Logo
Právě je 28. bře 2024 13:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 30. črc 2018 09:03 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 29. led 2017 18:40
Příspěvky: 3
Bydliště: Praha
Vážení,

asi jsem se neprozřetelně pustil do něčeho, co je nad mé síly. Z ničeho nic kontrolka baterie a zjistil jsem, že nedobíjím.
Na radu synka jsme se pustili do opravy alternátoru - po startu motoru a vytočení se napětí ani nehnulo, pojistky ok.
Baterku mám novou a tak ji nechci hned oddělat. Dobíjím ji tedy každý večer.

Mám ve voze alternátor Valeo. Vyměnili jsme uhlíky (potřebovaly to jako sůl, jeden už zřejmě nedoléhal). Poté jsme přidali i ložiska a kroužky pod uhlíky, byly už silně jeté a prokukoval plast. Měl jsem za to, že je tím vše OK a byli jsme ne sebe pyšní (kdo jen vyndaval altík asi ví).

Teď altík při 2k otáček dává těsně pod 13V a až při 4k přes 14,5V. Na volnoběh nedobíjí. Horší je to ale při zátěži se světly, klima a rádiem - na volnoběh se trápí pod 12V a nepodří se mi vytočit motor abych dobíjel.

Dioda je zřejmě OK. Může být problém s regulací? Máte někdo zkušenosti a dá se to nějak prověřit? Bydlím na Praze východ tak případně kam hodit altík, pokud to sám nezvládnu testnout či vyměnit. Beru to už osobně - altík už umíme vyndat za půl hodiny a nějaký čas jsme tomu věnovali :-) Beru to jako příjemně strávený čas s klukem, ale výsledek by byl jistě tou správnou třešničkou ...

Díky za každou radu.
Karel

_________________
Mini Cooper R56 2007 B&W
Dlóóóuho odkládané přáníčko ...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 01. srp 2018 21:00 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra

Registrován: 25. kvě 2009 01:53
Příspěvky: 72
Bydliště: Prachatice
Ahoj, mel jsem R 50 a taky jsem menil alternator. Po ujeti cca 300 km se mi rozsvitila kontrolka dobijeni, nekolik autoelektrikaru mi rikalo vymeniť servo, novy alternator...Vymena je jedna pekna pakarna, vid???:) Chyba se objevovala nahodne. Kdyz jsem odpojil servo, auto dobijelo. Az jeden kutil mi na moturek steracu pridal diodu a kdyz se mi rozsvitila kontrolka dobijeni, stacilo jednou packu dat do polohy stirani a chyba se stratila. Altik potreboval pry spravne nabudit,..Sam mi rikal, ze to vypada snad na alternator, ale ze by potr. vice casu. Moje servo uz bylo skoro mrtve, hvizdalo ... Takze pak jsem coopra prodal a do dneska nevim presne co s tim bylo...zavada
neobjasnena


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz