhovuje ostrý převod řízení, auto skvěle sedí v zatáčkách a je velmi vyvážené. Také dokáže výborně spojit dva dost protichůdné požadavky- skvěle se hodí pro sportovní svezení, ale zároveň není přespříliš tvrdý a dokáže i příjemně plout na delších cestách. Z toho plyne i fakt, že auto drží a nenaklání se, ale zároveň neodskakuje na nerovnostech :arrow: kladivo na okresky. Jen slova chvály si zaslouží i brzdy, mají příjemně progresivní chod, ale nepostrádají ani pravý "zákus". To vše pak přináší to, čím mě Countryman tak uchvacuje, a to čistou radost z jízdy, aniž by člověk musel jet "kudlu".
Kapitola sama pro sebe je pak motor, perfektně doplňující celek auta. Velmi oceňuji jeho nadšený projev, zátah, ale i správnou špičku výkonu jako pravý sportovní benzín (u MINI se narozdíl od jiných nenechali zlákat naladěním křivky "na diesela"). Dokáže být i relativně hospodárný (pod 8l by to šlo :lol: ), když člověk poslouchá asistenta řazení a nechává krouťák roztahávat auto v otáčkách od cca 1100 rev/min, ale o to mi primárně nešlo, "kdo má na opici, musí mít i na banány" :banana: .
Navíc, kdo by ho takhle dusil, když umí tak nádherně zpívat, efekt "práskání" do výfuku á la WRC je pak naprosto neodolatelným doplňkem celého divadla (člověk se pak nachytá, že pořád jemně zrychluje a pouští plyn, aby si to mohl poslechnout). Á propos, sport mód- ten opravdu ukáže, co vše v Minim je, volant ztuhne (ne, že by nějak změnil mechanickou stránku věci, ale mě osobně mechanika řízení naprosto vyhovuje a snížení aktivity posilovače pak nabízí příjemnou "oporu" ve volantu), mapa plynu se hodně zostří a výrazně se změní zvuk- jednak ono práskání, jednak mnohem bručivější a motoru přirozenější zvuk při akceleraci.

Při řízení Countrymana mám pořád pusu od ucha k uchu a jakmile přijedu domů, okamžitě si hledám záminku zase někam jet...

A tady je sám hlavní hrdina příběhu:

Miník na MINICOOPERKLUB.JPG
Miník na MINICOOPERKLUB.JPG (127.67 KiB) Zobrazeno 17014 krát


Miník na MINICOOPERKLUB II.JPG
Miník na MINICOOPERKLUB II.JPG (112.79 KiB) Zobrazeno 17014 krát

Re: Skuhi- MINI Countryman S ALL4

23. čer 2012 08:08

Tak velka gratulace!

Libi se mi to nadseni, kdyz ho popisujes :lol: :bigups:

Re: Skuhi- MINI Countryman S ALL4

23. čer 2012 11:20

Cau,


Tak isto sa pripajak ku gratulacii,
Najprv si hovorim, dost vela textu - len tak to preletim. Ale hned ma to pri citani vtiahlo do atmosfery.
Ako pise Kami, pacilo sa mi nadsenie akym to popisujes :)

Re: Skuhi- MINI Countryman S ALL4

23. čer 2012 11:35

Velká gratulace, vypadá nádherně. Tak si s mazlíkem užij hodně zábavy :-)

Re: Skuhi- MINI Countryman S ALL4

23. čer 2012 20:33

waaaaw krasa! Nech teda sluzi :)

Re: Skuhi- MINI Countryman S ALL4

24. čer 2012 09:22

Ja ti naprosto rozumim. S mym to mam hodne podobny. To auto nuti cloveka porad se usmivat.

Gratulace k krasnymu kousku. Na nejakym sraziku ti jo poradne "prolustrujem". :banana:

Re: Skuhi- MINI Countryman S ALL4

24. čer 2012 18:39

Dslší echt srdcař. Úžasný počtení! Emoce k tomuhle autu prostě patřej. Vystihl jsi to skvěle!

Re: Skuhi- MINI Countryman S ALL4

24. čer 2012 23:18

Cet sem si to dvakrat. Moc pekny:-) gratuluju a preju hodne stesti!
Krasnej kousek. Ja jsem presne ve fazi prvniho vozu a strasne me trapi, ze nevim jak dal.
Jsem moc rad, zes Countrymana tak vychvalil. Trochu jsem se mu v predstavach snazil vyhnout, protoze to PRY uz neni takove Mini. Nekde v koutku duse mi to vychazi jako logicka varianta. Projet sem se to bal, abych nezjistil, ze se pletu. Vcera me napadlo, ze by to bylo zajimave resene Mini zavislosti do budoucna a dneska tu objevim, takhle dojemnej prispevek. No, tak asi zacnu jezdit do Inveltu aspon okukovat na autosalon... A zkusim se projet :blush:

Re: Skuhi- MINI Countryman S ALL4

01. črc 2012 21:00

skuhi, moc pekne si vykreslil pocity, kt. som zažíval pri pár jazdách s prdíkom aj ja...
tak hodne šťastných km...

moje mini no.3 sa blíži tiež, ja pre istotu budem porovnávať pravidelne pre a proti oboch riešení s rôznym motorom...

btw.tá červená je fakt pekná, najviac sa mi páčila v salóne, kde ju žiarivky tlačili skoro až do oranžova...

