MINI Daylight Running Lightsobsah balení:
Chtěl bych tu popsat instalaci originál LED denního svícení, snad se to do budoucna bude i někomu hodit.
Instalaci jsem prováděl tak, abych nemusel sundavat přední nárazník, kvůli usnadnění práce
začal jsem od spolujezdcovi strany, kde bylo nutné sundat kolo, pojistné cvočky a podběh odtáhnout
poté vznikl prostor pro přístup k původní mlhovce
mlhovka je přišroubována do nárazníku pomocí 3 šroubů (2 dole a 1 nahoře) - dostat se k hornímu šroubu je trosku oříšek, ale nakonec se podařilo
po sundání mlhovky je nutné její plastový "obal" sundat a do něj vložit denní svícení, poté se celá anabáze s demontáží opakuje, ale opačně
tj. snažíme se to přišroubovat jako byla namontována stará mlhovka.
jediné na co se nesmí zapomenout, je protažení nového svazku, který denní svícení obsluhuje, dřív než se napevno zavře podběh.
kabel jsem protáhnul mezi nárazníkem a přední výztuhou, toto místo mi přišlo jako nejlepší i s ohledem na přístup a zároveň na uschování kabelu.
na straně u řidiče jsem opět začal demontáží podběhu, kde jsem zjistil, že je "vytvarována" nádobka ostřikovačů. Díky xenonům a napojením mnoha hadiček (ostřiky světel a oken) jsem o demontáži celé nádobky ani neuvažoval ( i když by práce byla mnohem jednoduší ). Přistoupil jsem i k demontáži světla, kvůli lepší viditelnosti co dělám. Vyndání původní mlhovky byla ještě hračka, ale zpětná instalace už chtěla trošku umu, ale nakonec se zadařilo. Opět nezapomenout na protáhnutí svazku, před uzavřením podběhu.
v tento okamžik jsem měl nejhorší montáž za sebou a čekalo mě již jen umístění "řídící" jednotky a provést drátování, v mém případě ještě trošku ztíženo rozpěrnout tyčí, kterou jsem musel demontovat.
pod pojistkovou skříň se nachází kostřící místo, kam bylo nutné připevnit zemnící drát (trošku alchymie, díky tomu, že se pojistková skříň nedá úplně dát stranou)
poté se do pojistkovky zapojí ještě stálé plus, to už jde o poznání snadněji
řídící jednotka pro denní svícení se uchycuje mezi domek tlumiče a pojistkovou skřín pomocí oboustranné samolepky a stahovacích pásků
v tento okamžik jsme schopni otestovat funkčnost jestli to alespoň trošku funguje
denní svícení ještě funkční není, ale je možnost odzkoušet parkovačky a mlhovky
a dostáváme se do finále tj. protažení řídícího kablíku do jednotky, která se nachází u nohou na řidičově straně. Napřed bylo nutné demontovat stěrače a kryty nad příčkou (pro snadnější práci). Kablík jsem protáhnul mezi plastovou příčkou a domkem tlumiče.
Pro vstup do interiéru jsem použil originál průchodku, abych měl zaručenu těsnost a nemusel se bát vody.
po protažení kablíku do interiéru jsem provedl složení motorového prostoru a mohl se už jen soustředit na zapojení v interiéru
aby se dalo dostat ke konektoru a samotné jednotce je nutné sundat vnitřní plastový práh
do jednotky vede velké množství kabelů, takže je důležité přesně najít a zvolit kabel, který se musí "spojit" s našim řídícím kablíkem od denního svícení
součástí balení je pro to určena spojka, ale já se radši vydal cestou "oholení" originál kabelu a napájení kablíků a poté to celé zaizoloval pomocí smrštovčky - výhoda je určitě ve velikosti, která zde není úplně žádoucí kvůli místu
no a nakonec už stačí jen vše složit a odzkoušet zda všechno funguje jak má. Ještě je tedy nutné v budíku otáčkoměru deaktivovat denní svícení.
Ale myslím si, že výsledek za to stojí
ještě jedna drobnost, ale pokud máte dešťový a světelný senzor, je možné aktivovat automatické přepínání podle světelných podmínek (v tomto směru je potřeba se obrátit na našeho dvorního guru OKCZ)
při montáži jsem vycházel z originál retrofit manuálu, pro jistotu ho přikládám:
MINI Daytime Running Lights LED manualTo je asi vše a doufám, že se bude i někomu tento "návod" na něco hodit a práci to zpříjemní