diky za ohlasy

a ano Clubmanu je celkove malo a asi to bude casem i trosku cenene

)))
a aby to nebylo takove ruzove, tak trosku popojedeme na tema
motor 
jak jiste vime z ruznych diskuzi, tak tydle francouzsky motory jsou haklivy na zachazeni a celkovej servis... kdyz jsem auto kupoval, bylo tam udajne repasovane turbo, provadeno jiz u nas... podle referenci co jsem si precetl, tak do te firmy by nikdo turbo repasovat nenechal

ale daval to tam bazar, tak to asi bylo fuk kdo to udela, kdyz to bude chvilku fungovat... i to mohlo neco naznacovat...
A ted k veci, pri jedne jizde se objevila kontrolka chyba motoru a auto zacalo jet na 3 valce... takze odstavit... poresit odtah domu a zaclo se zjistovat co a jak... nebyl tlak na 3. valci... takze odtah do servisu... tam se zjistilo, ze se treti pist rozpadl mezi krouzkama... pri te prilezitosti se zjistilo, ze hlava uz na tom byla sundavana - byl namontovan neorigo rozvody, neorigo napinak, atd

proste radost

takze se podaril sehnat jeden pouzity pist (risknul jsem to), nakoupili se novy rozvody, origo napinak rozvodu, NGK svicky, nejaky cidla, novy srouby na hlavu, novou trubicku na mazani turba, proste se povymenovali vsechny veci co se muzou posr... u tohodle motoru

kde kdo by rekl, ze se to slozilo a byl klid... ale to bych nemohl byt ja
po nastartovani auto fungovalo asi 5 minut a pak jako kdyz dojde benzin... a tim zacal dalsi pribeh

zjistilo se, ze nejde proud do palivovy pumpy, tak se laborovalo, zkouselo, propojovalo a porad nic... nakonec se pripojila diagonostika a ejhle, vubec se nemohla nacist hlavni jednotka, jako by nebyla... opet odtah do jineho servisu, kde meli dat jednotku dokupy... nakonec auto stalo 2 mesice a nakonec se zjistilo, ze je nejspis mrtva jednotka... po "motani" se v kruhu se auto prevezlo do jineho servisu (clovicek co se specializuje na BMW) - stale jsem se vyhybal dat to do BMW servisu... trosku to zkratim - jednotka uplne mrtva, mrtvy koncaky, takze nakup nove jednotky u dealera byl nevyhnutelny, protoze se jednotka objednava presne na typ auta.
Nakonec vsechno dobre dopadlo, po namontovani nove jednotky auto chytlo a byla radost, az se mi tomu nechtelo verit

dle diagnostiky bylo vsechno v poradku, jen ze je spatny cidlo na palivovy liste

))) takze se jeste shanelo to, a pri te prilezitosti se zjistilo, ze ten kdo se v tom motoru predtim štrachal byl pekny prase, protoze 3 vstriky byly stejny a 1 jinej... takze se pri te prilezitosti vymenily vstriky za 4 stejne

Auto tedy ted jezdi, nema zvuk jak diesl a dela jen radost... verim, ze pro opravu a udrzbu motoru se udelalo maximum... po oprave mame najeto uz 2 tisice a zatim tuk tuk bez sebemensich problemu
Tak to jen pro predstavu jaka auta se vozi do Cech

muj predpoklad je ten, ze se sem dovezlo auto s KO motorem a dalo se to co nejlevneji dokupy a vymenily jen ty nejnutnejsi veci... ale coz, alespon vim co se s autem udelalo, zbytek auta je v super stavu, takze ted si uz jen uzivat a ladit detaily jak jsem popsal vyse

Tem, kteri to docetli az do konce, dekuji a dalsi prispevky snad uz takhle dlouhy nebudou

A jen pro predstavu jak vypadal pist