Re: Skuhi- MINI Countryman S ALL4

02. črc 2012 19:39

Díky za kladné ohlasy, to potěší. :)
Doufám, že se časem na nějaký sraz podívám.

Re: Skuhi- MINI Countryman S ALL4

11. črc 2012 21:12

nemáš náhodou Libereckú značku a sem tam peknú babenku za volantom?
dnes ráno si to po vypadovke na Prahu celkom pálila...

Re: Skuhi- MINI Countryman S ALL4

11. črc 2012 21:18

taky jsem ji videl jela naproti :mrgreen:

Re: Skuhi- MINI Countryman S ALL4

12. črc 2012 17:49

Nene, jsem středočech a nikdo jiný než já ho neřídí.

Re: Skuhi - COUNTRYMAN S ALL4

25. črc 2012 14:05

Kilometry nabíhají a už se mi podařilo získat nějaká provozní data:

-průměrná spotřeba je aktuálně 8,4, přičemž většinu času jezdím okresky, kdy je to tak půl napůl ekojízda/sport (vč. aktivovaného módu, Stopstart vždy OFF) a nějaká ta dálnice (do 160 Km/h), čistě město jen minimálně. Nebýt snad 30 min na jižní spojce, co jsem skoro jen stál, udrželo by se to na doteď stálých 8,3l.
Průměrnou rychlost ukazuje palubní počítač 51,6 Km/h.
Průměr byl spočítán na zajížděcích kilometrech, 2000km naskočí co nevidět, takže to čistě pro zajímavost zkusím zresetovat, ale změnu nečekám.

Jinak k tomu palivu- tankuji už jen 98, projev na něj mi přijde o něco lepší (což je při litrovém výkonu MINIho motoru celkem jasná věc) a rozdíl na nádrži není tak hrozný.

-po pořízení druhé fotky (na tu louku drobně zapršelo) jsem tak trošku zkoušel ALL4- k mé velké radosti byla jako první trošku cítit ztráta trakce zadních kol, ale pak okamžitě došlo k přesunu a vyrazil vpřed jak po asfaltu. Nedávno jsem také potkal v jedné známé a široké vracečce vysypané zrní, tak jsem to trochu zkusil- naprosto žádná nedotáčivost, naopak chování trochu á la WRC, čili zpočátku byl cítit přesun "jako na kontra", ale pak hned jednotka zabrala koly na pevném podkladu a projel jsem naprosto neotřesitelně. Velká bomba :bigups:
Zbývá jen zkusit někde s DSC OFF :lol:

-konečně se mi povedlo zachytit tachometr v noci (snad nekonečná závěrka), bylo to po návratu z otvíračky MINI baru. Snažil jsem se vyfotit i ambientní osvětlení dveří, ale to se mi nějak nedaří (na spodku chromového kroužku tachometru je ale vidět modrý odlesk, to je od stropních diod)
Přílohy
Tachometr.JPG
Tachometr.JPG (67.57 KiB) Zobrazeno 16513 krát
Countryman fórum.JPG
Countryman fórum.JPG (107.71 KiB) Zobrazeno 16513 krát

Re: Skuhi - COUNTRYMAN S ALL4

25. črc 2012 17:05

Tak to je na COUNTRYMAN S ALL4 velmi překvapivá spotřeba. Čekal jsem ji někde kolem 9-10 litrů

Re: Skuhi - COUNTRYMAN S ALL4

26. črc 2012 21:47

Skuhi píše:Snažil jsem se vyfotit i ambientní osvětlení dveří, ale to se mi nějak nedaří (na spodku chromového kroužku tachometru je ale vidět modrý odlesk, to je od stropních diod)


jo to má celá druhá generace...R56 ma ešte aj pri pásoch na stĺpiku, neviem ako ďalšie...
je to pekná prkotina...ale zaujme...mam na oboch modrú tiež...

spotreba pekná

Re: Skuhi - COUNTRYMAN S ALL4

26. črc 2012 23:02

speedygon79 píše:R56 ma ešte aj pri pásoch na stĺpiku, neviem ako ďalšie...
je to pekná prkotina...ale zaujme...mam na oboch modrú tiež...

A ještě pod kličkama dveří :-)

Modrou si dávám málokdy, spíš v noci, ve dne je hezčí světle fialová :)

Re: Skuhi - COUNTRYMAN S ALL4

27. črc 2012 00:20

Tu modrou mám většinou jen když to někomu ukazuji, většinou mám červenou- není sice tak výrazná, ale barevně pak ladí celý interiér.

Re: Skuhi - COUNTRYMAN S ALL4

27. črc 2012 08:20

Ja tom mam nastaveny na trvaly cyklus. Meni se porad dokola. :bigups:

Re: Skuhi - COUNTRYMAN S ALL4

27. črc 2012 08:37

jak dokola...skus dat viac info...
Odeslat odpověď