Vážení,
asi jsem se neprozřetelně pustil do něčeho, co je nad mé síly. Z ničeho nic kontrolka baterie a zjistil jsem, že nedobíjím.
Na radu synka jsme se pustili do opravy alternátoru - po startu motoru a vytočení se napětí ani nehnulo, pojistky ok.
Baterku mám novou a tak ji nechci hned oddělat. Dobíjím ji tedy každý večer.
Mám ve voze alternátor Valeo. Vyměnili jsme uhlíky (potřebovaly to jako sůl, jeden už zřejmě nedoléhal). Poté jsme přidali i ložiska a kroužky pod uhlíky, byly už silně jeté a prokukoval plast. Měl jsem za to, že je tím vše OK a byli jsme ne sebe pyšní (kdo jen vyndaval altík asi ví).
Teď altík při 2k otáček dává těsně pod 13V a až při 4k přes 14,5V. Na volnoběh nedobíjí. Horší je to ale při zátěži se světly, klima a rádiem - na volnoběh se trápí pod 12V a nepodří se mi vytočit motor abych dobíjel.
Dioda je zřejmě OK. Může být problém s regulací? Máte někdo zkušenosti a dá se to nějak prověřit? Bydlím na Praze východ tak případně kam hodit altík, pokud to sám nezvládnu testnout či vyměnit. Beru to už osobně - altík už umíme vyndat za půl hodiny a nějaký čas jsme tomu věnovali
Beru to jako příjemně strávený čas s klukem, ale výsledek by byl jistě tou správnou třešničkou ...
Díky za každou radu.
Karel