Tak pár dalších zkušeností s Countrymanem:
V zimním počasí mám i pár nových postřehů z kažodenního života:
-topení automatické klimy spustí ventilátor až když ví, že foukaný vzduch bude teplý- velmi chytré
-Za 1215 Kč v příplatkové výbavě je vyhřívání trysek ostřikovačů a zrcátek naprosto nepostradatelná věc
-spotřeba se ustálila na 8,9 litru
-doporučuji všem dalším Countrymanistům, aby si nechali průhlednou fólií potáhnout kliku kufru- v tomhle počasí se auto špiní a s tím i znáček a v něm zakomponovaná klika, jenže když pak prsty přejedete po černém leštěném laku loga, rozetřete tím nalítané bláto a dáte tak znaku jemný výbrus. Bez fólie je proces "zmatňování" onoho obrovského a hezkého loga fakt nepříjemně rychlý.
-tovární Bridgestone Dueller jsou dobré gumy i v tomhle počasí, jsou schopné se docela slušně zahřívat i za těchto teplot a za mokra jim nelze nic vytknout.
-kdo máte Countrymana S a SD, podívejte se do předních nasávání pro brzdy- možná tam máte listí
Ještě než začalo ryze podzimní počasí, tak jsem MINI vytáhl na svou oblíbenou trasu, Mladá Boleslav-Harrachov, což je kombinace hezké dálnice a pak velmi rychlé a naprosto nádherné mezistátní svíjící se mezi kopci Krkonoš.Koho by zajímala, dal jsem jí do aplikace "MINI Motoring", dostupné pro Android a iOS.
Očekávání se naplnila- je to naprosto přesně to pravé ořechové pro Countrymana. Naprosto příkladná je neutralita, pohon ALL4 opravdu pracuje ve velkém předstihu a pro řidiče naprosto správně- a tím nemyslím tu EU doporučovanou (čti přikázanou) "bezpečnou nedotáčivost". Velká pochvala směřuje i k zpřevodování- u MINI snad jako jediní chápou, že šestka je taky rychlost a auto má i na ní zvládnout akcelerovat.
Spotřeba při výjižďce: kombinace dálnice stylem "na levý pruh" a trochu více procítěných okresek dala dohromady spotřebu 10,3 litru. Když vezmu v potaz, že to bylo dost sportovní svezení, je to docela málo peněz za hodně muziky.
ALL4: Díky sněhu jsem měl možnost otestovat pohon ALL4 a to opravdu "in natura"- kousek za domem mám velký volný plac, takže fakt, že venku leží sníh a Countryman má pořád letní gumy byl ideální příležitost otestovat jeho reakce. Takže DTC OFF a....
...ukázal jeho eso- pohon je v nízkých rychlostech permanentní 4x4- i relativně prudký rozjezd ho nijak nerozhodí, na vrstvě sněhu a s na to naprosto nevhodnými pneu se žádné drama nekoná, prostě vyrazí vpřed. Funkce re-distribuce točivého momentu je opravdu cítit jen při akceleraci mimo přímku, ale i tady výborné- od kola bez trakce se ozve jemné zašustění a pak je hned cítit, jak zbytek kol auto vytáhne vpřed. To ovšem za předpokladu, že řidič nechce vpřed po bočním okénku
samozřejmě mě zajímalo, jestli dokáže ukázat i trochu toho neřáda z WRC- a taky že dokáže, když se chce, skutečně začne ochotně driftovat a elektronika má pro tuhle party naštěstí pochopení- bez DTC jde v oblouku celkem dobře "rozhodit", ale vždy předvídatelně a nekouše.
Nicméně tuhle zábavu bez zimáků provozovat moc nejde- už mám objednané Kumho I'Zen, tak jsem na ně zvědavý (když má Kumha i Works GP
) a opravdová zkouška přijde na horách.