NEW MINI
http://new.minicooperklub.cz/

Miras - COOPER S (2007)
http://new.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=82&t=6401
Stránka 55

Autor:  miras [ 22. čer 2016 00:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Miras - COOPER S (2007)

trunda píše:
... uf... dvouhmota je zlo a v takovém autě nemá co pohledávat. Pryč s ní. I kvůli ní se pak mapa motoru dělá tupá, aby dvouhmota nedostávala čočku při prudkých změnách otáček motoru.

Zajímavé, zajímavé. Navíc dvouhmotový setrvačník několika lidem po 100.000 km chrastí (mně také) a výměna za dost peněz (10% ceny auta)... Ale pryč to dávat nebudu. Zase jsem četl, že to vykrývá špičky nerovnoměrnosti otáčení klikového hřídele a snižuje jeho namáhání. Prý kritická záležitost u malých turbo motorů. Tak to tam raději nechám. Až se bude měnit spojka, tak nebudu nahrazovat bez dvouhmoty :wink:

Autor:  miras [ 10. črc 2016 21:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Miras - COOPER S (2007)

Tak krátký update do vlákna.
Termostat vyměněn. Druhovýroba není v CZ moc dostupná. Dalo by se koupit Peugeot/ Citroen nebo něco z e-bay (tam je nabídka opravdu široká a ceny začínají snad na 1/3 než co jsem nakonec koupil). Nechce se mi to ale řešit a ani trochu riskovat. Takže termostat koupen origo BMW za cenu kolem 3.400 Kč. Koupil jsem rovnou i kroužek, se kterým měl Worry problém. On koupil nějaký 'normální', ale já to vzal rovnou z BMW. Worryho kroužek byl za 7 Kč, můj za 54 Kč. Nakonec, poučen Worrym předem, jsem to dokázal rozebrat bez toho, abych nový kroužek potřeboval. Měl jsem tedy také dost času a nedělal jsem to na ulici před barákem... :biggrin:
Díky tomu, že mám dodělaný budík na zobrazení teploty chladící vody, jsem viděl že nový termostat nepracuje správně. První jízda na dálnici a teplota na 110°C. Další jízdy po městě a dálnici byly s teplotou mezi 55°C - 85°C. Jak píšu jinde - adaptovalo se správně po cca 3 týdnech a ježdění na okruhu. :biggrin:

Autor:  miras [ 10. črc 2016 21:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Miras - COOPER S (2007)

A druhý update v mezičase - poslední měsíc mi stále vyjížděla hláška, že je málo vody v nádobce ostřikovače. I přesto, že jsem několikrát dolil... Nakonec to bylo tak, jak odhadoval Worry (zase ho musím zmínit) :wink:
Chybka byla v konektoru u čidla kontroly nízké hladiny. Pěkně sundat kolo a podběh a je tam vidět. Konektor je (jako naprostá většina ostatních v motorovém prostoru) vodotěsný, ale zřejmě došlo ke špatné montáži buď ve výrobě nebo při nějaké předchozí opravě. Byla v něm vlhkost a kontakty byly mírně korodované. Trochu Concoru to spravila :bigups:

Přílohy:
Poznámka: Je to na nádobce vlevo dole a stačí vytáhnout. Těleso sensoru je pouze zasunuto.

Poznámka: Samotný senzor je zalitý a snímá přiblížení magnetu, který je v pohyblivé části.


Autor:  miras [ 21. lis 2016 00:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Miras - COOPER S (2007)

Jen malý update k servisu - v létě byla opět řešená klima. Nebylo to úplně zadarmo...
Po dovozu v 2014 stála oprava klimatizace kolem 7.000 Kč. Problém byl v nespínající spojce na kompresoru klimatizace (cívka).
Toto léto opět nefunkční klima, tak jsem si říkal co zase bude... Mno, v servisu zjistili, že koroze nahlodala hliníkový chladič klimy. Nový chladič + práce - nepěkných 8.000 Kč... :blink:

Autor:  miras [ 21. lis 2016 00:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Miras - COOPER S (2007)

Tuhle jsem honil Porsche na dálnici. Ve 220 km/h jsem to přestal tlačit a Porsche zmizelo... :biggrin:
Ale pak jsem si říkal - ještě není plyn na podlaze, takže co se stane když ho tam ještě podržím.... :lol:
Docela to jede. Nebylo to z kopce a nebyl vítr v zádech. Jen si myslím, že ten motor jde vážně na kraj možností a jet takhle dlouho, tak to asi nezkončí dobře... Ale myslím, že se dobře drží. Auto docela v klidu i při těchto rychlostech, navíc na zimácích se šířkou 175...
Samozřejmě to bylo na Německé dálnici (toto uvádím, že bych nerad o tomto mluvil s policií nebo viděl moje fotky v TV)

Přílohy:



Autor:  Skalda [ 21. lis 2016 11:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Miras - COOPER S (2007)

"Auto docela v klidu i při těchto rychlostech, navíc na zimácích se šířkou 175..."

Jaký máš rychlostní index na těch zimácích?

Já včera taky několikrát dostal rafičku na čísílko 240 a auto už trošku vibrovalo :D
Mám Conti TS 860 195/55 R16, index H = 210 km/h a když jsem po cestě parkoval to byl smrad jako bych někde "gumoval"

Autor:  big_ben_cz [ 21. lis 2016 13:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Miras - COOPER S (2007)

No uff! Kdo to fotil? Já bych asi neměl nervy na to držet v týhle rychlosti jednu ruku na volantu a druhou fotit? Nebo to byla onboard kamera? Asi ne co....? :-)

Autor:  miras [ 22. lis 2016 00:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Miras - COOPER S (2007)

Skalda - Musel jsem se jít kouknout na pneu. Mám taky H. Jel jsem tak ale asi jen 3 minutky a pak ještě 5 km na dochlazení meziměsto. Smrádek nebyl :biggrin: Nehodnotil si hned potom nebo jel si tak dlouho?

Ben - No, já normálně také ne, ale vážně auto bylo v klídku. Nekoukat se na tachometr, tak by mi to přišlo jako 180 km/ h. Já si právě myslím, že jak se říká, že 2. gen je moc uklidněná na okrskách vůči 1. gen (= slabší zážitek), tak že to uklidněnější auto pak zvládne ve větším klidu větší rychlosti...
Ještě mám fotku s 232 km/ h, to mi přišlo, že to končí, ale pak to jelo ještě dál... no... :wink:

Autor:  miras [ 02. led 2017 00:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Miras - COOPER S (2007)

Před pár dny jsem píchnul kolo, runflat...
Takhle si večer jedu po městě domů, vyhýbám se autu na silnici a na chvilku zajedu na část silnice, kde se moc nejezdí, takové to pásmo kde je dost kamínků... Slyším - ťuk, ťuk, ťuk, ťuk, ťuk... asi něco v kole... za chvilku - bimmmm... odlítlo to... Hm, ok, jede se dál... :roll: Normálně jsem dojel domů, asi 5 km.
Druhý den jedu do práce a divné zvuky z prava. Po půl kilometru zastavím a jdu se kouknout - uvolnil se podběh jak to 'něco' den předtím odlétlo? nebo povolený nějaký kryt na výfuku, protože si to na různých nájezdech občas škrtne 'břichem'??? A nic. Všechno pěkně drželo. Tak jsem jel dál...
Cestou dál, po okruhu, rychlost asi 100 km/h, si říkám - nějak to auto dnes trochu plave, je teda pod 0°C, ale že by to mělo takhle plavat, to je divné... Pak zase - jak to, že při jízdě rovně není najednou volant rovně, ale trochu na jednu stranu a po chvíli zase na druhou stranu...
V garážích v práci mi to nedalo a jdu se znovu kounout, nic moc nevidím, ale tak zkusím tvrdost kola. No a odhalil jsem, že běhoun šel rukou mírně promáčknout. Prázdné kolo... Myslím si, že to 'něco' v pneu předchozí den, mohl být nějaký kus plastu, nějaký zbytek po něhodě. Jen kus nárazníku nebo krytu zrcátka s ostrým koncem, odsunutý na stranu, neuklizený. V noci to nebylo vidět (mám jen halogeny a ty na 2. generaci svítí opravdu bídně)...
Co s tím ale. U práce nemůžu parkovat několik dní. Runflat by mělo vydržet nejméně 80 km dlouhou cestu a já najel jen asi 20 km. Tak jsem to odpoledne ještě dovezl domů. Už jsem si dával pozor, abych jel pomaleji a bez blbostí... :)
Kupodivu diagnostika zahlásila chybu, problém s tlakem kola, až cestou domů. Musel jsem ujet asi 30 km, než to zaznamenala.

