Prepnout do plneho zobrazeni
co kde a kam vede a nevede, co se kam zapojuje a jak to funguje...
Odeslat odpověď

[R55|R56|R57] montáž denního LED svícení

15. pro 2015 01:18

MINI Daylight Running Lights

obsah balení:
Obrázek

Chtěl bych tu popsat instalaci originál LED denního svícení, snad se to do budoucna bude i někomu hodit.
Instalaci jsem prováděl tak, abych nemusel sundavat přední nárazník, kvůli usnadnění práce :-)

začal jsem od spolujezdcovi strany, kde bylo nutné sundat kolo, pojistné cvočky a podběh odtáhnout
Obrázek

poté vznikl prostor pro přístup k původní mlhovce
ObrázekObrázek

mlhovka je přišroubována do nárazníku pomocí 3 šroubů (2 dole a 1 nahoře) - dostat se k hornímu šroubu je trosku oříšek, ale nakonec se podařilo
ObrázekObrázek

po sundání mlhovky je nutné její plastový "obal" sundat a do něj vložit denní svícení, poté se celá anabáze s demontáží opakuje, ale opačně :-) tj. snažíme se to přišroubovat jako byla namontována stará mlhovka.
ObrázekObrázek

jediné na co se nesmí zapomenout, je protažení nového svazku, který denní svícení obsluhuje, dřív než se napevno zavře podběh.

kabel jsem protáhnul mezi nárazníkem a přední výztuhou, toto místo mi přišlo jako nejlepší i s ohledem na přístup a zároveň na uschování kabelu.
ObrázekObrázek


na straně u řidiče jsem opět začal demontáží podběhu, kde jsem zjistil, že je "vytvarována" nádobka ostřikovačů. Díky xenonům a napojením mnoha hadiček (ostřiky světel a oken) jsem o demontáži celé nádobky ani neuvažoval ( i když by práce byla mnohem jednoduší ). Přistoupil jsem i k demontáži světla, kvůli lepší viditelnosti co dělám. Vyndání původní mlhovky byla ještě hračka, ale zpětná instalace už chtěla trošku umu, ale nakonec se zadařilo. Opět nezapomenout na protáhnutí svazku, před uzavřením podběhu.
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek

v tento okamžik jsem měl nejhorší montáž za sebou a čekalo mě již jen umístění "řídící" jednotky a provést drátování, v mém případě ještě trošku ztíženo rozpěrnout tyčí, kterou jsem musel demontovat.
Obrázek

pod pojistkovou skříň se nachází kostřící místo, kam bylo nutné připevnit zemnící drát (trošku alchymie, díky tomu, že se pojistková skříň nedá úplně dát stranou)
ObrázekObrázek

poté se do pojistkovky zapojí ještě stálé plus, to už jde o poznání snadněji :-) řídící jednotka pro denní svícení se uchycuje mezi domek tlumiče a pojistkovou skřín pomocí oboustranné samolepky a stahovacích pásků
ObrázekObrázek

v tento okamžik jsme schopni otestovat funkčnost jestli to alespoň trošku funguje :-) denní svícení ještě funkční není, ale je možnost odzkoušet parkovačky a mlhovky
Obrázek

a dostáváme se do finále tj. protažení řídícího kablíku do jednotky, která se nachází u nohou na řidičově straně. Napřed bylo nutné demontovat stěrače a kryty nad příčkou (pro snadnější práci). Kablík jsem protáhnul mezi plastovou příčkou a domkem tlumiče.
Pro vstup do interiéru jsem použil originál průchodku, abych měl zaručenu těsnost a nemusel se bát vody.
ObrázekObrázek

po protažení kablíku do interiéru jsem provedl složení motorového prostoru a mohl se už jen soustředit na zapojení v interiéru
Obrázek

aby se dalo dostat ke konektoru a samotné jednotce je nutné sundat vnitřní plastový práh
ObrázekObrázek

do jednotky vede velké množství kabelů, takže je důležité přesně najít a zvolit kabel, který se musí "spojit" s našim řídícím kablíkem od denního svícení
ObrázekObrázek

součástí balení je pro to určena spojka, ale já se radši vydal cestou "oholení" originál kabelu a napájení kablíků a poté to celé zaizoloval pomocí smrštovčky - výhoda je určitě ve velikosti, která zde není úplně žádoucí kvůli místu
Obrázek

no a nakonec už stačí jen vše složit a odzkoušet zda všechno funguje jak má. Ještě je tedy nutné v budíku otáčkoměru deaktivovat denní svícení.

Ale myslím si, že výsledek za to stojí ;-) ještě jedna drobnost, ale pokud máte dešťový a světelný senzor, je možné aktivovat automatické přepínání podle světelných podmínek (v tomto směru je potřeba se obrátit na našeho dvorního guru OKCZ)
Obrázek

při montáži jsem vycházel z originál retrofit manuálu, pro jistotu ho přikládám:
MINI Daytime Running Lights LED manual

To je asi vše a doufám, že se bude i někomu tento "návod" na něco hodit a práci to zpříjemní ;-)

Re: [R55|R56|R57] montáž denního LED svícení

15. pro 2015 22:56

Ahoj,

Super návod :bigups: :bigups:
Chtěl jsem to přeně takto podle tvého návodu a originál návodu udělat také.
Nakonec jsem zvolil jinou variantu a to jel jsem na akce APALUCHA a auto jsem nepotřeboval.
Takže jsem jej vyslal do servisu.
Tam to zvládli na 1

A zatím vše funguje jak má. Asi bych tedy i ocenil kdyby Čokoláda měla senzor toho přepínání denní svícení. Ale to bohužel nemá.

Za mě, mohu jen doporučit, hezky to svítí a ještě lépe vypadá. :banana: :banana:

Re: [R55|R56|R57] montáž denního LED svícení

05. říj 2018 20:46

Díky moc za obrázky :-)
Já jen kdyby se někdo držel návodu od MINI tak je tam matoucí obrázek konektor X14261 , je tam šipka ke spodnímu konektoru, ale je to ten horní (černá, jako na fotce, druhý je šedý), resp. možná to mají dobře nakresleno, ale logicky když se ten FRM modul odmontuje tak se nabízí ho otočit směrem k pedálům a vypojit konektory. Oni ho tam mají asi vzhůru nohama. Prostě se držte, černé barvy :-)
Odeslat odpověď