Zimáky vymněním všechny. Naštěstí jich není velká škoda. Pneu byly z 2002, takže pěkných 14 let staré. Vzorek jen kolem 3 mm, takže by mohl být problém kdyby to někdo chtěl někde měřit. Hodně velké překvapení, v negativním smyslu, jsou ale ceny...
Kosik tady na fóru nabízí 195 R16 za hodně solidní cenu, ale to chce ráfek 6,5". Já mám bohužel jen 5,5" a podle techničáku musím zůstat na pneu šířky 175. Řeším to kvůli STK, abych měl alespoň zimní tak, jak mají být.
Když jsem kouknul na nabídku těch nejmenších kol na Mini, které mohu podle techničáku mít, tak jsem byl dost v šoku. Pneu 175/60 R16 jsou běžně dostupné pouze ve 2 typech Michelin runflat a to za ceny kolem 3.000 Kč/ ks :o :o :o To stojí víc než co jsem kupoval semi-slick 205/40 R17 Federal 595 - mnohem větší guma, která je na mnohem extrémnější ježdění oproti zimáku 175 R16...
Objednal jsem nakonec trošku levnější Yokohami, bez runflat, ale nejsou skladem, tak těžko říct, jak to dopadne...

Autor:  Martin ML [ 02. led 2017 11:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Miras - COOPER S (2007)

Jde na Esko 15" disk? Ať už plech, nebo liťák?
My jezdíme s Cooperem zimy na 175/65 r15 a guma stojí cca tisícovku, což je parádní.

Autor:  Nick [ 02. led 2017 13:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Miras - COOPER S (2007)

Na R56 MCS 15" kola nejdou kvůli brzdovým třmenům, 16" je minimum.

Koukám, že v 175/60 R16 se moc gum nevyrábí, Yokohama a Falken kolem dvou tisíc.

Autor:  miras [ 02. led 2017 16:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Miras - COOPER S (2007)

Jo, jo, právě, že jen R16, nic menšího nejde. Nabídka je 'velmi' široká. Asi to moc aut nepoužívá... tipnul bych si, že jen Mini :)
A super perspektiva do dalších let...

Autor:  Nick [ 02. led 2017 21:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Miras - COOPER S (2007)

O důvod víc mít na zimu 205/45 R17 :banana: Vždyť vidět sníh na silnici je poslední roky skoro zázrak (tady dneska snad poprvé tuhle zimu).

Autor:  deli [ 03. led 2017 08:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Miras - COOPER S (2007)

Ja mám leto aj zimu R17 205/45 a nesťažujem si. A to bývam na severe Slovenska kde je snehu po... :banana:

Autor:  big_ben_cz [ 03. led 2017 22:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Miras - COOPER S (2007)

Ani v rozmeru 205/45 R17 není žádný super výběr. Mám na zimu Bridgestone Bridgestone Blizzak LM-32 které jsem zdědil s autem. Jsou slušný, jezdil jsem s nima v lednu na okruhu v Mostě, ale taky nejsou levný. Když vyškrtáš z výběru čínský shity tak začínáš v tomhle rozměru na 2000,- za jednu gumu. Tuhle zimu je mám naposledy, na podzim to budu řešit taky.

Autor:  worrycz [ 28. úno 2019 23:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Miras - COOPER S (2007)

Dnes nas zastihla velmi smutna zprava. Nas velky kamarad, zavodnik a verny minikar Mira nas dnes po dlouhe nemoci navzdy opustil...

Autor:  big_ben_cz [ 01. bře 2019 11:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Miras - COOPER S (2007)

Míro, to kafe už asi nestihneme... Nikdy na tebe nezapomeneme!
Příloha:


Příloha:


Příloha:


Příloha:


Stránka 55 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/